Væren Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Har begynt å tenke på innbydelser til konfirmasjon. Det nærmer seg med stormskritt! Selv om jeg har hatt konfirmant før, begynte jeg plutselig å stusse: Hvem bør egentlig "underskrive" invitasjonen? - Foreldrene? - Konfirmanten? - Familien? - Konfirmanten og foreldrene? Det er jo noe med at de som betaler og inviterer til festen skal stå under. Tenkte jeg ville invitere gjestene til å være med og feire den store dagen og den kjekke gutten vår! Da passer det jo liksom ikke at han skriver under selv... Hvis noen har tips til fine og relativt enkle kort jeg kan lage selv, er jeg veldig takknemlig for tips! Ser for meg mørkeblått og kremfarget med trykket tekst på lyst ark inni. Gjerne noe maritimt / sjøpreget pynt (stempel, figurer e.l.) inni. Er ikke så dreven, men skal få det til hvis jeg bare finner opp kruttet - eller får hjelp til det! Glad for all hjelp!
hecuba Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Det er vel konfirmanten som burde skrive invitasjoner som takkekort..
Fakse Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Det vanlige i alle slags festlige lag er vel at det er vertskapet som skriver under invitasjonene, enten det er snakk om konfirmasjon eller 60-års lag. Derimot sender konfirmanten selv takkekort. Syntes den formuleringa du selv hadde var fin, så du kan godt bruke den.
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 foreldrene skriver innbydelsen, konfirmanten skriver takkekort.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Det var foreldrene mine som inviterte til min konfirmasjonsfeiring. Takkekortene var det jeg som skrev under på, for det var jo jeg som fikk gavene.. Ang inspirasjon til invitasjoner: Gå i bokhandler eller hobbybutikker, så finner du sikkert masse eksempler!
Væren Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2006 Jeg tenker at det liksom er vi som gjør stas på ham og spanderer en stor fest til "hans ære" denne dagen. Han er jo hedersgjest og ikke vertskap! Derfor kom jeg også på om det var lurt at hannsauen og jeg skrev innbydelsene. Derimot så er det jo konfirmanten som mottar gaver, og følgelig må sende takkekort. Lurer på om jeg skal lande på den varianten der vi som foreldre inviterer.
Væren Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2006 Det ser ut som om det er ganske stor enighet her! Det gjør det jo bare lettere. Jeg har tenkt å ta en runde for å finne litt tips i butikker mht. til borddekking og kort, men det er jo bare kjekt hvis noen av de mange kreative sjelene her på KG har konkrete tips til meg! Jeg tenker også maritim bordpynt; han har alltid vært en båt- og sjøgutt. Må gruble litt på den... Takk for innspill så langt!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #8 Skrevet 13. mars 2006 Har begynt å tenke på innbydelser til konfirmasjon. Det nærmer seg med stormskritt! Selv om jeg har hatt konfirmant før, begynte jeg plutselig å stusse: Hvem bør egentlig "underskrive" invitasjonen? - Foreldrene? - Konfirmanten? - Familien? - Konfirmanten og foreldrene? Det er jo noe med at de som betaler og inviterer til festen skal stå under. Tenkte jeg ville invitere gjestene til å være med og feire den store dagen og den kjekke gutten vår! Da passer det jo liksom ikke at han skriver under selv... Hvis noen har tips til fine og relativt enkle kort jeg kan lage selv, er jeg veldig takknemlig for tips! Ser for meg mørkeblått og kremfarget med trykket tekst på lyst ark inni. Gjerne noe maritimt / sjøpreget pynt (stempel, figurer e.l.) inni. Er ikke så dreven, men skal få det til hvis jeg bare finner opp kruttet - eller får hjelp til det! Glad for all hjelp! ← Hos oss hadde konfirmanten noen ord med i laget hvem som skulle inviteres,men det er vertskapet som inviterer. Altså foreldrene. takkekortet skrev han selv. Vi kjøpte ferdige fine kort som var til å fylle ut.
c",) Skrevet 13. mars 2006 #9 Skrevet 13. mars 2006 Har nylig fått invitasjon selv, og på den er det foreldrene som inviterer til sønnens konfirmasjon. Har hatt 2 konfirmasjoner selv der vi har invitert siden vi har vært værtskap. Konfirmantene skreiv selv på takkekortene.
Gjest Donna Skrevet 13. mars 2006 #10 Skrevet 13. mars 2006 Sønnen min skal skrive innbydelsene selv ... det er fordi jeg fant en glimrende måte gjøre det på ... Og hvis vi skal gjøre det slik så må han skrive dem selv. Vår familie er veldig uhøytidelig og innbydelsen blir humoristisk Gleder meg til å lage neste helg.
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #11 Skrevet 14. mars 2006 Sønnen min skal skrive innbydelsene selv ... det er fordi jeg fant en glimrende måte gjøre det på ... Og hvis vi skal gjøre det slik så må han skrive dem selv. Vår familie er veldig uhøytidelig og innbydelsen blir humoristisk Gleder meg til å lage neste helg. ← *venter på nærmere forklaring*
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #12 Skrevet 14. mars 2006 På alle invitasjonar og takkekort vi har fått i forbindelse med konfirmasjon har dte vore underskrive "konfirmanten" m/ foreldre.
LilleBille Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 Vi (foreldrene) inviterte i anledning juniors konfirmasjon - men han skrev takkekortene selv. Har inntrykk av at det er ganske vanlig - hvertfall blant våre venner og familie.
Væren Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #14 Skrevet 14. mars 2006 Flott, da høres det ut som om flertallet har bestemt! Men jeg kunne også tenkt meg en nærmere forklaring på den spennende innbydelsen, Donna. Blir litt vel personlig / utleverende å legge den ut på nett, antagelig! Men et lite hint hadde jo vært stas!
Gjest Donna Skrevet 14. mars 2006 #15 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Ja, den er veldig personlig - med en humoristisk vri - og passer til vår familie Vi er ikke så veldig seriøse, ser du Endret 14. mars 2006 av Donna
Væren Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #16 Skrevet 14. mars 2006 Høres kjempespennende ut, Donna! Du/dere er nok en kreativ gjeng, høres det ut som! Lykke til med forberedelsene! Spennende å høre hva andre konfirmantforeldre tenker på i forbindelse med den store dagen!
liv Skrevet 14. mars 2006 #17 Skrevet 14. mars 2006 Jeg fikk en invitasjon her om dagen og der stod det Helsing Konfirmant, mor og far. (Med navnene selvsagt)
Gjest hanne Skrevet 2. september 2012 #18 Skrevet 2. september 2012 Hjemme hos oss er det vi foreldre som skriver på innvitasjonen å konfirmanten på takke kortet..
Gjest Violetta Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 Hos oss var det konfirmanten som inviterte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå