Gå til innhold

Hva syns dere om denne ukesmenyen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mandag: Pasta Carbonara.

Tirsdag: Stekt Ris. skinke, grønnsaker

Onsdag: Pepper Biff, brokkolini, sopp, asparges og pomfri.

Torsdag: Gulasj Suppe.

Fredag: Fiskeburger og Hamburger. med salat og brød.

Lørdag: One pot kylling og couscous gryte.

Søndag: Sommerkoteletter med Coleslaw.

Anonymkode: e6cb1...24c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt fin, så lenge det brukes skikkelige råvarer de fleste gangene og ikke diverse poseløsninger :)

Anonymkode: bf5a7...d4e

AnonymBruker
Skrevet

For mye kjøtt, for lite fisk og grønt.
(Og det er også med antagelsen at du lager ting ordentlig og ikke bruker ultraprossesert/halvfabrikata.)

Anonymkode: f953f...7c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For min del alt for lite fisk, og jeg hadde droppet pomfri og laget ovnsbakte poteter istedet.

Men ellers vanskelig vurdere uten å vite hva du har av grønnsaker i de ulike rettene, hva som lages fra bunnen og hvordan kostholdet er ellers.

Anonymkode: 44b07...19c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt er hjemmelaget fra bunnen av. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For min del alt for lite fisk, og jeg hadde droppet pomfri og laget ovnsbakte poteter istedet.

Men ellers vanskelig vurdere uten å vite hva du har av grønnsaker i de ulike rettene, hva som lages fra bunnen og hvordan kostholdet er ellers.

Anonymkode: 44b07...19c

Det er hjemmelaget pomfri. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en ok start. Skal det være en «vanlig» uke? Eller en spesielt kjøtt-heavy uke? Jeg ville lagt inn minst 3 fiskemiddager og 2 vegetar-middager i en helt vanlig uke, mer for uka etter en ferie, da man typisk spiser mer kjøtt. 

Men får du virkelig i deg noe i nærheten av 800 g frukt og grønt per dag med den menyen? :klo: Spis mer som i gamle dager, kanskje? - kjøtt var da kun på søndager (og kun de ukene man hadde råd). Ellers var det fisk 5 dager i uka, og vegetar (grøt) på lørdagen.

Du må jo også ha masse rester siden «rester» aldri er på menyen? Du kan med hell forenkle ting med å lage så du har middag to dager hver gang du faktisk lager middag, altså. Så lager du middag mandag, onsdag og fredag. Og spiser rester dagene imellom.

Anonymkode: a5654...026

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser ut som en helt vanlig ukesmeny for meg 😊 Masse godt og helt normalt sunn, i mine øyne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange fine retter! Syns det høres variert og godt ut. Til de som klager på sammensetningen av grønt/kjøtt ift kostholdsråd: det er helt latterlig å skulle følge dem til punkt å prikke. Noen uker blir det mer av det andre, mens andre uker blir det mer av noe annet igjen. 

Fin ukesmeny!

Anonymkode: 8c68f...5b8

• Liker 7
Skrevet

Ser ut som en grei meny når du lager alt fra bunnen, men jeg ville lagt inn mer fisk og en vegetardag. Det blir mye kjøtt. 

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en grei meny, men jeg savner fisk/sjømat.

Anonymkode: f582d...442

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For mye kjøtt. Veldig variert meny, men ikke typisk mat jeg hadde valgt.

Anonymkode: 7d5ac...412

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjempefin og sunn meny! 

Anonymkode: 55331...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

litt kjedelig? svært lite fisk? Både fiskeburger og hamburger på fredag? hvis du først lager fiskeburger fra bunnen av (som du skrev) trenger du neppe hamburger også.

Anonymkode: 3e553...a1c

• Liker 1
Skrevet

Masse god mat og sikkert sunn også (jeg er ikke noen kostholdsekspert og later ikke som om jeg er det heller), men personlig jeg hadde ønsket meg mer fisk/sjømat enn den halve middagen på fredag.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt spiser de perfekte fisk fem dager i uka og vegetar på lørdag og søndag. Det høres ut som du spiser helt normalt TS. 

Anonymkode: 1cc94...6ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns den høres bra ut jeg. HAdde sikkert byttet ut skinke i den stekte risen med kylling i stedet. Ellers enig at det er mye kjøtt, men det varierer nok i fra uke til uke hos dere også, så sånn sett jevner det seg nok litt ut.

Anonymkode: 6b526...344

AnonymBruker
Skrevet

Ser digg ut🤠

Anonymkode: ef6f4...d37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 19.24):

Jeg ville byttet ut enten pasta carbonara eller stekt ris,  med en fiskerett . Feks torsk i tomatsaus eller havets skattekiste porsjonspakker i sølvfolie med ønsket grønnsaker og fisk  . Men det er bare meg. Ellers såg den grei ut 😊

Anonymkode: 214b5...7fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

litt kjedelig? svært lite fisk? Både fiskeburger og hamburger på fredag? hvis du først lager fiskeburger fra bunnen av (som du skrev) trenger du neppe hamburger også.

Anonymkode: 3e553...a1c

Har en mann som ikke vil ha fiskeburger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...