Murukleiven Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april God Påske. Jeg har et budsjett på kr.20.000 og ønsker å ta med mitt barn på 11år på sydenferie (der det er mest sannsynlig er varmt vær) Spania, Hellas etc. Ikke Tyrkia. Akkurat nå ser det ikke ut som budsjettet strekker til, men om jeg har litt is i magen og sitter med pakket koffert og er klar for å dra innen få timer, kan jeg være heldig å finne meg en restplass i juni/juli? Har noen av dere erfaringer med at dette er enten er dårlig eller god strategi? Takker for hjelp :)
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april 20 000 for mat og billetter? Det tror jeg blir vanskelig til den prisen midt på sommeren. Bulgaria er rimeligere for eksempel.. Anonymkode: 95bd5...1af 5
mommyaka Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Det er nok veldig vanskelig. Iallefall juni/ juli. Du kan jo pakke kofferten og være klar, men side dutt barn får sok voksen vil jo prisen blir høyere. Er 20.000 bare for turen ( altså buss, fly, hotell, buss til og fra hotellet) 1
TomKrus Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april Murukleiven skrev (7 minutter siden): God Påske. Jeg har et budsjett på kr.20.000 og ønsker å ta med mitt barn på 11år på sydenferie (der det er mest sannsynlig er varmt vær) Spania, Hellas etc. Ikke Tyrkia. Akkurat nå ser det ikke ut som budsjettet strekker til, men om jeg har litt is i magen og sitter med pakket koffert og er klar for å dra innen få timer, kan jeg være heldig å finne meg en restplass i juni/juli? Har noen av dere erfaringer med at dette er enten er dårlig eller god strategi? Takker for hjelp Ja i juni kan du finne restplasser til en god del rimeligere pris i juni ! Så snart skolene går inn i sommerferien blir det mye vanskeligere, men kan du reise på en dags varsel er det muligheter da også. 1
Murukleiven Skrevet 17. april Forfatter #5 Skrevet 17. april TomKrus skrev (12 minutter siden): Ja i juni kan du finne restplasser til en god del rimeligere pris i juni ! Så snart skolene går inn i sommerferien blir det mye vanskeligere, men kan du reise på en dags varsel er det muligheter da også. Jeg er et par timer unna både Torp og Gardermoen, så vi kan reise på ganske kort frist. Takk for respons!
TomKrus Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april (endret) Murukleiven skrev (4 minutter siden): Jeg er et par timer unna både Torp og Gardermoen, så vi kan reise på ganske kort frist. Takk for respons! Det er noen år siden nå, men møtte et ungt par på hotellet der jeg ferierte, de ventet på innsjekk da de kom til hotellet og reiste uspesifisert, jeg spurte hva de hadde betalt, og det var nesten halvparten av det jeg hadde betalt. De gjorde litt av et kupp. Så det kan skje ja, men ikke forvent at det skjer på et 5 stjernes hotell, 3 stjernes og det er gode muligheter. Husk at charterselskapet ikke lar noen plasser stå tomme om de kan unngå det. Og da er det markedet som styrer dette. Endret 17. april av TomKrus 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april Litt kjedelig svar, men mye av den "siste liten"-tilgjengeligheten kan avhenge av hva slags sommer man har her i Norge. Folk booker på kort varsel, og da uten å forvente noen billig restplass, hvis været er dritt der man bor. Er været fint her hjemme (Østlandet for din del, tydeligvis) er det mer sannsynlig at reiseselskapene må dumpe prisene i siste liten for å få fylt opp de siste setene. Du kan for ordens skyld få en uke i Hellas for en voksen og et barn, frokost inkludert, for 13-14 000 med Apollo i slutten av juni. Pluss litt for bagasje, transport etc., men med noe gyros eller souvlaki fra en sjappe her og der (og uten å leie dyre solsenger hver dag) kan du komme greit unna. Sånn uten restplass også. Anonymkode: c55bc...47a 7 2
TomKrus Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt kjedelig svar, men mye av den "siste liten"-tilgjengeligheten kan avhenge av hva slags sommer man har her i Norge. Folk booker på kort varsel, og da uten å forvente noen billig restplass, hvis været er dritt der man bor. Er været fint her hjemme (Østlandet for din del, tydeligvis) er det mer sannsynlig at reiseselskapene må dumpe prisene i siste liten for å få fylt opp de siste setene. Du kan for ordens skyld få en uke i Hellas for en voksen og et barn, frokost inkludert, for 13-14 000 med Apollo i slutten av juni. Pluss litt for bagasje, transport etc., men med noe gyros eller souvlaki fra en sjappe her og der (og uten å leie dyre solsenger hver dag) kan du komme greit unna. Sånn uten restplass også. Anonymkode: c55bc...47a Det er jo ikke et kjedelig svar, det er helt avgjørende ! Er det flott sommervær i Norge i den perioden man skal reise, øker sjansen for et kupp på restplasser, motsatte minimerer sjansen. Slik er det alltid. 1
