AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:23 #21 Del Skrevet torsdag kl 11:23 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sånn har jeg det også…. Helt forferdelig. Det værste er å se at barna har det så vondt. Jeg føler meg som verdens dårligste mor som utsetter barna mine for dette nomade livet. Spesielt eldste (13 år) hater det… Gråter og vil tilbake den andre forelderen hver byttedag. Finnes sikker mange varianter, men for oss har livet i stor grad blitt rasert. Anonymkode: 773c9...881 Ehm...fra 12 år bestemmer de m y e selv hvor de vil dra. Anonymkode: 55cb3...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:42 #22 Del Skrevet torsdag kl 13:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ehm...fra 12 år bestemmer de m y e selv hvor de vil dra. Anonymkode: 55cb3...c7b Ja på papiret gjør de det. I realiteten står disse ungene midt i en lojalitetskonflikt, og tør ikke velge en av foreldrene. Så lider de seg gjennom oppveksten med flytting hver uke. Sier ikke at det gjelder alle med 50/50 Anonymkode: 6bae9...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:51 #23 Del Skrevet torsdag kl 13:51 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er skilt og har barna mine 100%, vi hadde 70/30 første tiden, men etter ca 3 år fikk jeg 100%. Vi bor ca 30 min fra hverandre med bil. Jeg som flyttet ut og tok barna med. Var aldri aktuelt at vi skulle ha 50/50, jeg mener de ikke er til barnas beste. Barna trivdes ikke med bo litt her og der, så for min del var det viktig at de fikk stabilitet. 50/50 er kun for foreldrenes ønsker, og ikke barnas beste. Anonymkode: 872bd...b60 Hvorfor kunne de ikke blir boende hos far da.. Anonymkode: 9be96...f03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:26 #24 Del Skrevet fredag kl 08:26 Jeg gjør alt jeg ikke har tid til når jeg har barnet hjemme 🤷♀️ Vi har 60/40, og jeg savner ham såklart. Men jeg har en hobby jeg kan drive med mye når han er borte, jeg møter vennene mine, handler, drar på fyllinga med ting som må dit, drar på konsert, trener, rydder i boden, går lengre turer han ikke kan bli med på, osv. Og så kan jeg finne på å jobbe ekstra mye noen dager så jeg har noen timer å avspasere når han faktisk er hjemme, så det ikke blir så mye stress med henting og levering og vi kan ta det rolig noen morgener, osv. Er og litt på hytta med mamma og broren min med familie, hjelper mamma litt med oppussing, vedlikehold av huset hennes, osv. Det er jo masse å gjøre 😅 Anonymkode: 30e42...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:15 #25 Del Skrevet fredag kl 09:15 SPOCA skrev (På 17.4.2025 den 20.28): At barnet fortjener en god relasjon til både far og mor. Det handler om det beste for barnet. Jeg kan forstå at det er vanskelig å tilgi far hvis han har gjort noe mot deg som er vondt. Men, med mindre det gjør han til mindre egnet som far, må du tenke at barnet har rett på begge foreldrene i livet sitt. Hos oss måtte far kjempe mot mor, og vant. Hun bedrev samværssabotasje i årevis. Det har ikke gitt seg i positive utslag for henne, og satt henne i ganske dårlig lys i ulike instanser. Unngå kamper som går utover barnet, der det er mulig. Det beste for barnet er på ingen måte 50/50 i alle familier. Anonymkode: e272f...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet fredag kl 09:30 #26 Del Skrevet fredag kl 09:30 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det beste for barnet er på ingen måte 50/50 i alle familier. Anonymkode: e272f...332 Det har jeg heller aldri hevdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:55 #27 Del Skrevet fredag kl 09:55 Det var tungt å måtte gå over til å være "barnløs" annenhver uke, og annenhver jul etc. Men man må bare gjøre det beste ut av det. Utnytte fri-uken til å jobbe ekstra, gjøre sosiale ting, trene mer, storrengjøring, etc. Om en er redd for at den andre ikke