Gå til innhold

Dating med herpes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man date når man har herpes? Sier man fra om det før man treffes? I så fall er det vel liten sjanse for at noen er interessert? 

Anonymkode: f65de...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man kan date, og nei, man trenger ikke dele sånn informasjon med fremmede. Du står fullstendig fritt til å møte folk og vurdere om du i det hele tatt liker dem først, og så ta det derfra. Fortelle det før sex men ikke før du selv er komfortabel med det.

Dessuten bør du ha tenkt litt på hvordan du legger det fram, hvor man kan finne god info osv. Det er altfor mye tabu knyttet til dette, hvor mange til og med kan være smittebærere uten å vite det. Ikke er det en farlig sykdom heller, selv om enkelte er veldig uheldige og kan være mye plaget i perioder. Mange har dessuten kun ett utbrudd i løpet av livet, skal det være til hinder for å leve fullt.

Anonymkode: 34ba5...dde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at man ikke sier fra om det før man møtes, men før man blir seksuelt involvert. Har herpes selv og har alltid informert om det når sex ligger i kortene, har bare blitt avvist pga. det en gang

Anonymkode: 98409...914

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan man date når man har herpes? Sier man fra om det før man treffes? I så fall er det vel liten sjanse for at noen er interessert? 

Du kan date men ikke kysse/ha sex når du har utbrudd, for da kan du være smittsom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke opplysningsplikt. Man har selvfølgelig ikke ubeskyttet sex når man har utbrudd. Når man ikke har utbrudd anser jeg det ikke som naturlig å si ved uforpliktende sex. Kanskje til en FF, men hadde ikke slått meg å si det til en ONS. Hvis forhold står på agendaen ville jeg sagt det, ubehagelig/rart å si det langt ut i forholdet.

Hadde jeg hatt herpes og noen hadde avvist meg pga det, hadde jeg vært meget glad for å bli kvitt han. Good riddens! Det er lett å ikke smitte, og ingenting skittent med det. Mange måter å bli smittet som ikke er seksuelt uforsiktig.

Anonymkode: 36edd...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (9 timer siden):

Du kan date men ikke kysse/ha sex når du har utbrudd, for da kan du være smittsom 

Men om man ikke merker at man har utbrudd? Jeg ble smitta via oralsex av en som ikke merka at han hadde utbrudd på munnen (ingen tydelige sår). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at dette florerer hvis man ikke skal si ifra med mindre man selv ser utbrudd. Ingen ligger med en hvor en tydlig se utbrudd, dvs at de fleste smittede har fått det når det ikke var synlig hos bærer.

Så date og flørt, men si selvfølgelig fra før dere gjør noe som helst intimt. Jeg hadde blitt rasende og brutt all kontakt hvis min partner hadde latt være å si noe fordi han ikke så noe synlige sår der og da. Den risikoen er det opp til meg om jeg ønsker å ta, ikke partner.

Anonymkode: 8aa74...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...