Tubaluba Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Hva tenker dere om at jeg ber dem som ønsker å gi pengegaver å sette det rett inn på sparekonto? Min venninne mener det kan være litt stusselig for konfirmanten; at det ligger mye glede i å åpne og telle penger. Noen meninger her?
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Kan de ikke gi kort og overføre penger så det er på konto etter konfirmasjonen? Ingen har vel kontanter lenger? Anonymkode: c753b...5a6 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Det er helt vanlig det eller vipps er jo det enkleste. Er jo nesten håpløst å få satt inn penger fysisk i bank og ikke så om å gjøre å ha mye penger liggende hjemme Anonymkode: 5888a...405 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april Det er så mye jobb å få satt pengene inn igjen i banken, så jeg ville bedt om å få det rett på konto. Anonymkode: 69037...144 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Man får et litt annet forhold til beløpene når man har de fysisk i hånden, så skjønner hva hun tenker. Selv bruker jeg kontanter, så om sønnen min får penger, så overfører jeg beløpet til han i banken og bruker de fysiske pengene selv. Med mindre han vil bruke de selv da. Anonymkode: 030d7...f9c
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april Tubaluba skrev (3 timer siden): Hva tenker dere om at jeg ber dem som ønsker å gi pengegaver å sette det rett inn på sparekonto? Min venninne mener det kan være litt stusselig for konfirmanten; at det ligger mye glede i å åpne og telle penger. Noen meninger her? Ingen med konfirmant bør gi eller motta penger i kontanter hjemme. Det kan by på problemer å få kontanter inn i banken igjen, på grunn av hvitvaskings loven, og man er utsatt for innbrudd/tyveri både når kontantene er hjemme, i konfirmasjons lokalet eller på vei til banken. Når folk blir robbet mens de r i bryllup eller begravelse så er tyvene og klar når komfirmasjonsfesten er slutt og det er skole og arbeidsdag igjen. Man trenger ikke invitere til problemer med å ha cash hjemme. Opprett en egen konto, knytt den til Vipps, og motta pengene der. Kort til konfirmanten er fortsatt mulig med beløp skrevet inn, dersom gavene gis til foreldrenes Vipps/gavekonto. Anonymkode: a5c3f...782 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man får et litt annet forhold til beløpene når man har de fysisk i hånden, så skjønner hva hun tenker. Selv bruker jeg kontanter, så om sønnen min får penger, så overfører jeg beløpet til han i banken og bruker de fysiske pengene selv. Med mindre han vil bruke de selv da. Anonymkode: 030d7...f9c 2018 ringte og vil ha igjen kontantene sine Anonymkode: 02ef3...626 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april Rett på konto! Eller vipps. Jeg måtte «kjøpe» av 15-åringen 9000 kr i kontanter etter hennes konfirmasjon i fjor. Betalte matvarer og alt annet med cash i flere uker etterpå 😅😅 Fikk flashback til gode gamle dager 😂😂 Anonymkode: 6407a...209 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april Det valgte giverne selv da jeg var konfirmant for 30 år siden. Og det velger giverne selv når de nå gir gaver til mine. Og nå regner jeg med det blir en del vipps Både jeg og mine er oppdratt til forstå pengenes verdi, uansett om de er i bolig, på konto, i fond, eller fysiske. Så for oss har det ingenting å si. Anonymkode: 71b28...fc3
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man får et litt annet forhold til beløpene når man har de fysisk i hånden, så skjønner hva hun tenker. Selv bruker jeg kontanter, så om sønnen min får penger, så overfører jeg beløpet til han i banken og bruker de fysiske pengene selv. Med mindre han vil bruke de selv da. Anonymkode: 030d7...f9c Min fikk 66.000 kr. Jeg er veldig glad vi ikke fikk alle dette i fysiske penger. Det var styr nok med å få satt inn de 18.000 kr han fikk kontant. Anonymkode: 69037...144 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Vi lagde en konfirmasjonskonto, og ba inviterte sette inn penger der da det var det konfirmanten ønsket seg, nok styr å sette pengene inn Anonymkode: ef794...101
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april Tubaluba skrev (19 timer siden): Hva tenker dere om at jeg ber dem som ønsker å gi pengegaver å sette det rett inn på sparekonto? Min venninne mener det kan være litt stusselig for konfirmanten; at det ligger mye glede i å åpne og telle penger. Noen meninger her? Har du spurt din venninne istedenfor konfirmanten? Sikkert vel så kjekt å åpne bankappen og telle pengene der. Anonymkode: 62f68...d2f
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april Cash er vel bare å sette inn på konto i etterkant på Kiwi? Min fikk kontanter av alle bortsett fra besteforeldre som gav et større beløp på konto. (Konfirmanten selv ville helst hatt det på Vipps eller konto for enkelthets skyld) Anonymkode: f8348...b14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå