AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:43 #1 Del Skrevet torsdag kl 22:43 Får ikke åpnet i avisen som har betalingsmur. Men en person har blitt tatt på fartskontroll på radar. Og fått brev i posten og skal betale innen 24 timer. Jeg synes ikke staten behandler folk som mennesker lengre. Anonymkode: 4b89c...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:47 #2 Del Skrevet torsdag kl 22:47 Av all umenneskelig behandling på denne jord tenker jeg "folk får fartsbot i posten" er ganske langt nede på listen. Anonymkode: da68b...f8d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alli634 Skrevet torsdag kl 22:50 #3 Del Skrevet torsdag kl 22:50 Artikkelen beskriver et svindelforsøk - det er altså ikke et reelt krav 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:07 #4 Del Skrevet fredag kl 03:07 alli634 skrev (4 timer siden): Artikkelen beskriver et svindelforsøk - det er altså ikke et reelt krav Er det svindelforsøk? Papirskjema er identisk med sånn det bruker å være. Fra politi eller annet sted. Anonymkode: 4b89c...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:48 #5 Del Skrevet fredag kl 03:48 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Får ikke åpnet i avisen som har betalingsmur. Men en person har blitt tatt på fartskontroll på radar. Og fått brev i posten og skal betale innen 24 timer. Jeg synes ikke staten behandler folk som mennesker lengre. Anonymkode: 4b89c...24d Men dette er jo svindel, staten sender aldri noe med 24 timers betalingsfrist, ærlig talt 😂 Anonymkode: d146d...34f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:57 #6 Del Skrevet fredag kl 08:57 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det svindelforsøk? Papirskjema er identisk med sånn det bruker å være. Fra politi eller annet sted. Anonymkode: 4b89c...24d Og det er fysisk umulig å kopiere et slikt skjema? Du har ikke åpnet linken, så du vet du ikke vet inneholdet i artikkelen. Allikevel argumenterer du mot en bruker som faktisk har lest den? Anonymkode: d1164...777 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:22 #7 Del Skrevet fredag kl 09:22 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Får ikke åpnet i avisen som har betalingsmur. Men en person har blitt tatt på fartskontroll på radar. Og fått brev i posten og skal betale innen 24 timer. Jeg synes ikke staten behandler folk som mennesker lengre. Anonymkode: 4b89c...24d Du leste en overskrift, lagde deg en historie utfra den, så lagde du en forumpost om din historie om hva du tror overskriften handlet om? Staten sender bøter fra fotobokser. Det er aldri 24 timers betalingsfrist. Er du i tvil om det er svindel så logger du inn på statens innkrevingssentral og sjekker der. Anonymkode: bddc7...590 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:29 #8 Del Skrevet fredag kl 09:29 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det svindelforsøk? Papirskjema er identisk med sånn det bruker å være. Fra politi eller annet sted. Anonymkode: 4b89c...24d Dem sender boten på altinn. Ikke posten. Ja jeg har fått bot😂😂 Anonymkode: 2c64e...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:32 #9 Del Skrevet fredag kl 11:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dem sender boten på altinn. Ikke posten. Ja jeg har fått bot😂😂 Anonymkode: 2c64e...0c6 og fristen for å betale fakturaen er? Anonymkode: 4b89c...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:32 #10 Del Skrevet fredag kl 11:32 Jeg synes det var meget rart, hva er strafferammen for personen som har svindlet? Anonymkode: 4b89c...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:44 #11 Del Skrevet lørdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (22 timer siden): og fristen for å betale fakturaen er? Anonymkode: 4b89c...24d Husker ikke, da siste fartsbot er noen år siden. Men jeg kan garantere deg at det ikke er 24 timer. Først må du svare Politiet på om du godtar boten/det forenklede forelegget. Deretter oversendes saken til Statens innkrevingssentral, som sender et krav innen noen uker. Dette kravet skal deretter ha en rimelig betalingsfrist. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg synes det var meget rart, hva er strafferammen for personen som har svindlet? Anonymkode: 4b89c...24d Sannsynligheten for at svindleren blir tatt er dessverre ganske lav. De er ganske flinke til å skjule sporene sine, og er ikke nødvendigvis basert her i landet engang. Anonymkode: 906ab...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet lørdag kl 10:51 #12 Del Skrevet lørdag kl 10:51 Sammen typen svindel forsøk som tråden omhandler. Pluss sak. https://www.rb.no/kjell-erik-fikk-beskjed-om-a-betale-boten-innen-24-timer-staten-vegvesen-med-hundrevis-av-svindelforsok/s/5-43-2455878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:55 #13 Del Skrevet lørdag kl 10:55 De sender vel boten i posten, ikke på radar. Anonymkode: f4526...c49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:58 #14 Del Skrevet lørdag kl 10:58 Er ikke radarkontroller avleggs nå? Politiet og Vegvesnet bruker vel bare laser? Anonymkode: 48204...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet lørdag kl 11:01 #15 Del Skrevet lørdag kl 11:01 AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 0.43): Får ikke åpnet i avisen som har betalingsmur. Men en person har blitt tatt på fartskontroll på radar. Og fått brev i posten og skal betale innen 24 timer. Jeg synes ikke staten behandler folk som mennesker lengre. Anonymkode: 4b89c...24d det er selvsagt svindel. ikke lov med så kort betalingsfrist. kjent måte å bedrive svindel på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strandlinje Skrevet lørdag kl 11:08 #16 Del Skrevet lørdag kl 11:08 Det første som ikke hadde gitt noe mening i mine øyner er betalingsfristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå