AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Dere med erfaring, hvor mye penger burde man beregne i USA, for to voksne og tre tenåringer i 2 uker? Tenker da på mat, fornøyelsesparker og litt shopping? Vi bor i hus, så vi kan lage minst to av måltidene hjemme (frokost og kvelds) de resterende tenker vi at vi spiser ute. Det blir litt shopping, men ikke fri flyt. Kanskje ca 3000 pr barn og voksen. Vi skal til Florida. Hus og fly er betalt, men synes det er vanskelig å beregne resten. Holder det med 50 000 på to uker, dersom 15 000 av de er til klær/shopping? Vi tenker å ha en dag i Disneyworld og i universals. Fly og hus var allerede dyrt, så her ser jeg bare pengene fly… Anonymkode: 438eb...ae3
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Ikke så mange med erfaring på prisnivået som er NÅ vil jeg tro, det blir DYRT! -men søk… det ligger utallige tråder om dette fra før av i dette forumet Anonymkode: b0fc9...18a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april 3000 per pers. er fint. Om det er per dag. Ikke totalt for 14 dager, om dere ikke vil leve som uteliggere. Det er kjempedyrt der borte. Men 300 dollar per person per dag er ok. Anonymkode: 59241...19d 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Kom akkurat hjem fra New York, fire dager, brukte 30 000,- shoppet nesten ikke noe. Anonymkode: 8b97c...94b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Bare billettene til én park i én dag for dere fem vil ligge på ca 10k. Og da har dere ikke brukt én eneste krone i parken (og det vil dere). Jeg tenker dere bør doble budsjettet. Det er vanvittig dyrt i Florida nå. Jeg var i Florida for to år siden, da krona var ca som nå. Heldigvis uten barn. 😵💫 Husk at du må regne med 20% tips på toppen av middager ute. Bare en varm lunsj (ikke av de dyreste rettene) og én cola på en ikke fancy restaurant i Epcot kostet over 500kr for én person. Anonymkode: 9c0b8...9c2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april Jeg tipper dere vil svi av nærmere 30k bare på en dag i Magic Kingdom og en dag i Universal. Da er det 5k igjen til mat de resterende 12 dagene, hvis jeg trekker fra 15k i shopping. Anonymkode: 9c0b8...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere med erfaring, hvor mye penger burde man beregne i USA, for to voksne og tre tenåringer i 2 uker? Tenker da på mat, fornøyelsesparker og litt shopping? Vi bor i hus, så vi kan lage minst to av måltidene hjemme (frokost og kvelds) de resterende tenker vi at vi spiser ute. Det blir litt shopping, men ikke fri flyt. Kanskje ca 3000 pr barn og voksen. Vi skal til Florida. Hus og fly er betalt, men synes det er vanskelig å beregne resten. Holder det med 50 000 på to uker, dersom 15 000 av de er til klær/shopping? Vi tenker å ha en dag i Disneyworld og i universals. Fly og hus var allerede dyrt, så her ser jeg bare pengene fly… Anonymkode: 438eb...ae3 35.000 på 14 dager på 5 pers = 500 kr/dag/person? sorry - det skjærer seg... Dropp de 15' til "klær og shopping", lag flest mulig måltider i huset, spis junkfood m.m (som absolutt hører hjemme/ er opplevelse i USA!) og nyt sol og sommer. Ferie er dyrt, florida er dyrt dyrt.... Anonymkode: df3c3...a68
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april Huff, ja. Jeg skjønner vi må øke budsjettet drastisk. Ikke vært helt klar over prisnivået bare på inngang i parkene. Vil jo gjerne oppleve litt når vi først drar dit. Burde vel heller tatt en uke et sted i Europa, når kursen er som den er nå. Ts Anonymkode: 438eb...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Huff, ja. Jeg skjønner vi må øke budsjettet drastisk. Ikke vært helt klar over prisnivået bare på inngang i parkene. Vil jo gjerne oppleve litt når vi først drar dit. Burde vel heller tatt en uke et sted i Europa, når kursen er som den er nå. Ts Anonymkode: 438eb...ae3 Ja men gjort er gjort og spist er spist. Slik er det bare. Krona er lav og alt er dyrere. Belag dere på mye venting også. For å komme inn i landet var noe av det verte jeg hadde opplevd. Dem trur alle kommer for å være igjen i usa. Noe som ikke er tilfelle. Dem forstår ikke at mange andre land har det supert. Dem mener usa er det beste som finnes. Anonymkode: 74f81...b81 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april Vi gikk gjennom immigrasjon på Newark på 5 minutter Anonymkode: 8b97c...94b
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Noen som har vært der i juli mtp varmen? Spent på parkene og varmen. Ts Anonymkode: 438eb...ae3
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april Ville regnet med 70000 kr. Bare must attraksjoner som Disney World blir 1500 kr per pers uten mat og Kennedy Space Center 1000 kr per pers ++ Anonymkode: 2dbd0...1a3
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen som har vært der i juli mtp varmen? Spent på parkene og varmen. Ts Anonymkode: 438eb...ae3 Ja, var der i juli for noen år siden. Gikk fint det. Parkene er flinke med nok skygge med bygninger og planter. Det er også fuktig, som hjelper på. Det regner og tordner som regel ca. en time i løpet av dagen. Men det er mye mennesker på denne tiden. Vi kjøpte fastpass der vi kunne, angret ikke et sekund selv om det var veldig dyrt. By the way er nok budsjettet deres alt for lavt. Vi var 2 voksne og et barn med høyere budsjett og krona var høyere. For all del, ikke lei kabriolet. Det er krise 😅 God tur 😊 Anonymkode: 85a7a...423
AnonymBruker Skrevet 18. april #14 Skrevet 18. april Urellevant ift til det du spør om men.. Dobbel sjekk at reise forsikringen dere er gjeldene.. Foreløpig er reiserådene til UD oppdatert i forhold til transpersoner.. Men likevel… Mye kan endres til dere skal dra🙈 Ville også, siden dere reiser med barn, vært forsiktig med hva dere ytrer dere om på nett ift situasjonen der nå.. Anonymkode: cdb55...a7d 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #15 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen som har vært der i juli mtp varmen? Spent på parkene og varmen. Ts Anonymkode: 438eb...ae3 Nei, men har vært der i slutten av juni. Det gikk overraskende greit i parkene faktisk. Det er aircon inne i flere av attraksjonene, et tips kan være å ta noen gamle rides som ingen liker innimellom (særlig en som liksom skal være en «reise inn i fremtiden» men fra 50-tallet, utrolig kjedelig, men null kø, seter å sitte på, og aircon i minst 20 minutter). Luftfuktigheten er vel det verste. Men sitter ikke igjen med minner om at varmen var uutholdelig - drikk kaldt vann, ikke for høyt tempo, kom deg ut av sola når du kan, og bestill bord til lunsj slik at du kan sitte litt inne i aircon. Det går fint! Anonymkode: 9c0b8...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #16 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Urellevant ift til det du spør om men.. Dobbel sjekk at reise forsikringen dere er gjeldene.. Foreløpig er reiserådene til UD oppdatert i forhold til transpersoner.. Men likevel… Mye kan endres til dere skal dra🙈 Ville også, siden dere reiser med barn, vært forsiktig med hva dere ytrer dere om på nett ift situasjonen der nå.. Anonymkode: cdb55...a7d Bestilte før trump ble president, men jeg hadde muligens ikke gjort det samme nå. Litt bismak i munnen faktisk. Men kjøpt er kjøpt, og barna gleder seg…ts Anonymkode: 438eb...ae3
Tvist Skrevet 18. april #17 Skrevet 18. april Ja, viltog at dere ikke ytrer dere i sosiale medier om Trump, det kan bli sjekket ved innreise. Helt utrolig! 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #18 Skrevet 18. april Tvist skrev (2 timer siden): Ja, viltog at dere ikke ytrer dere i sosiale medier om Trump, det kan bli sjekket ved innreise. Helt utrolig! Skremmende. Men en familie på 5 fra Norge er kanskje ikke så «mistenkelige» at de gidder bruke tid på oss? Ts Anonymkode: 438eb...ae3
AnonymBruker Skrevet 18. april #19 Skrevet 18. april Vi var der to uker i juli i fjor. Da var barna 12, 14 og 16. Det var overkommelig med varmen egentlig.. men vi var i alle 4 Disney-parkene. 25k kun i inngangspenger.. Det var en perfekt tur, men det blir nok ikke gjentakelse med det første. Steike dyrt! Anonymkode: 6a336...601
Tvist Skrevet 19. april #20 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skremmende. Men en familie på 5 fra Norge er kanskje ikke så «mistenkelige» at de gidder bruke tid på oss? Ts Anonymkode: 438eb...ae3 De fleste slipper nok igjennom uten problemer. Det er bare at hvis det først blir problemer... Men dere har jo bestilt tur, så jeg ville reist, bare vær litt obs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå