AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:58 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:58 Fredag til Søndag alene. Noen som har reist alene? Det er en konsert som jeg vil se! Ingen rundt meg er interessert i å dra. Tenker jeg lever bare en gang, så hvorfor ikke.... Jeg er trygg på at jeg kommer meg frem til konserten, hotellet, flyplassen etc. Har vært i London før. For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt hva det er som stopper meg fra å dra. Kanskje ensomheten? Jeg vet ikke. Andre som har reist alene, hvordan var det? Tips og råd? Anonymkode: aee08...fc6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet torsdag kl 20:00 #2 Del Skrevet torsdag kl 20:00 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fredag til Søndag alene. Noen som har reist alene? Det er en konsert som jeg vil se! Ingen rundt meg er interessert i å dra. Tenker jeg lever bare en gang, så hvorfor ikke.... Jeg er trygg på at jeg kommer meg frem til konserten, hotellet, flyplassen etc. Har vært i London før. For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt hva det er som stopper meg fra å dra. Kanskje ensomheten? Jeg vet ikke. Andre som har reist alene, hvordan var det? Tips og råd? Anonymkode: aee08...fc6 Hvorfor ikke? Det går nok fint. Masse å se på dagtid som turist og på kvelden, som kan være det kjedelig med å dra alene, skal du jo på konsert. Men dumå huske å søke om «visum» dit nå fra og med 2.april Endret torsdag kl 20:03 av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:04 #3 Del Skrevet torsdag kl 20:04 Jaaaaaa!!! Dra alene!!! London er jo verdens beste by å reise alene til, det er så lett å finne frem. Jeg hadde ikke nølt et sekund, jeg hadde dratt på flekken! Anonymkode: f2922...579 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:06 #4 Del Skrevet torsdag kl 20:06 Hvilken konsert? Anonymkode: cc2f6...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet torsdag kl 20:06 #5 Del Skrevet torsdag kl 20:06 Går helt fint å reise dit alene. Fin by, og lett å komme i prat med folk om du drar på en ekte pub. Fine parker og museum for en hver smak. Mye godt øl og mye god mat fra hele verden. Å reise alene er faktiske befriende og noe alle bør gjøre Ingen å ta hensyn til. Nyt turen og kos deg på konsert 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:44 #6 Del Skrevet torsdag kl 20:44 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvilken konsert? Anonymkode: cc2f6...f99 Vil helst ikke si, for det er en liten intimkonsert med en lite kjent skuespiller/sanger 🙈 Sitter å ser på billetter nå og er klar til å bestille, men så er det det å ta steget å gjøre det. ts Anonymkode: aee08...fc6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:49 #7 Del Skrevet torsdag kl 20:49 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Fredag til Søndag alene. Noen som har reist alene? Det er en konsert som jeg vil se! Ingen rundt meg er interessert i å dra. Tenker jeg lever bare en gang, så hvorfor ikke.... Jeg er trygg på at jeg kommer meg frem til konserten, hotellet, flyplassen etc. Har vært i London før. For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt hva det er som stopper meg fra å dra. Kanskje ensomheten? Jeg vet ikke. Andre som har reist alene, hvordan var det? Tips og råd? Anonymkode: aee08...fc6 Kristin Gjelsvik har akkurat fiksa det så da gjør du det å. God Tur Anonymkode: 12e72...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:05 #8 Del Skrevet torsdag kl 21:05 Jeg reiser dit alene flere ganger i året. Er jo ingenting å være bekymret for når du har vært i London før. Og du kjenner vel ikke på ensomhet på bare en helg, med masse folk på alle kanter? Bare vær obs på å bestille ETA i god tid, man må ha innreisetillatelse nå. Går som regel i orden på få minutter. Ta vare på bekreftelsen, den måtte jeg vise selv om det står i bekreftelsen at man ikke trenger vise den. Anonymkode: c3fa9...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:11 #9 Del Skrevet torsdag kl 21:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg reiser dit alene flere ganger i året. Er jo ingenting å være bekymret for når du har vært i London før. Og du kjenner vel ikke på ensomhet på bare en helg, med masse folk på alle kanter? Bare vær obs på å bestille ETA i god tid, man må ha innreisetillatelse nå. Går som regel i orden på få minutter. Ta vare på bekreftelsen, den måtte jeg vise selv om det står i bekreftelsen at man ikke trenger vise den. Anonymkode: c3fa9...128 Jeg har søkt ETA, har hørt prisen skal øke så like greit å søke og det varer i 2 år. Passet mitt går ut om 2 år og 1 måned. Så jeg søkte lik så greit nå i starten av april før prisøkningen. Måtte du bare vise mailen? For jeg leste også at man ikke skal ha behov for å vise den, siden det er knyttet opp til passet. ts Anonymkode: aee08...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:14 #10 Del Skrevet torsdag kl 21:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har søkt ETA, har hørt prisen skal øke så like greit å søke og det varer i 2 år. Passet mitt går ut om 2 år og 1 måned. Så jeg søkte lik så greit nå i starten av april før prisøkningen. Måtte du bare vise mailen? For jeg leste også at man ikke skal ha behov for å vise den, siden det er knyttet opp til passet. Anonymkode: aee08...fc6 Ja, det tok litt tid, med mange forvirrede mennesker. For som du sier så står det jo at man ikke skal trenge den. Men så ikke ut som de fikk frem infoen ved å skanne passet. Dette var en av de første dagene man trengte ETA, så kan jo håpe det har kommet på plass eller kommer på plass. Men greit å ha mailen klar så man slipper begynne å lete i boarding-køen. Anonymkode: c3fa9...