Gå til innhold

Sender staten bot på radar nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får ikke åpnet i avisen som har betalingsmur. Men en person har blitt tatt på fartskontroll på radar. Og fått brev i posten og skal betale innen 24 timer. Jeg synes ikke staten behandler folk som mennesker lengre. 

Anonymkode: 4b89c...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av all umenneskelig behandling på denne jord tenker jeg "folk får fartsbot i posten" er ganske langt nede på listen.

Anonymkode: da68b...f8d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alli634 skrev (4 timer siden):

Artikkelen beskriver et svindelforsøk - det er altså ikke et reelt krav

Er det svindelforsøk? Papirskjema er identisk med sånn det bruker å være. Fra politi eller annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Får ikke åpnet i avisen som har betalingsmur. Men en person har blitt tatt på fartskontroll på radar. Og fått brev i posten og skal betale innen 24 timer. Jeg synes ikke staten behandler folk som mennesker lengre. 

Men dette er jo svindel, staten sender aldri noe med 24 timers betalingsfrist, ærlig talt 😂

Anonymkode: d146d...34f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det svindelforsøk? Papirskjema er identisk med sånn det bruker å være. Fra politi eller annet sted. 

Og det er fysisk umulig å kopiere et slikt skjema?

Du har ikke åpnet linken, så du vet du ikke vet inneholdet i artikkelen. Allikevel argumenterer du mot en bruker som faktisk har lest den?

Anonymkode: d1164...777

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du leste en overskrift, lagde deg en historie utfra den, så lagde du en forumpost om din historie om hva du tror overskriften handlet om? 

Staten sender bøter fra fotobokser. Det er aldri 24 timers betalingsfrist. Er du i tvil om det er svindel så logger du inn på statens innkrevingssentral og sjekker der.

Anonymkode: bddc7...590

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dem sender boten på altinn. Ikke posten. Ja jeg har fått bot😂😂

Anonymkode: 2c64e...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dem sender boten på altinn. Ikke posten. Ja jeg har fått bot😂😂

Anonymkode: 2c64e...0c6

og fristen for å betale fakturaen er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var meget rart, hva er strafferammen for personen som har svindlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

og fristen for å betale fakturaen er? 

Husker ikke, da siste fartsbot er noen år siden. Men jeg kan garantere deg at det ikke er 24 timer. 

Først må du svare Politiet på om du godtar boten/det forenklede forelegget. Deretter oversendes saken til Statens innkrevingssentral, som sender et krav innen noen uker. Dette kravet skal deretter ha en rimelig betalingsfrist. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg synes det var meget rart, hva er strafferammen for personen som har svindlet?

Sannsynligheten for at svindleren blir tatt er dessverre ganske lav. De er ganske flinke til å skjule sporene sine, og er ikke nødvendigvis basert her i landet engang. 

Anonymkode: 906ab...6c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke radarkontroller avleggs nå? Politiet og Vegvesnet bruker vel bare laser? 

Anonymkode: 48204...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 0.43):

det er selvsagt svindel. ikke lov med så kort betalingsfrist. kjent måte å bedrive svindel på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...