Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Norge er det ikke muslimer som dominerer innvandring, men ukrainske flyktninger og ødt-europeisk arbeidsinnvandring.  Riktignok har disse ofte et konservativt kvinnesyn a la det som var her i Norge på 60-tallet.  Tror du virkelig at dette er en trussel for oss?  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, jeg tror ikke Ukrainere er en trussel, heller ikke andre europeere, dessuten er AP veldig opptatt av disse skal reise hjem så fort som mulig.

https://www.vg.no/nyheter/i/zAylJw/eide-og-brenna-i-kyiv-forbereder-retur-for-90-000-ukrainere

men som Sandelien sier, hvorfor er ikke AP opptatt av å sende hjem andre grupper (de fleste fra muslimske land ) som har kommet seg til Norge på langt tynnere grunnlag en ukrainere?  Og som fortsatt har en ganske massive sekunder innvandring ( familie gjenforening)

https://www.facebook.com/581421250/posts/10162441862446251/?rdid=Z2B6yp6ojCyHWUIH#

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet
000VF000 skrev (3 timer siden):

Gjesp. Noen som ikke klarer å lese, og sprer desinformasjon. 41.2% av studentene er muslimer, det er ikke et flertall. 

https://www.thelocal.at/20250416/muslim-pupils-now-largest-group-in-vienna-schools-as-city-debates-civic-education

Det er kun et flertall når man deler opp ut i fra religion. De fleste i dag er sekulære eller ateister, også har man hinduister og buddhister. 

ja, helt sikker at hinduister og buddhister er problem studenter... 😕

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
000VF000 skrev (3 timer siden):

Gjesp. Noen som ikke klarer å lese, og sprer desinformasjon. 41.2% av studentene er muslimer, det er ikke et flertall. 

https://www.thelocal.at/20250416/muslim-pupils-now-largest-group-in-vienna-schools-as-city-debates-civic-education

Det er kun et flertall når man deler opp ut i fra religion. De fleste i dag er sekulære eller ateister, også har man hinduister og buddhister. 

De fleste i Vienna er muslimer, bare 23% er sekulære.

Du har rett i at det ikke er en majoritet, men 41% er fortsatt en veldig høy andel. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Amossa skrev (23 timer siden):

Her i Norge er det ikke muslimer som dominerer innvandring, men ukrainske flyktninger og ødt-europeisk arbeidsinnvandring.  Riktignok har disse ofte et konservativt kvinnesyn a la det som var her i Norge på 60-tallet.  Tror du virkelig at dette er en trussel for oss?  

Men øst-europeere er veldig negative til Islam og muslimer, så de østeuropeere som er kommet til Norge kommer til å hjelpe Norge med å holde muslimene i sjakk her om de prøver seg på sharia..

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Snøløs skrev (På 18.4.2025 den 20.30):

Men øst-europeere er veldig negative til Islam og muslimer, så de østeuropeere som er kommet til Norge kommer til å hjelpe Norge med å holde muslimene i sjakk her om de prøver seg på sharia..

Bingo

000VF000 skrev (På 18.4.2025 den 16.50):

41,2% er et sykt tall. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Snøløs skrev (18 minutter siden):

Det stemmer. Personlig synes jeg religion er en personlig sak, om de bare følger norsk lov.  Det finnes ytterliggående kristne også.  Selvfølgelig skal norske borgere kunne bruke stemmeretten sin for å velge den retningen de vil at Norge skal gå.  Det har jeg all respekt for.  Har ikke du?

• Liker 1
Skrevet
Amossa skrev (2 minutter siden):

Det stemmer. Personlig synes jeg religion er en personlig sak, om de bare følger norsk lov.  Det finnes ytterliggående kristne også.  Selvfølgelig skal norske borgere kunne bruke stemmeretten sin for å velge den retningen de vil at Norge skal gå.  Det har jeg all respekt for.  Har ikke du?

Har ikke respekt for norske borgere som vil at Norge skal ha muslimske verdier og sharia nei. Hvorfor skal jeg ha det? Det kalles nesten selvutsletting og går imot all fornuft i forhold til mine verdier og oppvekst. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Cartman skrev (14 minutter siden):

41,2% er et sykt tall. 

Hva er det egentlig du er redd for skal skje?  Muslimer flest er helt vanlige mennesker med like ulike meninger som vi som er døpt og konfirmert.  Det finnes ekstremister innen alle religioner, og innen kristendommen finner man flere.  

Er du redd for at likestilling skal bli satt tilbake?  Jeg er faktisk for likestilling og en tidligere aktiv feminist.  Kanskje du også er?  

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Amossa skrev (4 minutter siden):

Hva er det egentlig du er redd for skal skje?  Muslimer flest er helt vanlige mennesker med like ulike meninger som vi som er døpt og konfirmert.  Det finnes ekstremister innen alle religioner, og innen kristendommen finner man flere.  

Er du redd for at likestilling skal bli satt tilbake?  Jeg er faktisk for likestilling og en tidligere aktiv feminist.  Kanskje du også er?  

