Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er sammen med en som har en x og ett barn. Jeg har selv også en ex og ett barn. 
Jeg reagerer veldig på at xen hans driver å henger hos familien hans. Hun reiser hjem til broren og kona til broren og er på overnattingsbesøk der i noen dager. 

Kjæresten min ser på det som noe normalt. Jeg ser på det som at hun ikke vil «ut av familien» En ting er at de har barn sammen, skal forholde seg til hverandre angående barnet osv. Men å henge med familien hans og å gjøre de samme tingene som de gjorde før, synes jeg ikke noe særlig om. Det er jo naturlig at ting endrer seg etter ett brudd og at ting ikke er sånn som før. 
Han går også veldig i forsvar med en gang noe har med hans barn og hans x å gjøre og respekterer ikke vårt forhold. Føles ut som at han sliter med å klippe navlestrengen med xen… 

hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: d2524...869

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet 

Anonymkode: 8f7cb...892

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenk så fint og godt dette er for barnet.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som bonusmor så hadde jeg faktisk ikke brydd meg. Familiehund kuttes ikke ved et brudd. De er der så lenge de menneskene ønsker å ha dem. At eksen er velkommen i familien etter brudd viser om sterke bånd.

Her er du bare usikker. Det som ikke er normalt for deg er normalt for andre.

Du må finne ut om du kan akseptere dette eller gå fra denne mannen? 

Du kan ikke diktere hva hele familien skal mene og gjøre fordi det bare er en eks. 

Anonymkode: f747d...26d

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
gulsol skrev (2 minutter siden):

Tenk så fint og godt dette er for barnet.

Det er jo ikke sånn at barnet ikke får være med hans side av familien. Kjæresten min drar jo selv dit sammen med barnet og besøker sin familie. Er ikke sånn at ungen blir utesteng av resten av familien hvis han ikke skulle dratt dit med mor men med far istede. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere ikke er enige om noe ganske grunnleggende.

Selv er jeg av den oppfatning at dette er en veldig god ting. Man lager en familie, og involverer familien rundt seg. Man gjør det slutt som kjærester, ikke medforeldre, eller familie. Dessuten kan han på ingen måte diktere relasjonen hun skal ha til hans familie videre.  Du vil heller bli medlem i en familie som kutter deg tvert og uten grunn fordi forholdet til kjæresten din avsluttes. Selv med barn i bildet..? 🤔

Anonymkode: a6859...7de

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt en del kontakt med eksmannen til min søster, flere år etter bruddet. Både fordi at vi gjerne vil ha med barnet hvis hun er med pappaen sin (og da må vi jo spørre ham og ikke søster når det er pappauker), og i tillegg er han en hyggelig fyr som har vært en del av familien. Han har blant annet vært på middag hos mine foreldre da han var i nærheten i forbindelse med noe jobb. Det har vært veldig naturlig, og aldri noe min søsters nye mann har reagert på. Barn gjør det nok mer naturlig enn det ville vært om de ikke hadde barn.

Anonymkode: 55411...158

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener du at du skal kunne bestemme hvem kjærestens slekt er venner med?

Anonymkode: 30483...c95

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei. Jeg er sammen med en som har en x og ett barn. Jeg har selv også en ex og ett barn. 
Jeg reagerer veldig på at xen hans driver å henger hos familien hans. Hun reiser hjem til broren og kona til broren og er på overnattingsbesøk der i noen dager. 

Kjæresten min ser på det som noe normalt. Jeg ser på det som at hun ikke vil «ut av familien» En ting er at de har barn sammen, skal forholde seg til hverandre angående barnet osv. Men å henge med familien hans og å gjøre de samme tingene som de gjorde før, synes jeg ikke noe særlig om. Det er jo naturlig at ting endrer seg etter ett brudd og at ting ikke er sånn som før. 
Han går også veldig i forsvar med en gang noe har med hans barn og hans x å gjøre og respekterer ikke vårt forhold. Føles ut som at han sliter med å klippe navlestrengen med xen… 

Passer det ikke ditt liv så får du finne en som tenker som deg

Anonymkode: f3a7c...0ec

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår heller ikke problemet. I tillegg til at jeg og ex vokste opp sammen, var vi sammen i 12 år. Både han og jeg er etablert på nytt på femtende året, men søsteren hans er fremdeles min bestevenninne, vi har felles vennekrets, og foreldrene mine og exsvigers er venner og sees stadig.

Anonymkode: 3fd45...e69

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som bonusmor så hadde jeg faktisk ikke brydd meg. Familiehund kuttes ikke ved et brudd. De er der så lenge de menneskene ønsker å ha dem. At eksen er velkommen i familien etter brudd viser om sterke bånd.

Her er du bare usikker. Det som ikke er normalt for deg er normalt for andre.

Du må finne ut om du kan akseptere dette eller gå fra denne mannen? 

Du kan ikke diktere hva hele familien skal mene og gjøre fordi det bare er en eks. 

Anonymkode: f747d...26d

Jeg tror at for meg så er ikke problemet egentlig at hun henger hos familien hans. Men mer det at han lagde masse problemer i forholdet vårt fordi han mente at jeg burde ha minimalt å gjøre med min x. At jeg ikke trengte å møte han, ha noe som helst kontakt med han osv… mens han selv skal kjøre eget løp med sin x. 

AnonymBruker
Skrevet

Han ser selvsagt ikke problemet. Snu det om. En trenger ikke være sjalu for å reagere på dette. Jeg hadde ikke følt meg som en av familien hans. Og hun vil vel ødlegge mellom dere… riktig metode. 

Anonymkode: 515ca...6d0

Skrevet

Det er paret som har gått fra hverandre, ikke svigerfamiliene. At de fremdeles har kontakt, spesielt når det er barn i bildet, er helt normalt og noe du må finne en måte å forholde deg til. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at for meg så er ikke problemet egentlig at hun henger hos familien hans. Men mer det at han lagde masse problemer i forholdet vårt fordi han mente at jeg burde ha minimalt å gjøre med min x. At jeg ikke trengte å møte han, ha noe som helst kontakt med han osv… mens han selv skal kjøre eget løp med sin x. 

Har du barn med din eks?

Anonymkode: 199ff...a7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fordtår deg på en måte. Men de har jo en relasjon. Spesielt når det er barn inne i bildet. Jeg har også en eks, og jeg er jo glad i familien hans. De er slitsomme på sine måter og jeg holder en del avstand men noe blir det jo. Husk at det er fint for barna at ting ikke forandres helt. Vi kan jo ikke bare fjerne mennesker fra livet vårt selv om vi skilles. Prøv å vær litt raus, husk at dette er folk som bryr seg om hverandre og vil det beste for hverandre. At de setter barna først er et sunnhetstegn. De er da gode foreldre og gode mennesker. 

Min eks har flytta inn ny dame i boligen sin for å ha noen som ordner mat og vasker og pynter... Og det bare noen få mnd inn i forholdet. Det er det ikke bra. Spesielt når barnet ikke liker det. Noen setter ikke barna først og tenker mest på seg selv. 

Anonymkode: d8132...c0c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du barn med din eks?

Anonymkode: 199ff...a7e

Ja 

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (Akkurat nå):

Det er paret som har gått fra hverandre, ikke svigerfamiliene. At de fremdeles har kontakt, spesielt når det er barn i bildet, er helt normalt og noe du må finne en måte å forholde deg til. 

Det er ikke bare kontakt, når hun overnatter i flere dager.

Anonymkode: 515ca...6d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke sånn at barnet ikke får være med hans side av familien. Kjæresten min drar jo selv dit sammen med barnet og besøker sin familie. Er ikke sånn at ungen blir utesteng av resten av familien hvis han ikke skulle dratt dit med mor men med far istede. 

Er du litt enkel eller? Du fordtår at barnet også har empati, og har godt av å se at den ene forelderen ikke er helt isolert eller? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Åsså, hun er venner med familien! Du kan ikke kreve folk sletter relasjoner og vennskap for din komfort! Ærlig talt! Kanskje du bør velge en annen mann om du ikke takler det 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du litt enkel eller? Du fordtår at barnet også har empati, og har godt av å se at den ene forelderen ikke er helt isolert eller? 

Ja det forstår jeg. Dette handler nok mer om at jeg ikke ønsker å være empatisk mot kjæresten min når det gjelder dette tema. Da han har vist veldig lite empati når det gjelder min side og krevde at jeg skulle isolere faren til mitt barn vekk fra oss. Og at jeg skulle ha minst mulig å gjøre med faren til mitt barn, og ha minst mulig kontakt med han. Som han etter hvert innrømmer å ha kommet med sånne urimelige krav fordi han ble sjalu. Og nå forventer han at jeg skal akseptere alt ved hans x, fordi han gjorde «feil» når det gjelder min x og min unge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...