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:37 #11 Del Skrevet torsdag kl 22:37 Jeg har gjort det flere ganger. Veldig greit å reise der alene. Ikke nøl. Hadde prioritert å finne overnatting som ligger greit ift konserten. Siden London er stort og du kun skal være der en helg. Jeg er i England i påsken. Søkte om ETA sist uke, fikk det umiddelbart- og du trenger ikke noe ETA-bevis for innpass til England. ETA er knyttet mot passet ditt - pass må du selvfølgelig ha. Intimkonserter er de beste. God tur! Anonymkode: 89dee...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:30 #12 Del Skrevet fredag kl 05:30 Jeg reiser en del i jobb, og utvider da gjerne med en helg. Så har vært mye alene i London. Ingen stor forskjell på å gjøre det, og å reise sammen med noen. Noe spesielt du tenker på? Anonymkode: 0ebe7...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:56 #13 Del Skrevet fredag kl 05:56 Jeg har vært alene i London utallige ganger, elsker det like mye hver gang! Første gang jeg bestilte alene følte jeg på litt det samme som du gjør (muligens av andre grunner enn deg, siden jeg elsker å være alene og føler meg aldri ensom), men har aldri angret. Just do it! Anonymkode: 68b22...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:16 #14 Del Skrevet fredag kl 08:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært alene i London utallige ganger, elsker det like mye hver gang! Første gang jeg bestilte alene følte jeg på litt det samme som du gjør (muligens av andre grunner enn deg, siden jeg elsker å være alene og føler meg aldri ensom), men har aldri angret. Just do it! Anonymkode: 68b22...fe1 Jeg har også vurdert å dra på solotur til London, men jeg har aldri vært der før. Kan du anbefale noen hoteller/områder det det er litt å oppleve i gangavstand? Anonymkode: 6a67f...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet fredag kl 08:26 #15 Del Skrevet fredag kl 08:26 Gjør det! Du er bare litt smånervøs. Du kommer til å vokse veldig på det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:37 #16 Del Skrevet fredag kl 08:37 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har også vurdert å dra på solotur til London, men jeg har aldri vært der før. Kan du anbefale noen hoteller/områder det det er litt å oppleve i gangavstand? Anonymkode: 6a67f...85d Du kommer raskt inn i tuben (metroen). Den er et must for å oppleve London. Et sted jeg trives veldig godt når jeg reiser alene er Park Plaza Westminster Bridge. Du har Waterloo station og Westminister rett ved. Det er et veldig fint område om kvelden, mange restauranter i ulike prisklasser - stedene ved Gabriels Wharf er supre når du er solo, koselig å gå langs elven, ofte går jeg inn på festivalområdet ved embankment bridge og tar et glass. Du kan gå rett over til westminster og big ben. Jeg jogger gjerne over elven, inn i st.jamses park, forbi Buckingham og inn i Hyde park. Eller ned langs elva mot Battersea. Eller du kan rusle oppover langs elva, til Tate Modern, over til St.Pauls, eller videre langs elva til the Shard og Borough market (mat). Men i tillegg til å være sentralt er det et område som alltid er folksomt, også stasjonene, tidlig og sent. Samme inne på hotellet, er alltid fullt av gjester og ansatte. Det eneste jeg passer litt ekstra på når jeg er på solo-reiser er at hotellet ikke ligger i et stille område. Anonymkode: 0ebe7...093 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:38 #17 Del Skrevet fredag kl 12:38 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også vurdert å dra på solotur til London, men jeg har aldri vært der før. Kan du anbefale noen hoteller/områder det det er litt å oppleve i gangavstand? Anonymkode: 6a67f...85d Jeg har bodd litt ulike steder. Bodd mye ved Victoria, relativt rolig område men OK med restauranter og nabolagspuber. Veldig greit hvis man flyr til Gatwick. Også bodd en del ved Marble Arch, veldig sentralt for shopping nedover oxford street mm. Bodde ved waterloo en gang, det var ikke min favoritt, men helt OK. Neste gang skal jeg bo ved Picadilly circus. Så lenge man er i nærheten at tuben/tbanen kommer man seg rundt til det meste. Den er i tillegg veldig enkel å bruke, synes den er enklere enn tbane-systemet i Oslo, og jeg bor i Oslo og tar banen nesten daglig 😅 Anonymkode: 68b22...fe1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:38 #18 Del Skrevet lørdag kl 06:38 Jeg er dame og har reist alene flere ganger. Har også vært i London alene og synes absolutt du skal dra hvis du har lyst. Anonymkode: 2bae2...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:33 #19 Del Skrevet lørdag kl 09:33 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så lenge man er i nærheten at tuben/tbanen kommer man seg rundt til det meste. Den er i tillegg veldig enkel å bruke, synes den er enklere enn tbane-systemet i Oslo, og jeg bor i Oslo og tar banen nesten daglig 😅 Anonymkode: 68b22...fe1 Hva er vanskelig med t-banen i Oslo, hvis man ser bort fra at den stort sett er stengt med buss for bane akkurat dette året? 😅 I Oslo kan man jo stort sett gå av banen og stå på samme perrong og vente hvis man skal bytte tog. Mens i London må man gjerne gå lange avstander og opp og ned et utall trapper når man skal bytte. Det sagt, så lærer man seg det, og skiltingen er god. Største utfordringen er ofte å finne riktig utgang i forhold til dit man skal. Selv som erfaren London-reisende har jeg ofte kommet ut på et helt annet sted enn jeg trodde. Anonymkode: c3fa9...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:32 #20 Del Skrevet lørdag kl 10:32 AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 23.05): Og du kjenner vel ikke på ensomhet (…), med masse folk på alle kanter? Det er nettopp i sånne situasjoner veldig mange føler på ensomhet. «Alle andre er her sammen med venner, mens jeg er alene og venneløs.» Anonymkode: cd653...128 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå