AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Med barn på 10. Ikke interessert i Euro-Disney. Er helt ukjent i Paris, har ikke vært der på 25 år. Er det en barnevennlig by? Hvor bo, hva gjøre som er barnevennlig? Ønsker å holde det rimelig, alle tips tas imot med takk. Er det en like dyr by som London? Anonymkode: 33823...fda
stan Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Har et praktisk tips. Ta med passfoto til metro kortet. Metro kortet lar deg komme deg rundt på en rimelig og grei måte. Vi fant et rimelig hotell et stykke utenfor sentrum, men nærme en stasjon. Det vi kunne ha planlagt bedre var å finne et hotell mellom flyplassen og sentrum. Prisnivået er helt normalt for en europeisk storby. Vi hadde med flere barn, nok å finne på.
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april Vi pleier leie leilighet, det er rimeligere, og man får mer plass. Det er mye sentralt, og bra. Jeg er særskilt glad i å bo i 6arr (nær Lusembourgparken) eller 18arr (montartre). Ville mulig valgt siste med en 10-åring, det er veldig fint å rusle opp til sacre cæur på kvelden, sette seg i trappene, kjøpe noe å spise/drikke, og se solnedgangen. Les om historie og attraksjoner i forkant, da vil dere få så mye mer ut av besøket. Rusle opp Champs Elysses, drikk en varm sjokolade på fortausrestaurant. Gå opp i Triumfbuen, det gir en fantastisk utsikt. Ta elvecruise - hop on hop off - og gå av ved eiffeltårnet, rusle rundt og se. Du kan vurdere å forhandsbooke biletter. Place de la Concorde og tulipanhagen er verdt å bruke litt tid på. Pantheon er spennende. Notre Dame er vel åpnet igjen. Og legg til Navigo kort i apple wallet for Metro Anonymkode: 44518...886 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Ja, se etter et sted nær metro eller togstasjon, da er det veldig greit å komme seg dit. Jeg er en del i Paris, og synes det lønner seg å bo sentralt selv om det er litt dyrere. Hvis dere vil ha den genuine Paris-opplevelsen vil jeg anbefale å bo i Marais-området. Det er små gater, koselige butikker, massevis av spisesteder, man kan gå til det meste i Paris (ta med to par gode sko hver, det blir MYE gåing). Skal dere til Eiffel-tårnet derfra bør dere ta metroen noen stopp. Mye kommer jo an på hva dere liker og hvilke opplevelser dere vil ha. Jeg synes det er fint med muséer, nå har f.eks Musée d’Orsay flere utstillinger som også passer hvis man ikke er veldig kunstinteressert, bl.a norske Christian Krogh og Toulouse-Lautrec. Musée Carnavalet i Marais er også gøy for de fleste, tror jeg. Eller katakombene for tenåringer, må nok oppleves. Er dere glad i musikk så kan konserter sjekkes ut, det er alltid klassiske konserter i kirker i Paris, som gir en spesiell opplevelse. Eller mer rock/pop- sjekk hva som skjer når dere skal dit. God tur! Anonymkode: be6dd...58b
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, se etter et sted nær metro eller togstasjon, da er det veldig greit å komme seg dit. Jeg er en del i Paris, og synes det lønner seg å bo sentralt selv om det er litt dyrere. Hvis dere vil ha den genuine Paris-opplevelsen vil jeg anbefale å bo i Marais-området. Det er små gater, koselige butikker, massevis av spisesteder, man kan gå til det meste i Paris (ta med to par gode sko hver, det blir MYE gåing). Skal dere til Eiffel-tårnet derfra bør dere ta metroen noen stopp. Mye kommer jo an på hva dere liker og hvilke opplevelser dere vil ha. Jeg synes det er fint med muséer, nå har f.eks Musée d’Orsay flere utstillinger som også passer hvis man ikke er veldig kunstinteressert, bl.a norske Christian Krogh og Toulouse-Lautrec. Musée Carnavalet i Marais er også gøy for de fleste, tror jeg. Eller katakombene for tenåringer, må nok oppleves. Er dere glad i musikk så kan konserter sjekkes ut, det er alltid klassiske konserter i kirker i Paris, som gir en spesiell opplevelse. Eller mer rock/pop- sjekk hva som skjer når dere skal dit. God tur! Anonymkode: be6dd...58b Det er også veldig greit å bo nær Luxembourg-parken, og f.eks ta lunsjen ved å kjøpe fersk baguette og pålegg, og sitte på benkene der. Veldig parisisk. Det er også sentralt, men på andre siden av Seinen enn Marais. Håper dere får en fin tur! Anonymkode: be6dd...58b
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 7.42): har ikke vært der på 25 år Byen har endret seg en del. Den er skitten, det er mye uteliggere, rus, ulovlige innvandrere og folk er sure og lei av turister. Anonymkode: 6f198...bc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå