Urwa Skrevet onsdag kl 16:16 #81 Del Skrevet onsdag kl 16:16 Molly85 skrev (2 timer siden): Det hjelper ikke at DU ikke vil ha Sharia, når den sosiale kontrollen i islam er så sterk som den er. Om en jente vil gå uten hijab, eller ha kjæreste, blir hun kalt hore. Familien hennes mister ære, og blir fryst ut. Eksempelvis i somaliske miljøer i Oslo. Jenter forteller om taxisjåfører som angir jenter. I Oslo. Så de som ønsker mer frihet og å leve mer som i den tradisjonelle norske kulturen er ikke så fri til det som dere liker å tro. Jo, noen kan ikke svare for oss alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 18:01 #82 Del Skrevet onsdag kl 18:01 Urwa skrev (1 time siden): Jo, noen kan ikke svare for oss alle. Det er sånn det er med meningsmålinger, uansett hva det gjelder, de spør ikke hele Norge men en viss prosent. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet onsdag kl 20:51 #83 Del Skrevet onsdag kl 20:51 NatNat skrev (2 timer siden): Det er sånn det er med meningsmålinger, uansett hva det gjelder, de spør ikke hele Norge men en viss prosent. Ja ikke sant. Og pr i dag har jeg til gode å møte en muslim her som ønsker sharia i Norge av alle land. Normale oppegående muslimer i Norge ønsker ikke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet onsdag kl 21:01 #84 Del Skrevet onsdag kl 21:01 (endret) Urwa skrev (19 minutter siden): Ja ikke sant. Og pr i dag har jeg til gode å møte en muslim her som ønsker sharia i Norge av alle land. Normale oppegående muslimer i Norge ønsker ikke dette. Selve islam er jo bygget på sharia. Islamnet er basert på sharia. Man får ikke det ene uten det andre. Jo mer sekulær muslim, jo bedre. Abid Raja kom på bedre tanker, heldigvis, og er blitt et talerør for de som ikke vil ha denne ukulturen som politisk islam er, men leve fritt. https://www.dagbladet.no/nyheter/her-spor-islam-net-norske-muslimer-om-de-er-for-dodsstraff-og-steining-for-utroskap/62260748 De har taler som viser at de er for sharia, men når de blir konfrontert av media nekter de, selvfølgelig. Endret onsdag kl 21:11 av Molly85 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet onsdag kl 21:45 #85 Del Skrevet onsdag kl 21:45 Molly85 skrev (39 minutter siden): Selve islam er jo bygget på sharia. Islamnet er basert på sharia. Man får ikke det ene uten det andre. Jo mer sekulær muslim, jo bedre. Abid Raja kom på bedre tanker, heldigvis, og er blitt et talerør for de som ikke vil ha denne ukulturen som politisk islam er, men leve fritt. https://www.dagbladet.no/nyheter/her-spor-islam-net-norske-muslimer-om-de-er-for-dodsstraff-og-steining-for-utroskap/62260748 De har taler som viser at de er for sharia, men når de blir konfrontert av media nekter de, selvfølgelig. Men jeg skrev hva jeg og min omgangskrets mener (den er stor). Og nei han Abid er ikke jeg enig med heller. Han bare prøver hardt å bli Ola Nordmann,noe han aldri blir dessverre. At du eller andre ikke er enig respekterer jeg,og kommer derfor ikke til å bruke mer av min tid på dette. Samtidig som det ikke endrer min mening eller syn på saken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet onsdag kl 21:54 #86 Del Skrevet onsdag kl 21:54 Urwa skrev (6 minutter siden): Men jeg skrev hva jeg og min omgangskrets mener (den er stor). Og nei han Abid er ikke jeg enig med heller. Han bare prøver hardt å bli Ola Nordmann,noe han aldri blir dessverre. At du eller andre ikke er enig respekterer jeg,og kommer derfor ikke til å bruke mer av min tid på dette. Samtidig som det ikke endrer min mening eller syn på saken!! Vi trenger ikke diskutere videre, og så klart må man kunne ha sin egen mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet onsdag kl 21:57 #87 Del Skrevet onsdag kl 21:57 Jeg tror ikke at man kommer noen vei med berøringsangst. Alle er så redde for å bli kalt islamofobe at man heller tier. Det fascinerer meg at man i Midtøsten virker mer kritisk til islamisme enn vi her i Vesten. Leste senest i dag at Jordan forbyr Det islamske brorskap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet onsdag kl 22:09 #88 Del Skrevet onsdag kl 22:09 Urwa skrev (17 minutter siden): Men jeg skrev hva jeg og min omgangskrets mener (den er stor). Og nei han Abid er ikke jeg enig med heller. Han bare prøver hardt å bli Ola Nordmann,noe han aldri blir dessverre. At du eller andre ikke er enig respekterer jeg,og kommer derfor ikke til å bruke mer av min tid på dette. Samtidig som det ikke endrer min mening eller syn på saken!! Helt ærlig, om folk oppfører seg som nordmenn flest og ikke snakker gebrokkent så tenker jeg ikke over at de har utenlansk opprinnelse. Så for min del er Abid Raja like mye nordmann som meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet onsdag kl 22:37 #89 Del Skrevet onsdag kl 22:37 Urwa skrev (1 time siden): Ja ikke sant. Og pr i dag har jeg til gode å møte en muslim her som ønsker sharia i Norge av alle land. Normale oppegående muslimer i Norge ønsker ikke dette. Siden du har så stor omgangskrets, har du møtt eller kjenner du muslimer som mener at islam trenger en reformasjon eller en forandring slik at religionen tilpasser seg det norske samfunnet og vestlige verdier?. Urwa skrev (42 minutter siden): Men jeg skrev hva jeg og min omgangskrets mener (den er stor). Og nei han Abid er ikke jeg enig med heller. Han bare prøver hardt å bli Ola Nordmann,noe han aldri blir dessverre. At du eller andre ikke er enig respekterer jeg,og kommer derfor ikke til å bruke mer av min tid på dette. Samtidig som det ikke endrer min mening eller syn på saken!! Hvorfor mener du at Abid Raja prøver å være Ola Nordmann?. Han er jo født i Norge og det skulle jo bare mangle at ikke hadde tatt til seg noe av de norske verdiene og kulturen oppigjennom oppveksten, eller er det sånn at du mener at han fremdeles skulle frontet pakistansk kultur og islamske verdier?. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet onsdag kl 22:44 #90 Del Skrevet onsdag kl 22:44 Molly85 skrev (50 minutter siden): Vi trenger ikke diskutere videre, og så klart må man kunne ha sin egen mening. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet onsdag kl 22:47 #91 Del Skrevet onsdag kl 22:47 FryNor skrev (7 minutter siden): Siden du har så stor omgangskrets, har du møtt eller kjenner du muslimer som mener at islam trenger en reformasjon eller en forandring slik at religionen tilpasser seg det norske samfunnet og vestlige verdier?. Hvorfor mener du at Abid Raja prøver å være Ola Nordmann?. Han er jo født i Norge og det skulle jo bare mangle at ikke hadde tatt til seg noe av de norske verdiene og kulturen oppigjennom oppveksten, eller er det sånn at du mener at han fremdeles skulle frontet pakistansk kultur og islamske verdier?. Jeg er også født her. Og elsker at jeg kan ta det beste fra to forskjeliige kulturer. Føler at begge landene er mine. Ene er jeg født og oppvokst i . Den andre vises 100% på mitt utseende. Når det gjelder Abid Raja så er min mening om han personlig. Gidde ikke å bruke tid på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomH Skrevet torsdag kl 06:03 #92 Del Skrevet torsdag kl 06:03 Danskene har helt rett. Islam må ut av det danske samfunnet. https://www.bt.dk/debat/bt-mener-islam-skal-ingen-rolle-spille-i-danmark 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 18 timer siden #93 Del Skrevet 18 timer siden Amossa skrev (På 18.4.2025 den 20.59): Hva er det egentlig du er redd for skal skje? Muslimer flest er helt vanlige mennesker med like ulike meninger som vi som er døpt og konfirmert. Det finnes ekstremister innen alle religioner, og innen kristendommen finner man flere. Er du redd for at likestilling skal bli satt tilbake? Jeg er faktisk for likestilling og en tidligere aktiv feminist. Kanskje du også er? Dette er jo det som er litt merkelig; du er ihuga feminist. Samtidig støtter du en religion som predikerer det eksakt motsatte. Det virker helt ulogisk. Hva årsakene er har jeg lurt på i mange år. Jeg har imidlertid kommet frem til at det nok skyldes en kombinasjon av naivisme, manglende kunnskap og innsikt i hva denne religionen faktisk forfekter og står for, samt et ønske om at noe som ikke er sant skal være sant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 18 timer siden #94 Del Skrevet 18 timer siden Urwa skrev (På 23.4.2025 den 22.51): Ja ikke sant. Og pr i dag har jeg til gode å møte en muslim her som ønsker sharia i Norge av alle land. Normale oppegående muslimer i Norge ønsker ikke dette. Men resten av det islam står for støtter de. Også de såkalte moderate muslimene. Likevel ser man ingen muslimske stemmer som fordømmer f.eks at jezidijenter brennes levende eller at kristne drepes i hopetall i muslimske land. Det er jo litt underlig er det ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 13 timer siden #95 Del Skrevet 13 timer siden Rullerusk skrev (4 timer siden): Dette er jo det som er litt merkelig; du er ihuga feminist. Samtidig støtter du en religion som predikerer det eksakt motsatte. Det virker helt ulogisk. Hva årsakene er har jeg lurt på i mange år. Jeg har imidlertid kommet frem til at det nok skyldes en kombinasjon av naivisme, manglende kunnskap og innsikt i hva denne religionen faktisk forfekter og står for, samt et ønske om at noe som ikke er sant skal være sant. For enkelte det er naivisme og blind idealism.. For andre, på venstre sida, det er en taktikk.. Hørt om islamo venstre ? De spiller en farlig spill forresten... "Taguieff describes Islamo-fascism as a type of anti-Zionism popular among the new third-worldist, neo-communist and neo-leftist configuration, better known as the 'anti-globalization movement'.Interviewed in 2016 by Liberation journalists Sonya Faure and Frantz Durupt, Taguieff was uncertain whether he coined it or had heard it used, and points out that the phrases "Islamo-progressives" and, in the 1980s, "Palestino-progressives" were used as self-descriptions by the French left. It is a neologism applied by individuals to the political alliance between leftists and Islamists." "Bruckner posited that because those Trotskyites perceive Islam's potential for fomenting societal unrest, they promote tactical, temporary alliances with reactionary Muslim parties. According to Bruckner, leftist adherents of Third-Worldism hope to use Islamism as a battering-ram to bring about the downfall of free-market capitalism and see the sacrifice of individual rights, in particular of women's rights, as an acceptable trade-off in service of the greater goal of destroying capitalism. Bruckner contends that Islamists, for their part, pretend to join the left in its opposition to racism, neocolonialism and globalization as a tactical and temporary means to achieve their true goal of imposing the totalitarian theocracy of Islamist government." https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic-left 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå