Gå til innhold

Får man kjøpt 20 biters kake uten å bestille?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei vi har ofte bursdager i familien og vi bestiller alltid kake fra meny.  Vi har som oftest bursdager på lørdager og da har jeg alltid i bakhodet at kaken må bestilles før klokka 12 på fredag. 

Vi skal igjen ha en bursdg på først kommende lørdag. Planen var å bestille kaken før fredag men jeg glemte helt at det er påskefri og kanskje fristen på å bestille kake til lørdag har gått ut...jeg kom på dette i går og da var klokka 12.45 og det var visst sent. Jeg sendte dem mail også om det går ann å bestille. Men de sa nei.

Hva kan jeg gjøre nå? Jeg tenker å kjøpe kake fra et bakeri til 15-20 personer. Vet dere om man får kjøpt kake uten å bestille på forhånd? Bor på jessheim. Kan prøve på jessheim senter på lørdag

Anonymkode: 2e674...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om man får kjøpe kakene på aanerud eller om de kun er til display. Ellers får du vel kjøpt diverse kaker på meny og coop, enten fra kjøl eller frys. Alternativ 3 er å kjøpe ferdig sukkerkakebotten og ha på litt vaniljekrem og piske krem og legge på litt bær. Tar vel maks en 30min eller noe hvis det ikke skal se alt for profesjonelt ut. 

Anonymkode: 4fa27...37f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

store meny butikker har flotte kaker, riktignok fryst og 6-8pers. Men kan jo kjøpe fler av de ? evt kan det være du får kjøpt en hel på jordbærpiken om du hører der..egt bestillingsvare der å men har fått kjøpe en av de de egt skulle selge i stykker hos seg selv en gang..  betalte skjorta men var verdt det.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er midt i helligdagene må du egentlig bare innom utsalgssteder å sjekke hva de har.
Eventuelt kjøpe flere kaker fra frysedisk.

De fleste tar ikke inn store ferske kaker for å selge hele, når det er to fridager rett etterpå. Sjansen er svært stor for at ingen kjøper en så stor kake, og dermed går hele i søpla.

Jeg jobber i konditori, og vi har ingen på jobb i produksjonen på lørdag. Alle har fri siden de jobber full dag fredag.

Anonymkode: 928ef...caf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei vi har ofte bursdager i familien og vi bestiller alltid kake fra meny.  Vi har som oftest bursdager på lørdager og da har jeg alltid i bakhodet at kaken må bestilles før klokka 12 på fredag. 

Vi skal igjen ha en bursdg på først kommende lørdag. Planen var å bestille kaken før fredag men jeg glemte helt at det er påskefri og kanskje fristen på å bestille kake til lørdag har gått ut...jeg kom på dette i går og da var klokka 12.45 og det var visst sent. Jeg sendte dem mail også om det går ann å bestille. Men de sa nei.

Hva kan jeg gjøre nå? Jeg tenker å kjøpe kake fra et bakeri til 15-20 personer. Vet dere om man får kjøpt kake uten å bestille på forhånd? Bor på jessheim. Kan prøve på jessheim senter på lørdag

Du får bake selv. Hjemmebakst er bedre også,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan  bake kake selv? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baker Hansen på Strømmrn har ganske store kaker, mulig du må kjøpe to. Godt utvalg. 

Anonymkode: 2189e...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ventet vel bare på at disse kommentarene om ‘å bake selv’ skulle komme. Altså, hun er jo fullstendig klar over at det kunne vært et alternativ. Men når hun ber om tips fordi hun vil BESTILLE kake, så er det det tipset hun vil ha. Ikke mas om å bake selv.

Anonymkode: af50c...a10

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Facebook: Kake Jessheim 

Mange som baker mot betaling. Kanskje noen fortsatt har tid?

Anonymkode: c7657...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen har Coop obs egne fryseskap med hele kaker fra bakeri.

Anonymkode: d978a...195

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten det beste svaret noen her kan gi, er at du bare må ringe rundt lørdag når de åpner og høre hva de har av ferdiglaget. De rekker jo ikke å bake noe til deg, så du må bare sjekke hva de allerede har for salg i bakeriet/konditoriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts ventet vel bare på at disse kommentarene om ‘å bake selv’ skulle komme. Altså, hun er jo fullstendig klar over at det kunne vært et alternativ. Men når hun ber om tips fordi hun vil BESTILLE kake, så er det det tipset hun vil ha. Ikke mas om å bake selv.

Anonymkode: af50c...a10

Hvis hun vil bestille kake må hun huske å gjøre det i tide. Hvis hun ikke ønsker å bake, og ingen har kaker hun kan kjøpe, kan hun kjøpe is og bær og unngå hele lakseprosjektet. 🤷‍♀️ 

Anonymkode: a20e1...399

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis hun vil bestille kake må hun huske å gjøre det i tide. Hvis hun ikke ønsker å bake, og ingen har kaker hun kan kjøpe, kan hun kjøpe is og bær og unngå hele lakseprosjektet. 🤷‍♀️ 

Anonymkode: a20e1...399

Hun vet jo ikke om det er noen som har kake hun kan kjøpe hvis hun ikke kan spørre om det.....

Anonymkode: 928ef...caf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpe flere små, er vel ikke verre enn det. Eller bake selv, det er slett ikke vanskelig. 

Anonymkode: 68c28...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny har tilbud på Napoleonskaker nå, to for 59,90 kroner. Er du tidlig ute på lørdag, så får du kanskje kjøpt de 10 eskene du trenger i samme butikk, og de er kjempegode 😋.

Anonymkode: f5577...1df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bestille kake til butikk i nærheten, har ikke prøvd selv om det går på så kort varsel men ville prøvd. 

https://minkake.no

Anonymkode: 2ec03...ca3

Ups, sorry så ikke før nå at man må bestille før kl 12 for å få den til dagen etter. 😅

Anonymkode: 2ec03...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste bakerier og større dagligvarebutikker pleier å ha kake, du må kanskje kjøpe to for å ha nok men kake finner du nok. :) 

Anonymkode: 784f2...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...