Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klager her.. Jeg og mannen prøver aktivt, men jeg finner det ganske frustrende da jeg "aldri" kan vite om jeg er gravid eller ikke.

Har nå erfaring med at jeg for det første får "mensen" altså en menslignende blødning til riktig tid selv om jeg er gravid, og at jeg heller ikke får positiv test før det har gått en stund. 

Jeg har mensen nå og skulle gjerne spist rostbiff, drikt et glass vin og tatt ibux mot tannsmerter, men siden jeg ikke kan vite om jeg er gravid tør jeg ikke.

Forrige gang gikk det dårlig, og det hjalp nok ikke at jeg både drakk alkohol, tok smertestillende og andre medisiner man ikke skal ta.. bare fordi jeg trudde jeg kunne stole på mensen + negative tester..

Anonymkode: 8f74e...9d6

Skrevet

Så du mener at du har vært gravid..viste det ikke...så du levde som vanlig? Og mistet?

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (4 minutter siden):

Så du mener at du har vært gravid..viste det ikke...så du levde som vanlig? Og mistet?

Ja.. Jeg vet jo ikke om det var derfor jeg mistet, men det bedret i allefall ikke sjangsene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja.. Jeg vet jo ikke om det var derfor jeg mistet, men det bedret i allefall ikke sjangsene.

:( hvor langt var du på vei

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var heldigvis ikke så langt på vei. Rundt uke 8. Hadde visst det i en uke ca, så hadde desverre rukket å glede meg. Utviklingen hadde desverre stoppet rundt tiden jeg fant det ut antakelig eller før..

AnonymBruker
Skrevet

Men… dersom testene ikke ble positive før etter ikm og etter du hadde fått blødning som lignet mens var det nok dessverre ikke liv laga i det aktuelle svangerskapet uansett om du hadde levd perfekt eller ikke. 

Det finnes mange eksempler på kvinner som blir uplanlagt gravid og ikke oppdager graviditeten før langt ut i svangerskapet. De har gjerne både drukket og brukt nikotin, tatt diverse legemidler etc og det går likevel bra. Så tidlig deler ikke mor og barn blodbane og barnet blir derfor ikke påvirket av slike inntak på samme måte som senere i svangerskapet. 

Ved friskt svangerskap får du positiv test ved ikm.

Konklusjon, om du har negative tester og blødning kan du trygt spise roastbiff og drikke vin 👍🏼

Anonymkode: 96e38...52b

• Liker 2
Skrevet

Jeg var heldigvis ikke så langt på vei. Rundt uke 8. Hadde visst det i en uke ca, så hadde desverre rukket å glede meg. Utviklingen hadde desverre stoppet rundt tiden jeg fant det ut antakelig eller før..

Det var synd. Men du tok da tester helt frem til uke 8 ? Uten at noen ble positivt? Viste du når du hadde eggløsning?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men… dersom testene ikke ble positive før etter ikm og etter du hadde fått blødning som lignet mens var det nok dessverre ikke liv laga i det aktuelle svangerskapet uansett om du hadde levd perfekt eller ikke. 

Det finnes mange eksempler på kvinner som blir uplanlagt gravid og ikke oppdager graviditeten før langt ut i svangerskapet. De har gjerne både drukket og brukt nikotin, tatt diverse legemidler etc og det går likevel bra. Så tidlig deler ikke mor og barn blodbane og barnet blir derfor ikke påvirket av slike inntak på samme måte som senere i svangerskapet. 

Ved friskt svangerskap får du positiv test ved ikm.

Konklusjon, om du har negative tester og blødning kan du trygt spise roastbiff og drikke vin 👍🏼

Anonymkode: 96e38...52b

Har også vært gravid tidligere med "mensen" i flere måneder og negative tester de første månedene.. jeg trudde jeg kanskje bare hadde uflaks den gangen og at jeg kanskje hadde brukt graviditetstestene feil.. 

Men nå som jeg prøver på nummer to og noe lignende skjedde igjen virker det jo til å være et mønster desverre. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

Det var synd. Men du tok da tester helt frem til uke 8 ? Uten at noen ble positivt? Viste du når du hadde eggløsning?

Fikk positiv ca uke 7, og tok tester hver dag siden jeg hadde så veldig mange merkelige kroppslige plager plutselig. Er ikke sikker på eggløsning da jeg ikke har fått positiv test noen gang. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Vet også at jeg bare klager og syter, men det var det jeg ville nå.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet også at jeg bare klager og syter, men det var det jeg ville nå.. 

❤️ Det er lov. 

Anonymkode: c4f98...3cd

AnonymBruker
Skrevet

❤️ Det er lov. 

Anonymkode: c4f98...3cd

Takk ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Fikk positiv ca uke 7, og tok tester hver dag siden jeg hadde så veldig mange merkelige kroppslige plager plutselig. Er ikke sikker på eggløsning da jeg ikke har fått positiv test noen gang. 

Ts 

Ok. Fikk du ultralyd el siden du vet du var så langt på vei?

Spør bare for om du ikke vet eggløsning så kan du jo være at du var kortere på vei..at du kanskje mistet via kjemisk graviditet 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (8 minutter siden):

Ok. Fikk du ultralyd el siden du vet du var så langt på vei?

Spør bare for om du ikke vet eggløsning så kan du jo være at du var kortere på vei..at du kanskje mistet via kjemisk graviditet 

Nei, altså kan ikke være helt sikker, men hadde bare sex rundt den tiden. Nå kan det jo ha tatt dager før befruktning, men dette er altså 2 svangerskapet med negative tester i første del av svangerskapet.

Kanskje blir neste forsøk mer normal, men jeg kan jo ikke bare satse på det og ture på som vanlig.. og risikere å skade eventuelt foster eller miste.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, altså kan ikke være helt sikker, men hadde bare sex rundt den tiden. Nå kan det jo ha tatt dager før befruktning, men dette er altså 2 svangerskapet med negative tester i første del av svangerskapet.

Kanskje blir neste forsøk mer normal, men jeg kan jo ikke bare satse på det og ture på som vanlig.. og risikere å skade eventuelt foster eller miste.

Ts

Skjønner. Men tenk at om du er kortere på vei...4-8 uker så er der nok kjemisk. Og dette har ikke noe med hva du spiser og drikker. Dette er egger som rett og slett er "syk" og aldri ville klare seg 

Vil tro i begge tilfeller var du kortere på vei og dermed ikke fått positive test.

Siden du ikke vet når du hadde eggløsning så kan det være at du tok gravid tester bare noen dager etter eggløsning....så tester du og tester og får negativt. Så etter 2-3 uker får du plutselig positive test 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...