Dyp pust Skrevet torsdag kl 18:46 #1 Del Skrevet torsdag kl 18:46 Inntil jeg så noen som ikke gjorde det skrelte jeg alltid ingefær før jeg kutter den opp og bruker den i matretter, nå gjør jeg det ikke lenger. Hva gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:49 #2 Del Skrevet torsdag kl 18:49 Nei, men jeg vasker dem og skrubber dem (jeg bruker skrubbehansker fordi de kan vaskes i vaskemaskin i vaskepose) Anonymkode: 80dfb...54f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet fredag kl 10:42 #3 Del Skrevet fredag kl 10:42 Jeg bruker en teskje og skreller enkelt sånn. Går raskt, men gjør sikkert ikke noe med litt skrell i, selv om jeg foretrekker uten. Er ikke ekstremt nøye, men får vekk en del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet fredag kl 10:50 #4 Del Skrevet fredag kl 10:50 Jeg skreller ingefær. Bruker som regel en skarp kniv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet fredag kl 17:43 Forfatter #5 Del Skrevet fredag kl 17:43 Sniff76 skrev (6 timer siden): Jeg skreller ingefær. Bruker som regel en skarp kniv. Jeg så nylig det var en som brukte en teskje. Så da fins det kanskje to leire, da, de som skreller og vi som ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet fredag kl 17:44 Forfatter #6 Del Skrevet fredag kl 17:44 Daisy-love skrev (7 timer siden): Jeg bruker en teskje og skreller enkelt sånn. Går raskt, men gjør sikkert ikke noe med litt skrell i, selv om jeg foretrekker uten. Er ikke ekstremt nøye, men får vekk en del. Ja, jeg så en kokk som også brukte teskje. Du er kanskje kokk selv? Uansett, hvorfor vil vi ikke ha skallet i maten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet fredag kl 17:48 #7 Del Skrevet fredag kl 17:48 Dyp pust skrev (Akkurat nå): Ja, jeg så en kokk som også brukte teskje. Du er kanskje kokk selv? Uansett, hvorfor vil vi ikke ha skallet i maten? Takk, det må jeg ta som et kompliment 🤪🥰🫣 Jeg er ikke kokk, men brukt trikset i mange år nå. Aner ikke om det har noe å si, men jeg synes det blir som små flak i maten, små brede tråder nesten. Skreller ikke veldig nøye, men tar det verste, og føler det blir bedre da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet fredag kl 17:54 #8 Del Skrevet fredag kl 17:54 Ja det gjør jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet fredag kl 18:12 #9 Del Skrevet fredag kl 18:12 Jeg skreller. Synes skall i maten er ekkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet fredag kl 18:32 #10 Del Skrevet fredag kl 18:32 Hmm, skal prøve teskje😊 Bruker dere den skarpe kanten og skraper, eller hvordan gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet fredag kl 19:07 #11 Del Skrevet fredag kl 19:07 Sniff76 skrev (34 minutter siden): Hmm, skal prøve teskje😊 Bruker dere den skarpe kanten og skraper, eller hvordan gjør dere? Her er en kort video på hvordan du gjør det 😊 Veldig enkelt 😊 https://www.bama.no/kokkens-tips/slik-tilbereder-du-rotgronnsaker/slik-tilbereder-du-ingefar/?gad_source=1&gad_campaignid=13789089542&gbraid=0AAAAAC4twWtGI5g1BnEB80inT2_ou4huA&gclid=CjwKCAjw8IfABhBXEiwAxRHlsE748xma8nh-uIt-YCueNHHNUatPqm-I9ZZyYBII_o38Bh3ox9ROBhoCnlIQAvD_BwE 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet fredag kl 21:29 #12 Del Skrevet fredag kl 21:29 Daisy-love skrev (2 timer siden): Her er en kort video på hvordan du gjør det 😊 Veldig enkelt 😊 https://www.bama.no/kokkens-tips/slik-tilbereder-du-rotgronnsaker/slik-tilbereder-du-ingefar/?gad_source=1&gad_campaignid=13789089542&gbraid=0AAAAAC4twWtGI5g1BnEB80inT2_ou4huA&gclid=CjwKCAjw8IfABhBXEiwAxRHlsE748xma8nh-uIt-YCueNHHNUatPqm-I9ZZyYBII_o38Bh3ox9ROBhoCnlIQAvD_BwE Takk! 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet lørdag kl 04:19 #13 Del Skrevet lørdag kl 04:19 Sniff76 skrev (6 timer siden): Takk! 🤩 Bare hyggelig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppel Skrevet lørdag kl 04:28 #14 Del Skrevet lørdag kl 04:28 Ja, jeg bruker også teskje 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet lørdag kl 04:31 #15 Del Skrevet lørdag kl 04:31 Skreller av det meste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 04:47 #16 Del Skrevet lørdag kl 04:47 En til som skreller med teskje. Eller skraper, er en mer riktig betegnelse. Anonymkode: 7f419...9af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet lørdag kl 04:53 #17 Del Skrevet lørdag kl 04:53 Skreller av det meste med teskje, men er ikke nøye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:03 #18 Del Skrevet lørdag kl 07:03 Jeg skreller alltid ingefær, bruker skarp liten kniv. Synes det går mye raskere enn med teskje. Anonymkode: 60e6d...ef5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:23 #19 Del Skrevet lørdag kl 07:23 Det kommer litt an på bruk. Når jeg har det i varmt vann, eller en smoothie, gidder jeg ikke. Men skal det i wok og slik så skraper jeg av det meste med en skje. Anonymkode: 0b609...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet lørdag kl 07:50 #20 Del Skrevet lørdag kl 07:50 Jeg skreller stort sett bare appelsiner og bananer . . . Ingefæren børster jeg og rensker litt ekstra med en kniv der børsten ikke kommer til. Jeg drikker ofte ingfærte med honning. Ingefæren skjærer jeg løvtynn og tilsetter kokende vann og honning. Ingefæren spiser jeg også . . . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå