Gå til innhold

Hvordan steke surret lammestek i pose?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gjør jeg det? Er det best å ta den ut av posen eller ha den inni?

Anonymkode: 53152...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kjøper den i plastpose så tar du av plasten. Det finnes stekeposer, men den plasten de kommer i er ikke det. Men er det netting på den så skal den være på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en som kom ferdig i stekepose fra Folkets. Fulgte fremgangsmåten på pakken og den ble perfekt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (På 18.4.2025 den 22.10):

Om du kjøper den i plastpose så tar du av plasten. Det finnes stekeposer, men den plasten de kommer i er ikke det. Men er det netting på den så skal den være på.

Det er ikke sant.... Den posen som kjøttet kommer i er selvklart godkjent til mat og det spiller ingen rolle om du steker i den.... Bare husk at den tåler bare 160 grader mens en vanlig stekepost tåler rundt 220 grader....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Haldrup skrev (22 timer siden):

Det er ikke sant.... Den posen som kjøttet kommer i er selvklart godkjent til mat og det spiller ingen rolle om du steker i den.... Bare husk at den tåler bare 160 grader mens en vanlig stekepost tåler rundt 220 grader....

Det ante jeg ikke. Betyr det at du kan i teorien putte f.ex. koteletter i ovnen i plasten de kommer i? Jeg trodde den kom til å smelte.

Anonymkode: f62c8...fbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er forskjellig plast!
Noen steker har poser som kan settes i ovnen, men da står det tydelig på emballasjen.

Pakken som kotelettene kommer i skal IKKE i ovnen. Den smelter.

Anonymkode: 333d1...c6e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...