er en god forelder, så må man bare sørge for å være en normal, god forelder i de ukene de er hos deg. Da ser de hva som er normalt. Gi beskjed at om de ønsker å snakke om noe, så kan de gjøre det med foreldre, besteforeldre o.l., lærer, sosiallærer, helsesøster etc. Skal du ha ungene mer enn 50% så må du i rettssak og ha bevis for at far er psykisk voldelig mot dem og at de tar skade av det. Vet om tilfeller hvor far som banker opp mor foran ungene likevel får 50/50. Så her er det bare å gjøre det beste ut av det. Være en god og støttende mor, og aldri baksnakke far foran dem, og ikke sette dem i en lojalitetskonflikt. 12-åringer skal bli hørt, men i praksis så bestemmer de ingenting før de er 18 år. Anonymkode: 345fb...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:10 #28 Del Skrevet fredag kl 10:10 Hvis barnet er bare tre år så er en hel uke borte fra den ene forelderen er ikke bra for barnet. Burde legge inn en besøksdag hos den andre forelderen f, eks på onsdag eller torsdag frem til barnet blir eldre. Snakk med fvk og bli enige vi om løsninger for dere. Anonymkode: 29e0a...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:26 #29 Del Skrevet lørdag kl 05:26 Helt topp å ha en uke å hente seg inn på eller få gjort ting som ikke har fått gjort Anonymkode: f7124...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:06 #30 Del Skrevet lørdag kl 09:06 AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 23.06): Jeg er skilt og har barna mine 100%, vi hadde 70/30 første tiden, men etter ca 3 år fikk jeg 100%. Vi bor ca 30 min fra hverandre med bil. Jeg som flyttet ut og tok barna med. Var aldri aktuelt at vi skulle ha 50/50, jeg mener de ikke er til barnas beste. Barna trivdes ikke med bo litt her og der, så for min del var det viktig at de fikk stabilitet. 50/50 er kun for foreldrenes ønsker, og ikke barnas beste. Anonymkode: 872bd...b60 Det kan du faktisk ikke si bastant, for jo for noen barn er 50/50 det beste Anonymkode: ec0ef...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:46 #31 Del Skrevet lørdag kl 10:46 AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 15.42): Ja på papiret gjør de det. I realiteten står disse ungene midt i en lojalitetskonflikt, og tør ikke velge en av foreldrene. Så lider de seg gjennom oppveksten med flytting hver uke. Sier ikke at det gjelder alle med 50/50 Anonymkode: 6bae9...c19 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt topp å ha en uke å hente seg inn på eller få gjort ting som ikke har fått gjort Anonymkode: f7124...617 Hva hadde du gjort om du hadde hatt full omsorg da? Anonymkode: 55cb3...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:48 #32 Del Skrevet lørdag kl 10:48 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 11.55): Det var tungt å måtte gå over til å være "barnløs" annenhver uke, og annenhver jul etc. Men man må bare gjøre det beste ut av det. Utnytte fri-uken til å jobbe ekstra, gjøre sosiale ting, trene mer, storrengjøring, etc. Om en er redd for at den andre ikke er en god forelder, så må man bare sørge for å være en normal, god forelder i de ukene de er hos deg. Da ser de hva som er normalt. Gi beskjed at om de ønsker å snakke om noe, så kan de gjøre det med foreldre, besteforeldre o.l., lærer, sosiallærer, helsesøster etc. Skal du ha ungene mer enn 50% så må du i rettssak og ha bevis for at far er psykisk voldelig mot dem og at de tar skade av det. Vet om tilfeller hvor far som banker opp mor foran ungene likevel får 50/50. Så her er det bare å gjøre det beste ut av det. Være en god og støttende mor, og aldri baksnakke far foran dem, og ikke sette dem i en lojalitetskonflikt. 12-åringer skal bli hørt, men i praksis så bestemmer de ingenting før de er 18 år. Anonymkode: 345fb...619 Da må en jo anke og gå til ekstra rettsak! Anonymkode: 55cb3...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå