Gjest Bøllefrøet Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Vi driver og ser på en leilighet nå, men den har et så forferdelig stygt dusjkabinett, så det må uansett byttes ut, og jeg som har så innmari lyst på badekar vil jo da at vi skal sette inn et badekar i stedet Noen som har gjort dette og vet sånn ca hvor mye dette vil koste? Badekaret vi skal sette skal evt være et helt vanlig badekar, ikke spesielt "fancy" Endret 13. mars 2006 av *MissA*
Pasha Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 (endret) kan det bare settes rett på gulvet,, dvs uten å bygge det inn på en eller annen måte.. så koster det nok ikke stort mer enn hva dere må gi for badekaret + evt riving av dusjkabinetet da.. Kommer veldig ann på hvordan ting ser ut der slik det er nå.. og hvordan dere kan gjøre det med sluket å slike ting Endret 13. mars 2006 av IdaH
Gjest Bøllefrøet Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Det skal evt bare settes rett inn uten å bygge det inn ja..
Twigi Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 Det er veldig lett å kjøpe brukt badekar - standardstørrelsen er 160x70 cm, noen har bare frontpanel, andre har både front og sidepanel - det avhenger av hvor mye som blir synlig hos dere. Jeg kjøpte brukt badekar for 150 på loppemarked for 10 år siden - og har det fremdeles...... Det som kan koste litt, er hvis du (mest sannsynlig) må bytte blandebatteri, og senke det. Det må du ha en rørlegger til å gjøre, og kostnaden er avhengig av hvor dyrt batteri du vil ha, hvordan det andre er festet - er det skjult røropplegg slik at du må ha synlige rør fra midt på veggen og ned, så er jo ikke det spesielt pent..... Hvis det er åpent røropplegg, så er det vel enkelt å bare kutte det til i passende høyde. Lykke til, det er deilig med badekar - men husk at det koster endel ekstra i strømforbruk å varme opp nok vann til et karbad. (Men hvis du - som jeg - står to timer i dusjen istedet, så går det nok greit )
Gjest Bøllefrøet Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Takk for tips Vi må nok bytte blandebatteri og ja, og det er den kostnaden jeg er litt bekymret for
Twigi Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Ta et bilde, vis det til rørleggeren og be om en beskrivelse av hva som må gjøres og hva det vil koste. Se på forskjellige blandebatterier og finn ut hvilket som passer deg. De har som regel noen av de enkle på tilbud - de fungerer som regel svært bra, selv om de sjelden avbildes i Bonytt.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Hadde jeg hatt plass til badekar på badet, ville jeg kjøpt dette tvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå