Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

pms eller annet.

Er de feks mer tålmodige,hjelper og støtter deg? Feks at du trenger en klem for det er mye følelser i sving ved pms.

Hva gjør parteren for deg i sånne tilfeller?

Anonymkode: 41044...ccd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei! 
Ingenting, ansolutt ingenting 

Anonymkode: 9beec...f95

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å hjelpe meg selv ved pms. Bruker bla medisiner og kosthold. 

Men om jeg har det generelt dritt, kan jeg si det til ham. Han er veldig raus med klemmer, og liker å hvile/sove inntil.

Anonymkode: 774a0...7f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg pleier å hjelpe meg selv ved pms. Bruker bla medisiner og kosthold. 

Men om jeg har det generelt dritt, kan jeg si det til ham. Han er veldig raus med klemmer, og liker å hvile/sove inntil.

Hva gjør du? Hva virker? Noen tips?

Så godt at han er der med kos og klemmer :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei! 
Ingenting, ansolutt ingenting 

Anonymkode: 9beec...f95

Fælt!

Ingen klemmer? Ingenting?Forståelse?omsorg?

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig. 

Han er kjærlig og snill. Spør hvordan det går, og om det er noe jeg trenger. Han trenger ikke å gjøre så mye, det viktigste er at han bryr seg.

Han lager gjerne favorittmaten min, lar meg sove og hvile ekstra, henter drikke, masserer føttene osv. Kjøper gjerne noe godt på butikken, f.eks is, eller blomster. Bare fordi han ikke vet hva godt han kan gjøre.

Han holder og trøster meg når det trengs.

Han er en veldig fin og snill mann. :)

• Liker 7
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja veldig. Han er min klippe. Han ser og skjønner når jeg trenger en klem, tid for meg selv, en latter eller at han vasker badet. Han er helt fantastisk. Selv etter 23 år sammen.

Anonymkode: cdaa9...d33

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han viser ingen forståellse. 

Anonymkode: 04c4a...296

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Han bagatelliserer eller kommer med logiske råd/forslag om hvordan jeg kan fikse den dårlige dagen 🤪 

Anonymkode: 2a74d...fbf

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alltid, uansett årsak. Det går begge veier, vi støtter hverandre og er hverandres nærmeste. 

Anonymkode: 751e7...8be

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han støtter, men ikke med så veldig stor innlevelse. Omtrent sånn som jeg støtter ham når han har man flu. Jeg får så mange klemmer jeg vil ha, men han kommer ikke og diller med meg.

Når jeg snakker med ham om pms er det oftest for å si ifra på forhånd om jeg har kortere lunte enn vanlig.

Anonymkode: 4397f...2da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

pms eller annet.

Er de feks mer tålmodige,hjelper og støtter deg? Feks at du trenger en klem for det er mye følelser i sving ved pms.

Ja, absolutt. 

Får både klemmer, en god prat om jeg trenger, noen ganger litt snacks og et varmt bad og han tar da alltid hånd om både barn og hjem 🥰 

Han har langt mer oversikt over syklusen min enn meg, og vet akkurat når "nedetiden" min in treffer 😅

Anonymkode: 470ac...0c9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alvorlig omsorg, pmdd. Mannen pleier å merke det først, og ber med ta pille ( antidepressiva) Så tar han middagen, og det meste mens jeg slapper av..Ingen problem med EM klem. Før var vi forsto hva det var, så var det nesten skilsmisse her hver måned. Nå tar vi begge hensyn.

Anonymkode: 42c46...066

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

pms eller annet.

Jeg har ikke PMS lenger og vi bor ikke sammen. Men han vil alltid støtte meg når jeg har dårlige dager. Uansett.

Anonymkode: a966d...8ac

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Spiser Paracet, jern og magnesium. Drikker urteteer. Spiser egg, kjøtt, sitron, ingefær. Bruker varmeflaske og varmelapp på magen.

• Liker 1
Skrevet

Ja, dersom jeg bare informerer ham om at det har ingenting med ham å gjøre. Han har en slags automatikk i å tro at det gjelder ham når jeg ikke er i topp humør, og så blir han molefunken/mutt. Ting ble mye enklere da jeg forsto dette og begynte med å informere ham om hvorfor jeg ikke hadde det topp, og eventuelt hva jeg trenger av ham. (En klem, ro, hva det skulle være.) Når han skjønner at det ikke handler om ham faller reaksjonen hans på at jeg ikke har det topp bort, og han føler ikke lenger at det er tause anklager. Da blir han trygg og søt i å støtte meg/prøve å lette humøret mitt. 

Ja selv om det faktisk handler om ham er det bedre å si det, så han vet hva, og blir da tryggere i hvordan fikse dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har verdens beste kjæreste, gjør alt for at jeg skal ha det best mulig ❤️

Anonymkode: 05036...7be

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt! Tror jeg har verdens mest tålmodige mann 😅 Han er alltid der for meg, i tykt og tynt! Tross 2 små som tidvis suger livsgnisten utav meg med trass og raseri 😆

Anonymkode: b3ce3...c09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke rundt og har «dårlige dager», slik det tydeligvis er vanlig her inne. Men ja, selvsagt stiller vi opp for hverandre begge to, trenger ikke å ha en dårlig dag for å få hjelp og støtte. Han er generelt en veldig aktiv type, som alltid tilbyr seg å gjøre ting for meg.

Anonymkode: 407b6...b68

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva virker? Finn en mann som ikke er livredd for andres "negative" følelser og sårbarhet.. noen mennesker blir helt avstengt og nesten sint når andre blir sårbare eller viser følelser. One must not marry them. 

Anonymkode: 14da2...bae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...