Murukleiven Skrevet 18. april Forfatter #9 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Litt kjedelig svar, men mye av den "siste liten"-tilgjengeligheten kan avhenge av hva slags sommer man har her i Norge. Folk booker på kort varsel, og da uten å forvente noen billig restplass, hvis været er dritt der man bor. Er været fint her hjemme (Østlandet for din del, tydeligvis) er det mer sannsynlig at reiseselskapene må dumpe prisene i siste liten for å få fylt opp de siste setene. Du kan for ordens skyld få en uke i Hellas for en voksen og et barn, frokost inkludert, for 13-14 000 med Apollo i slutten av juni. Pluss litt for bagasje, transport etc., men med noe gyros eller souvlaki fra en sjappe her og der (og uten å leie dyre solsenger hver dag) kan du komme greit unna. Sånn uten restplass også. Anonymkode: c55bc...47a Tusen takk for tilbakemeldingen. Ikke kjedelig i det hele tatt 1
Murukleiven Skrevet 20. april Forfatter #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 22.53): 20 000 for mat og billetter? Det tror jeg blir vanskelig til den prisen midt på sommeren. Bulgaria er rimeligere for eksempel.. Anonymkode: 95bd5...1af Det er for alt utenom lommepenger
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april Murukleiven skrev (19 timer siden): Det er for alt utenom lommepenger Jeg gjorde et kjapt søk nå på Ving, søkte i juli, og det er mulig å komme seg til steder som Rhodos og Mallorca for 13-14k for to. Men da blir det hoteller som omtales som «litt slitent». Du må nok regne med å inngå noen kompromisser når budsjettet er så lavt. Du kan også se om du kan finne flybilletter + AirBnb billigere, men igjen må du regne med lav standard til den prisen. Anonymkode: 45e6d...881 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april Vi har leil i Spania og betalte nesten 12000 bare for flybilletter. Anonymkode: 4e9ea...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april Albania? Vi reiste på sensommeren i fjor da. Men betalte 7000,- for hotell, brukte 8000,- i lommepenger. Har aldri levd så godt for så lite penger på ferie før. Anonymkode: 93975...bea 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april Helt ærlig tror jeg det er vanskelig å få til. Vi har vært i Hellas og Tyrkia hvert år de siste 4 årene, og prisene der har steget voldsomt. Legg til den svake krona, så er det ikke like morsomt å reise på tur lenger. En ting er at du kan få en tur til 20.000kr, men hvor mye/lite tror du at du at du må beregne i lommepenger? Vi var i Hellas i både 21 og 22, og prisøkningen var hinsides fra det ene året til det andre. Og da synes vi det var dyrt i 21 😉 Vi snakket endel med de vi bodde hos i 22, og de fortalte at visse ting hadde økt med 100% det siste året… Vi drar igjen i år, men nå med all inclusive. Dessverre, men jeg orker ikke å ergre meg over at det flyr flere tusenlapper hver dag til hvert måltid. Så det er mitt absolutte tips: all inclusive. Anonymkode: c5ea8...a3f 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #15 Skrevet 27. april Vi var i Hellas i fjor, en voksen og et barn. Flott hotell, all inclusive, så det gikk ikke så mye penger utenom. Kostet rett under 20.000. Jeg bestilte noen uker før, turde ikke vente mer. Da fantes det også mange mye billigere turer, men jeg valgte litt komfort og. Da la jeg også merke til at de fleste billige turene går fra Oslo, vi bor ikke i nærheten, så ble dyrere om vi måtte reise til Oslo først. Så om du kan reise fra en av flyplassene i området der vil jeg tro du finner en rimelig, fin tur Anonymkode: 47978...d3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #16 Skrevet 27. april Vi satt klar i fjor og venter, ble egentlig ikke billigere. Det meste var utsolgt. Måtte vente helt til etter skolestart i august for å faktisk få det billig. Anonymkode: e2318...26b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #17 Skrevet 27. april Hadde sjekket hvor det er billige flybilletter i tiden dere kan reise. Deretter sjekket hotell/leiligheter på Finn/momondo. Se om du finner noe billig. Husk å tenk på avstander. Er det billig å bo usentralt så må det regnes med en kostnad for transport til sentrum/strender osv. Sjekk også airbnb. Fordel at det i det minste er et kjøleskap på rommet. Men en liten kjøkken del er bedre. Ordne enkel frokost selv. Kjøp med en pizza og del på rommet om kvelden eller spis den på stranden. Hold måltider enkle. Dere må ikke gå på restaurant til hvert måltid. Anonymkode: 9ab0f...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai Vi hadde skikkelig flaks for 2 år siden. Bestilte 4 dager før avreise og fikk et 4 stjernes hotell på Rhodos. Vi betalte i underkant av 30000 for 3 personer. Frokost og transport inkludert. Anonymkode: 044d5...e53
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai For 2 år siden fikk jeg en flott tur for meg og mine 4 barn til Hellas for 20 000. I midten av August. I fjor var jeg og mannen i Barcelona for 15 000, kjempe fin tur i midten av Juli. Det er med transport og bagasje. Helt fine hoteller. Så ja det er fullt mulig 👍😊🌞 Apollo begge turene. Anonymkode: d0794...07d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå