Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har den siste tiden vurdert å kjøpe meg en klarinett. Spilte det i 5 år da jeg var barn/ungdom, og tror jeg kan fint få dreisen på det igjen. Men jeg kan jo ingenting om klarinett. Har sett litt på finn, og ser mange selges til ca 3000. Men også sett noen nye som selges til så lite som 1500. Jeg aner ikke hva jeg burde gå for!

Er det forresten noen andre som har lært seg et instrument på nytt igjen i voksen alder etter å ha spilt det i barndommen? Er det vanskelig? Har også vurdert tanken på å prøve et helt nytt instrument, da feks tverrfløyte eller saksofon. Men har vel egentlig kommet frem til at det letteste er noe jeg har kjennskap til fra før av. Alt av tips tas imot!

Anonymkode: 2cfc1...a77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, jeg har den siste tiden vurdert å kjøpe meg en klarinett. Spilte det i 5 år da jeg var barn/ungdom, og tror jeg kan fint få dreisen på det igjen. Men jeg kan jo ingenting om klarinett. Har sett litt på finn, og ser mange selges til ca 3000. Men også sett noen nye som selges til så lite som 1500. Jeg aner ikke hva jeg burde gå for!

Er det forresten noen andre som har lært seg et instrument på nytt igjen i voksen alder etter å ha spilt det i barndommen? Er det vanskelig? Har også vurdert tanken på å prøve et helt nytt instrument, da feks tverrfløyte eller saksofon. Men har vel egentlig kommet frem til at det letteste er noe jeg har kjennskap til fra før av. Alt av tips tas imot!

Anonymkode: 2cfc1...a77

Hei, jeg ville og investert i noen spilletimer. Jeg jobber i kulturskolen og har noen voksne elever, de trenger og god undervisning.

Ellers synes jeg at det er flott du vil begynne å spille igjen.

Anonymkode: 40648...51f

• 2 uker senere...
Skrevet

Både Yamaha og Buffet har noen gode begynnerklarinetter🙂 Nye og billige klarinetter er gjerne billige av en grunn😬 Støtter ellers forslaget over her om å kontakte kulturskolen i nærmiljøet! Om det er upraktisk å få til kan du også høre med et lokalt korps om noen der kan hjelpe, både med instrumentkjøp og undervisning!🙂 Korps-Norge trenger flere musikanter, så det er helt topp å høre at du vil spille igjen!😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...