AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Mandag: Pasta Carbonara. Tirsdag: Stekt Ris. skinke, grønnsaker Onsdag: Pepper Biff, brokkolini, sopp, asparges og pomfri. Torsdag: Gulasj Suppe. Fredag: Fiskeburger og Hamburger. med salat og brød. Lørdag: One pot kylling og couscous gryte. Søndag: Sommerkoteletter med Coleslaw. Anonymkode: e6cb1...24c
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Helt fin, så lenge det brukes skikkelige råvarer de fleste gangene og ikke diverse poseløsninger Anonymkode: bf5a7...d4e
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april For mye kjøtt, for lite fisk og grønt. (Og det er også med antagelsen at du lager ting ordentlig og ikke bruker ultraprossesert/halvfabrikata.) Anonymkode: f953f...7c8 5
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april For min del alt for lite fisk, og jeg hadde droppet pomfri og laget ovnsbakte poteter istedet. Men ellers vanskelig vurdere uten å vite hva du har av grønnsaker i de ulike rettene, hva som lages fra bunnen og hvordan kostholdet er ellers. Anonymkode: 44b07...19c 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april Alt er hjemmelaget fra bunnen av. TS Anonymkode: e6cb1...24c
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For min del alt for lite fisk, og jeg hadde droppet pomfri og laget ovnsbakte poteter istedet. Men ellers vanskelig vurdere uten å vite hva du har av grønnsaker i de ulike rettene, hva som lages fra bunnen og hvordan kostholdet er ellers. Anonymkode: 44b07...19c Det er hjemmelaget pomfri. Anonymkode: e6cb1...24c 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april Det er jo en ok start. Skal det være en «vanlig» uke? Eller en spesielt kjøtt-heavy uke? Jeg ville lagt inn minst 3 fiskemiddager og 2 vegetar-middager i en helt vanlig uke, mer for uka etter en ferie, da man typisk spiser mer kjøtt. Men får du virkelig i deg noe i nærheten av 800 g frukt og grønt per dag med den menyen? Spis mer som i gamle dager, kanskje? - kjøtt var da kun på søndager (og kun de ukene man hadde råd). Ellers var det fisk 5 dager i uka, og vegetar (grøt) på lørdagen. Du må jo også ha masse rester siden «rester» aldri er på menyen? Du kan med hell forenkle ting med å lage så du har middag to dager hver gang du faktisk lager middag, altså. Så lager du middag mandag, onsdag og fredag. Og spiser rester dagene imellom. Anonymkode: a5654...026 1
Kartoffel Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mandag: Pasta Carbonara. Tirsdag: Stekt Ris. skinke, grønnsaker Onsdag: Pepper Biff, brokkolini, sopp, asparges og pomfri. Torsdag: Gulasj Suppe. Fredag: Fiskeburger og Hamburger. med salat og brød. Lørdag: One pot kylling og couscous gryte. Søndag: Sommerkoteletter med Coleslaw. Anonymkode: e6cb1...24c Ser ut som en helt vanlig ukesmeny for meg 😊 Masse godt og helt normalt sunn, i mine øyne. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april Mange fine retter! Syns det høres variert og godt ut. Til de som klager på sammensetningen av grønt/kjøtt ift kostholdsråd: det er helt latterlig å skulle følge dem til punkt å prikke. Noen uker blir det mer av det andre, mens andre uker blir det mer av noe annet igjen. Fin ukesmeny! Anonymkode: 8c68f...5b8 7
Mala_L Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april Ser ut som en grei meny når du lager alt fra bunnen, men jeg ville lagt inn mer fisk og en vegetardag. Det blir mye kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Sikkert en grei meny, men jeg savner fisk/sjømat. Anonymkode: f582d...442 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april For mye kjøtt. Veldig variert meny, men ikke typisk mat jeg hadde valgt. Anonymkode: 7d5ac...412 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april Kjempefin og sunn meny! Anonymkode: 55331...18b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #14 Skrevet 18. april litt kjedelig? svært lite fisk? Både fiskeburger og hamburger på fredag? hvis du først lager fiskeburger fra bunnen av (som du skrev) trenger du neppe hamburger også. Anonymkode: 3e553...a1c 1
Pawn Hearts Skrevet 18. april #15 Skrevet 18. april Masse god mat og sikkert sunn også (jeg er ikke noen kostholdsekspert og later ikke som om jeg er det heller), men personlig jeg hadde ønsket meg mer fisk/sjømat enn den halve middagen på fredag.
AnonymBruker Skrevet 18. april #16 Skrevet 18. april Selvsagt spiser de perfekte fisk fem dager i uka og vegetar på lørdag og søndag. Det høres ut som du spiser helt normalt TS. Anonymkode: 1cc94...6ae 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #17 Skrevet 18. april Syns den høres bra ut jeg. HAdde sikkert byttet ut skinke i den stekte risen med kylling i stedet. Ellers enig at det er mye kjøtt, men det varierer nok i fra uke til uke hos dere også, så sånn sett jevner det seg nok litt ut. Anonymkode: 6b526...344
AnonymBruker Skrevet 18. april #19 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 19.24): Mandag: Pasta Carbonara. Tirsdag: Stekt Ris. skinke, grønnsaker Onsdag: Pepper Biff, brokkolini, sopp, asparges og pomfri. Torsdag: Gulasj Suppe. Fredag: Fiskeburger og Hamburger. med salat og brød. Lørdag: One pot kylling og couscous gryte. Søndag: Sommerkoteletter med Coleslaw. Anonymkode: e6cb1...24c Jeg ville byttet ut enten pasta carbonara eller stekt ris, med en fiskerett . Feks torsk i tomatsaus eller havets skattekiste porsjonspakker i sølvfolie med ønsket grønnsaker og fisk . Men det er bare meg. Ellers såg den grei ut 😊 Anonymkode: 214b5...7fc
AnonymBruker Skrevet 18. april #20 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): litt kjedelig? svært lite fisk? Både fiskeburger og hamburger på fredag? hvis du først lager fiskeburger fra bunnen av (som du skrev) trenger du neppe hamburger også. Anonymkode: 3e553...a1c Har en mann som ikke vil ha fiskeburger. Anonymkode: e6cb1...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå