Gå til innhold

Hund og alder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når mennesker blir gamle og litt senile så liker vi som oftest rutiner. Kanskje å gjøre det samme hver dag?

Er det sånn for senile og gamle hunder også? Gå den samme runden på samme sted ol. Eller liker de best å oppleve og å lukte på forskjellige steder?

Kan man egentlig tenke parareller mellom gamle og senile hunder pluss gamle og senile mennesker? Eller blir det helt feil å gjøre?

Anonymkode: 26428...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror min hund (15 år) hadde synes det ble kjedelig om vi gikk samme runden hver eneste dag. Så her varierer vi turene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ser endel går de samme turene både med unge og gamle hunder. Latsekker! Hunder trenger utfordringer akkurat som oss mennesker.

Anonymkode: 80c80...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Vi går de samme turene hver dag. Morgen og kveld er akkurat samme runden, så er den på dagtid/ettermiddag litt variert. Men luktene er ulike, tingene å snuse på varierer og hunden min må tisse på alt, hver gang, uansett. 

Tipper det varierer hva hunder foretrekker. 

Anonymkode: b12a9...cc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hunden er senil så krever det en annen tilrettelegging enn om hunden bare er gammel. Men hunder liker generelt forutsigbarhet.

Anonymkode: 96dff...201

Skrevet

Jeg tror nok det er veldig individuelt, akkurat som hos oss mennesker. Noen hunder liker best rutiner mens andre er mer eventyrlystne.

AnonymBruker
Skrevet

Min forrige hund ville ha samme ruten hver dag da han ble gammel. Han nektet å gå dersom vi tok en annen vei, og ble pipete og urolig på nye steder. Tror nok det handlet om at syn og hørsel ble dårligere og da ville han ha det trygge og kjente. Han var godt fornøyd med «postruten» sin, og ble like sliten hver gang😄

Anonymkode: f4d4e...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...