Et flertall av muslimer vil faktisk ha sharia. 
https://www.vg.no/nyheter/i/e332y/studie-muslimer-flest-vil-ha-sharia

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Amossa skrev (På 18.4.2025 den 20.59):

Jeg er ikke feminist. Feminisme er bare tøv, så der er jeg enig med mange muslimer.

Jeg er nasjonalist. Østerrikerne får selv bestemme over eget land. Jeg bare påpekte at det er et sykt tall. 

Endret av Cartman
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Cartman skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke feminist. Feminisme er bare tøv, så der er jeg enig med mange muslimer.

Jeg er nasjonalist. Østerrikerne for selv bestemme over eget land. Jeg bare påpekte at det er et sykt tall. 

Tenkte meg det :)

• Liker 6
Skrevet
kat-e skrev (På 17.4.2025 den 20.46):

Sikkert mange som er OK, men de demografiske endringene virker som de er helt ute av kontroll. Etterhvert blir det store samfunnsmessige endringer, tap av rettigheter for kvinner etc. Dessverre ser det ikke ut som Norge er i stand til å lære av andres feil. 

https://www.kleinezeitung.at/oesterreich/18557435/muslime-stellen-unter-wiener-volksschulen-groesste-gruppe

Her viser du til en artikkel som du åpenbart ikke har forstått siden du påstår at et flertall av skoleelevene i Wien er muslimer. Det er feil! I artikkelen står det at kun 1/3 dvs 33% (!) er muslimer, men at det er den største religiøse elevgruppen foran katolikker. 

Camlon skrev (På 18.4.2025 den 20.28):

De fleste i Vienna er muslimer, bare 23% er sekulære.

Du har rett i at det ikke er en majoritet, men 41% er fortsatt en veldig høy andel. 

De fleste er ikke muslimer når det er langt under 50%. Du og ts må lære dere matte.

Studenter i Wien omfatter både østerrikske og utenlandske studenter. De utenlandske har ikke østerriksk statsborgerskap og stemmerett, så det gir et feil bilde av den østerrikske befolkningen å se på hvor mange muslimske studenter det er der.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet (endret)
Grüner skrev (21 minutter siden):

De fleste er ikke muslimer når det er langt under 50%. Du og ts må lære dere matte.

Jeg besvarte en bruker som hevdet at de fleste er sekulære, og brukte samme ord selv. Det var sikkert feil ord, men poenget er at den største gruppen er muslimer ikke sekulære.

Jeg skrev også at majoriteten er ikke muslimer, men det ignorerte du.

Endret av Camlon
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Slapp av ro deg ned 😀 er ikke noe religiøs, men jo inn med sharialover. Strengere straffer på de som påfører andre skade!! 

Gjest Elline
Skrevet (endret)
Himmelen_91 skrev (16 minutter siden):

Slapp av ro deg ned 😀 er ikke noe religiøs, men jo inn med sharialover. Strengere straffer på de som påfører andre skade!! 

Fleip, eller? Det blir steining av kvinner som viser håret og av kappede hender for nasking. Ja til strengere norske lover mener du. 

Endret av Elline
Grusom skrivefeil, yikes.
Skrevet (endret)
Amossa skrev (13 timer siden):

hvordan kan du være feminist og forsvare Islam ?? det er bare.....anbefaler deg sterk å se på dette. Det skjer i mitt land. forklar meg hvordan Islam og feminism går sammen :

Endret av NatNat
to add a video
  • Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
Snøløs skrev (2 timer siden):

Et flertall av muslimer vil faktisk ha sharia. 
https://www.vg.no/nyheter/i/e332y/studie-muslimer-flest-vil-ha-sharia

Sitat

Men støtten varierer, fra 12 prosent i Tyrkia til 99 prosent i Afghanistan. I Tunisia vil 56 prosent ha sharialov, og i Nigeria 71 prosent, i Indonesia 72 prosent og i Egypt 74 prosent.

Sitat

Men ifølge professor Amaney Jamal ved Pew fins ingen felles forståelse av hva sharia innebærer, blant verdens muslimer.

Mange muslimer ønsker at sharia kan løse familie- og eiendomskonflikter, men det er langt mindre støtte til strenge straffer, som å kutte hendene av tyver eller drepe dem som konverterer til en annen religion.

Et flertall av muslimene er også tilhengere av religionsfrihet, selv når de støtter sharia. I Pakistan vil for eksempel 84 prosent ha sharialov i landet, men 75 prosent mener at kristne og andre ikke-muslimer bør være fri til å dyrke sin religion.

I de fleste land mener et flertall av muslimene at kvinner skal adlyde sine menn, men et flertall mener også at kvinner selv må avgjøre om de vil dekke seg til.

Sitat

Flesteparten av muslimene føler ingen motsetning mellom sin religion og det moderne liv. De foretrekker et demokratisk regime, hører på musikk og ser på vestlige filmer, selv om dette er aktiviteter som ofte oppfattes som umoralske.

Sitat

Et stort flertall mener at såkalte æresdrap ikke kan forsvares.

Sitat

Vold i islams navn blir også stort sett avvist. 81 prosent av muslimene i USA er imot slik vold, høyere enn gjennomsnittet på 73 prosent.

Interessant studie, virkelig. Sier mye bra om hva slags holdninger muslimer faktisk har til verden rundt seg.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...