AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Jeg begynte nylig i ny jobb og den ene kollegaen min har samme etternavn som en kjent person i Norge. Har alltid tenkt at navnet er litt sjeldent for det høres litt spesielt ut selv om det er norsk men jeg ble overrasket over hvor få personer som faktisk heter det. Er det frekt å spørre om de er i familie? Det er bare noen få års aldersforskjell mellom de to så de kan faktisk være søsken for alt jeg vet. Anonymkode: aadae...00a
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Google? Sjekk Facebook? Anonymkode: a13ee...fad 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Whistler skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle det være frekt? Kommer an på hvem det er ? Noen etternavn kan jo være belastende. Anonymkode: a13ee...fad 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april Ser ikke problemet med å spørre om det. Kommer kanskje litt an på hvem kjendisen er da. Er det en kriminell hadde jeg kanskje droppet å spørre. Jeg kom i kontakt med en som heter det samme som en kjent dømt drapsmann. Spurte ikke da om de var i familie. Anonymkode: f0a62...474 4
Whistler Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer an på hvem det er ? Noen etternavn kan jo være belastende. Anonymkode: a13ee...fad Hadde da TS valgt å omtale personen som kjendis? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april Er ikke en kriminell er heller ikke viktig å vite, blir jo som småprat å regne. De er venner på Facebook ja men finner ingenting om relasjon Anonymkode: aadae...00a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april Hvorfor er dette interessant? Og JA, det er frekt. Vedkommende forteller det nok selv når en føler for det, hvis det er sånn ståa er. Anonymkode: b3415...82a 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april Frekt? Nei. Nødvendig? Nei. Klarer ikke å finne en god grunn til at du trenger å vite om de er i slekt eller ikke 🤷♀️ Anonymkode: 0e885...683 7
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Jeg ville overhodet ikke tenkt at det var frekt. Jeg hadde neppe spurt selv, tror jeg, men hadde ikke gjort meg noen verdens ting om noen andre spurte om jeg var i slekt med noen. Kjendis eller ei. Anonymkode: 8ab3b...e92
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april I lille Norge skal det godt gjøres å ikke treffe på en som ikke er i slekt med en kjendis.. Sønnen min er kjendis for eksempel, uten at jeg håndhilser nye kollegaer og opplyser om det. Anonymkode: 576ef...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I lille Norge skal det godt gjøres å ikke treffe på en som ikke er i slekt med en kjendis.. Sønnen min er kjendis for eksempel, uten at jeg håndhilser nye kollegaer og opplyser om det. Anonymkode: 576ef...ab0 Det er ikke tilfeldigvis Oskar Westerlin eller en av de andre såkalte influenserne ? Anonymkode: 97436...e06 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #14 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke tilfeldigvis Oskar Westerlin eller en av de andre såkalte influenserne ? Anonymkode: 97436...e06 Nei, absolutt ikke! 😂 Anonymkode: 576ef...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #15 Skrevet 18. april Jeg liker å bli kjent med nye kollegaer, så jeg hadde spurt😅 Anonymkode: cd7d6...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #16 Skrevet 18. april Ikke spør. Om din kollega ønsker at folk skal vite, så forteller hen det selv. Jeg hadde to venninner for mange år siden, den ene hadde en bror som var superkjendisnpp det tidspunktet, og var «overalt» i media. Hun fortalte alle og alle om dette og elsket oppmerksomheten hun fikk. Den andre hadde en far som man også så «overalt» i media. Hun ønsket ikke å dele det med noen. Hun ønsket å bli likt for den hun selv var, og ikke fordi faren hennes var kjendis. jeg så hvor fælt det var for henne hver gang noen spurte, og hvor skuffet folk ble hver gang hun sa nei. Anonymkode: 817aa...079 6
AnonymBruker Skrevet 18. april #17 Skrevet 18. april Ikke spør. Jeg har hatt en forelder som var over alt i media, og var lik venninnen til ab...079 over her. Det er utrolig kjedelig å hele tiden må svare på slikt og føle at man ikke kan få lov til å være sin egen person. Dersom vedkommende vil at du skal få vite det får du vite det når det passer seg sånn. Anonymkode: 185da...88c 9
AnonymBruker Skrevet 18. april #18 Skrevet 18. april Har samme etternavn som en internasjonal kjendis/skuespiller, og får av og til spørsmål om det. Har aldri oppfattet det som frekt. Og ja, vedkommende er en fjern slektning. Anonymkode: 937f2...116 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #19 Skrevet 18. april Kollegaen min er broren til en A-kjdndis. Han liker ikke å snakke om det. Folk er vel forskjellig der, som alt annet. Anonymkode: ad940...347 1
Gentleman59 Skrevet 18. april #20 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg begynte nylig i ny jobb og den ene kollegaen min har samme etternavn som en kjent person i Norge. Har alltid tenkt at navnet er litt sjeldent for det høres litt spesielt ut selv om det er norsk men jeg ble overrasket over hvor få personer som faktisk heter det. Er det frekt å spørre om de er i familie? Det er bare noen få års aldersforskjell mellom de to så de kan faktisk være søsken for alt jeg vet. Anonymkode: aadae...00a M65: Nei, det er jo en helt naturlig del av en helt alminnelig samtale. Finnes ikke frekt. Jeg spør da hvor en ny kollega kommer fra og så videre, dette er ikke annerledes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå