AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Vi skal i gang med prosessen med å bytte ut kledningen på huset vårt, og tar alle vinduene i tillegg. Jeg skjønner at dette kommer til å bli en massiv kostnad, men tilbudet per nå er på 1,5 mill. ca., og jeg vil gjerne høre med dere andre som nylig har gjort denne jobben om dette er kostnaden vi må forvente. Vi skal: * Bytte hele kledningen på et middels stort to etasjes hus. Gammel kledning skal rives. Kledningen skal byttes fra liggende til stående og det skal etterisoleres. Ny kledning blir med noe smalere bord enn det vi har. Ny kledning skal forhåndsgrunnes og males to ggr før oppsett * vindskier og takrenner skal byttes * 11 vinduer skal byttes til vinduer med sprosser * veranda og inngangsparti skal utbedres noe, men trenger ikke full oppbygging Noen som har hatt et lignende prosjekt de siste to årene som kan si noe om totalkostnadene? Bare for å ha et sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: 445d3...215
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Mine foreldre betaler nå ca 750 000kr for å bytte kledning, etterisolere, og bytte seks-åtte vinduer. Alle vinduer må i tillegg flyttes litt ut på grunn av isolasjonen. Huset har to etasjer med treverk, pluss kjeller og loft (mur og tak, så ingen kledning som skal tas der). 170kvm eller noe de to etasjene som har treverk som skal byttes. Alt byttes, med takrenner osv, men maling er jo utenom. Er også en mindre veranda som skal byttes kledning på. Er et høyt hus. De har fast snekker, som de er veldig fornøyd med, så de har ikke hatt det på anbud eller noe. Hørt at han som gjør det er helt vanlig på pris. Hverken høy eller lav. Alt blir selvsagt også gjort hvitt. Kjempedyr affære, men veldig nødvendig. Anonymkode: 186a4...4b9
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april Takk for svar. Det er jo en del mindre enn vi har fått forespeilet, men også noe som ikke er iberegnet. Syns det er umulig å si om 1,5 mill er en normal pris, for jeg skjønner jo ikke alle beregninger og ting som er tatt med i tilbudet. -TS Anonymkode: 445d3...215
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Det er jo en del mindre enn vi har fått forespeilet, men også noe som ikke er iberegnet. Syns det er umulig å si om 1,5 mill er en normal pris, for jeg skjønner jo ikke alle beregninger og ting som er tatt med i tilbudet. -TS Anonymkode: 445d3...215 Bare hyggelig det lille jeg kunne bidra med. Jeg har ingen anelse på dette selv, men når jeg leser litt nøyere på deres så er det en del ekstra dere skal da. Maling regner mine foreldre at blir veldig dyrt om de ikke klarer å fikse det selv innad i familien. Dyrt med maling i seg selv også selvsagt. Det er samme type kledning som skal opp, og ingen utbedringer eller endringer av fasade eller vinduer. Jeg er i starten av 40-årene nå og snekkeren snakkes om i familien på kun fornavn. «Får høre hva Jens sier om dette» (🤣) som om det var en i familien. Skal ikke si vi har mye ekstra med hverandre å gjøre. Han kommer ikke på middag eller får julekort, men mulig han gir en god pris for å ha vært familiens snekker siden han var nyutdannet? Mulig hvor i landet har en del å si, eller valg av materialer? Jeg vet min mor er veldig påpasselig med at alt skal være veldig skikkelig nå, så det holder til hun dør (kanskje 20-30år), men det kan likevel ha blitt valgt ulike ting, som gjerne har mer å si for estetikken, og da er dyrere. Kan være mange faktorer her. Kan du legge det ut på «mitt anbud» og se hva andre tenker? Jeg synes 750 000kr er mye penger, men 1,5 millioner er jo nesten det en får et nytt hus for enkelte steder i landet. Er som sagt mange variabler her. Håper dere finner greit ut av det. Anonymkode: 186a4...4b9
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Jeg betalte 100k for 17 nye vinduer, 2 dagers jobb med å bytte for to personer (ca 20k), synes det er høres ekstremt mye ut å betale over 1 millmfor etterisolering og kledning. Stillas og materialer koster, (materialer kan du sjekke listepris på). anslag på timer? Ville sjekket med flere, og husk å få detaljerte tilbud. Anonymkode: 87a83...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå