Gå til innhold

Det heter ikke middagsservice!

Fremhevede innlegg

Gjest tjoho
Skrevet

Ser mange skriver service i forbindelse med middagsservise, eller kaffeservise for den del. Service uttales "sørvis" er er noe en mottar feks hos en selger, i en butikk, i en restaurant etc.

Et servise, feks kaffeservise, består av asjetter, tefat, kaffekopper, fløtemugge etc.

Visste du at dette var forskjellige ting? Visste du hva som er hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har observert det samme og det heter ganske riktig servise når det er snakk om det man spiser/drikker av.

Skrevet
Har observert det samme og det heter ganske riktig servise når det er snakk om det man spiser/drikker av.

:enig:

Gjest Gjesta
Skrevet

Middagsservice, det er vel det mannen min får hver dag det! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvem innlegg er det som skriver slikt? Hehe.. :ironi:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hehe ;)

Skrevet

Får ikke middagservice av noen jeg. :tristbla: Men middags sevise det har jeg. :ler:

Skrevet

Middagsservice er det ikke jeg som får, men som står for....

:enig:

Skrevet

Takk...

Det er muligens den mest irriterende skrivefeilen jeg vet. Tett fulgt av te skrevet med h. "The"

Går swr an å ønske seg e theservice

Gjest lilletroll
Skrevet

:ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg fikk lunsjservice på en café i dag. :-D

Gjest Gjest
Skrevet
Får ikke middagservice av noen jeg. :tristbla: Men middags sevise det har jeg. :ler:

Siden du drister deg til å delta i en språkdebatt bør du vel strengt forsøke å skrive korrekt norsk også. Synes orddelingsfeil er hakket mer irriterende enn om man skriver en c i stedet for en s. :forvirret:

Skrevet
Hvem innlegg er det som skriver slikt? Hehe..  :ironi:

Kanskje de samme som tror det heter hvem innlegg :sjarmor:

Skrevet

Og jeg ønsker meg desperat både middags- og kaffeservice! Jeg er trøtt og sulten...

Skrevet
Siden du drister deg til å delta i en språkdebatt bør du vel strengt forsøke å skrive korrekt norsk også. Synes orddelingsfeil er hakket mer irriterende enn om man skriver en c i stedet for en s. :forvirret:

Dakar liten deg da. :forvirret: Stått opp med feil fot eller. Middagsservise da. Går litt fort i svingene av og til, men du gjør vel aldri en liten feil du. Lille perfekte deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje de samme som tror det heter hvem innlegg  :sjarmor:

Er det de samme menneskene som ikke forstår hva ironi er? Kanskje det er et adjektiv..hvem vet.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det de samme menneskene som ikke forstår hva ironi er? Kanskje det er et adjektiv..hvem vet.

Å huff da.

:rodme:

Skrevet

Ekke så lett gitt :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...