Gå til innhold

Er det bare meg. Jeg er så lei av å ta inn eksponering og konkurranse behovet til folk som trener og holder seg i form!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AuroraB skrev (23 timer siden):

Jeg vet akkurat hva du mener. Vi er noen venninner som har ei snapgruppe. Noen er hekta på trening og det er daglige snapper av fargerike tights og "trene litt igjen, da", "5 km i regnet!", "en dag uten trening er en dag uten mening" og annet. Hver dag. Hver eneste dag. Og det er grenser for hvor mange hjerter, applauser og pokaler man kan dele ut altså. Så jeg begynte å legge ut at jeg gjør sangøvelser hver dag (jeg skal innrømme at det var for å demonstrere litt sånn deilig passivtaggressivt og håpe at de tok poenget). Jeg la ut bilder av notene mine, av pianoet, av at jeg tok oppvarmingsøvelser og spicet opp med friske utsagn som "øvelse gjør mester" og "øve litt, kanskje?". Ei annen hang seg på og postet bilde av bøkene hun leser. Det tok litt over to uker så kom første kommentaren fra en av treningsdamene, som har postet bilde av drikkeflaska og tredemølla i flere år, om at det kanskje ikke var nødvendig å sende bilder av notestativ og boksider hver dag... Jeg har jo mistenkt det, men da fikk jeg bekreftet at det er kun trenings- og friluftsfantaster som har lov til å poste daglige bilder av hobbyen sin. Det er en sannhet, visstnok, og ingenting å gjøre noe med. 

Fantastisk. Dette fikk meg til å le høyt. Jeg håper dere fortsatte?

Anonymkode: 815ec...f01

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AuroraB skrev (23 timer siden):

Jeg vet akkurat hva du mener. Vi er noen venninner som har ei snapgruppe. Noen er hekta på trening og det er daglige snapper av fargerike tights og "trene litt igjen, da", "5 km i regnet!", "en dag uten trening er en dag uten mening" og annet. Hver dag. Hver eneste dag. Og det er grenser for hvor mange hjerter, applauser og pokaler man kan dele ut altså. Så jeg begynte å legge ut at jeg gjør sangøvelser hver dag (jeg skal innrømme at det var for å demonstrere litt sånn deilig passivtaggressivt og håpe at de tok poenget). Jeg la ut bilder av notene mine, av pianoet, av at jeg tok oppvarmingsøvelser og spicet opp med friske utsagn som "øvelse gjør mester" og "øve litt, kanskje?". Ei annen hang seg på og postet bilde av bøkene hun leser. Det tok litt over to uker så kom første kommentaren fra en av treningsdamene, som har postet bilde av drikkeflaska og tredemølla i flere år, om at det kanskje ikke var nødvendig å sende bilder av notestativ og boksider hver dag... Jeg har jo mistenkt det, men da fikk jeg bekreftet at det er kun trenings- og friluftsfantaster som har lov til å poste daglige bilder av hobbyen sin. Det er en sannhet, visstnok, og ingenting å gjøre noe med. 

Da håper jeg du kontret med at det heller ikke er nødvendig å sende bilder av drikkeflaska og tredemøllen hver dag! 

Anonymkode: ba9b5...847

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuroraB skrev (På 18.4.2025 den 11.42):

Hihi! Veldig bra. Har ei sånn venninne selv. Samme type selfie nærmest hver dag med nøyaktig loggføring av distanse løpt. Og hun tar veldig sjelden kontakt om andre ting. Jeg åpner snappene, men kan rett og slett ikke respondere på alle, føler jeg. 

Anonymkode: e0576...8c8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt over dette: noen, blant annet meg, legger ut trenings innlegg for egen del. For sin egen motivasjon. Og det hjelper! For da er det mer virkelig når man har delt det med noen. Ikke alle har noen i RL og dele slik med. 

Anonymkode: 8fc4e...ea9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk litt over dette: noen, blant annet meg, legger ut trenings innlegg for egen del. For sin egen motivasjon. Og det hjelper! For da er det mer virkelig når man har delt det med noen. Ikke alle har noen i RL og dele slik med. 

Kanskje ikke rart at man mangler noen RL når man spammer ned sine bekjente på nett? 

Anonymkode: db1e2...d8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke ut hver dag, det forstår jeg godt folk blir lei av. Men legger ut innimellom når jeg gjør noe som jeg er ekstra stolt av når det kommer til trening/mosjon. Har også en egen instagram-konto for trening og kosthold. Så kan de følge de som vil, men legger ikke ut daglig.

Jeg liker også når andre legger ut slikt, det motiverer meg.

Anonymkode: d6d1f...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok bare deg. Ingen av mine bekjente poster slikt. Egentlig poster ingen noenting lenger på some. Den tid er forbi.

Nå om dagen deler vi ting kun i gruppechatten(e) våre. Men veldig sjeldent bilder.

Anonymkode: b2d3e...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kanskje ikke rart at man mangler noen RL når man spammer ned sine bekjente på nett? 

Anonymkode: db1e2...d8e

Kan love at det for min del ikke har noe med hverandre å gjøre. Lite venner kom lenge før soMe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette er noe mange gjør for å motivere seg selv. Jeg åpner eller scroller forbi innlegg som potensielt irriterer eller provoserer. Deres kanal og dermed kan de velge hva de ønsker å legge ut av trening og mat uavhengig om andre må la seg irritere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg sendte var et selfie av meg selv som måtte forlate treningssenteret fordi jeg begynte å blø neseblod. Venninnen min syter over at hun får cameltoe av en treningstights som kostet over tusen kroner. Vi omtaler stairmaster som djevelen og sender hverandre screenshots av pre-workouts med syke navn. Tar opp lyd av menn som stønner som dyr når de løfter vekter. Maten jeg spiser er ikke estetisk. Jeg kommer ALDRI til å poste bilde av cottage cheese brownies og at jeg har fullført x antall km på mølla. Trening suger helt til man er trygt hjemme igjen eller til ræva er formet som en fersken, jeg kjøper ikke den toxic positiviteten til disse folkene 😂 Jeg kommuniserer kun med likesinnede som også slåss mot tyngdekraften når de skal reise seg fra toalettet dag 2 etter legday. Dagens høydepunkt er ikke trening, det er der jeg kjemper mot demoner. 

Bertine Louise på snapchat koste seg ikke mens hun løp 8 kilometer på mølla. Hun hatet hvert sekund, men hatet seg selv litt mindre da hun var ferdig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...