Gå til innhold

Sko ødelagt etter 1 dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har opplevd det samme og skjønner frustrasjonen. Jeg lærte av erfaringen: Egne sko til sykling i en periode. Lær dem riktig måte å bremse på

Anonymkode: 8d603...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg går litt mot strømmen her. Jeg hadde tatt med skoene til butikken med kvittering og hørt med de. Jeg mener så absolutt at sko skal vare mer enn en dag, og at sko laget til barn skal tåle litt ekstra. Altså de tåler ikke all verdens, men mer enn en dag bør man kunne forvente.

Neste gang hadde jeg skulle kjøpt sko ville jeg kjøpt et annet merke. 

Anonymkode: 26ea4...e1d

En dag, en uke, en mnd, ett år....spiller ingen rolle. Å dra sko bortettet asfalten er det kanskje med vernetupp som tåler. Det er ikke reklamasjon da sko er laget for å gå med, ikke dras etter seg i fart. Det blir som om du setter deg med pussepapir og gnister på tuppen noen timer.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja jeg kan jo prøve... bare litt ekkelt om de tenker at jeg er helt tullete som kommer inn og forventer nye.

Men jeg kjøpte de liksom i går... 

Har kvittering på nettbanken.

Anonymkode: d8e11...2bc

Ikke gjør det, du bare dummer deg ut og gir de en ny historie å le av.

Anonymkode: 4e93c...69a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig dårlig erfaring med sko fra Sport Outlet, de tåler jo ingenting. Dyrere merker tåler noen uker hvertfall før det går hull når de fungerer som brems. 🙈 Sport Outlet har vi gitt opp, det blir dyrt i lengden. 

Ellers må man prøve så godt man kan å lære de å bremse skikkelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte sko med gummi eller skin på tuppen for der holdt bedre. 

Her så var det sålen som etter hvert fikk kjørt seg.

Ene sliter sko enda mye så der har det gått i vernesko fra barnet hadde store nok føtter til det

Anonymkode: c8748...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja jeg kan jo prøve... bare litt ekkelt om de tenker at jeg er helt tullete som kommer inn og forventer nye.

Du reklamerer selvfølgelig ikke på skolen dere selv har ødelagt. Ærlig talt. 

Anonymkode: beea4...a4a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker du ofte at det er alle andre sin feil og at du og dine er uten ansvar?

Anonymkode: b73f1...1a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt flaut å ødelegge skoen og be om ny. Mulig det er dårlig kvalitet på skoene, men det burde være ganske åpenbart at det ikke er meningen å slepe de langs asfalt for å bremse. Kjøp sko i ordentlig kvalitet og lær ungen å bruke bremsen.

Anonymkode: 61808...01c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker

La ved link over til gummitupp du fester utenpå sko i den alderen når du bruker balansesykkel osv. Sparer deg for masse penger...

Anonymkode: 5451d...c4f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ingen sko samme hva merke tåler å bli brukt som bremser. Har prøvd alt fra billigste sko fra Spar Kjøp til dyreste sko fra Viking og Salomon til vår jente. Hun bruker hælen til subbe med og bremse med (diagnose, så får henne ikke til å slutte) får ekstra støtte for høg slitasje av sko.

Anonymkode: e85d3...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville du klagd på en bukse med hull på kneet om barnet falt? Eller en rift i jakke om barnet lekte i en busk? Irriterende med ødelagte sko, men det er ikke butikken sin feil.

Og så må du vise barnet hvordan man bremser, bruk brems ikke skotupp. Er han stor nok til å få den farten på sparkesykkel så han ødelegger skoene (da er det ikke rolig sakte kjøring), så må han lære seg å bremse riktig med bremsen på sparkesykkelen. 

Anonymkode: a5441...291

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvis ungen på 2,5 har brukt sparkesykkel med en slik fart at skoen er brukt som bremser, ville jeg vurdert hvorvidt det er ok at et så lite barn får holde på med slikt utstyr, og så ville jeg kjøpt nye sko. 

Lar dere virkelig en 2-åring bruke sparkesykkel? Hvor blir den brukt?

Anonymkode: 12a15...8a8

Herlighet snakk om å være hysterisk. Da våre var 2år brukte de sparkesykkel. Slik type med to hjul foran som er mer stødig og på flat vei. Noen barn sleper jo foten borti asfalten ved lav fart også. Er det dårlig kvalitet på skoen blir den fort slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som skoene er av dårlig kvalitet. Husker sønnen min også skraper litt opp skoene med bremse på sparkesykkel, men ikke sånn som de.

Anonymkode: 8eac1...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis ungen på 2,5 har brukt sparkesykkel med en slik fart at skoen er brukt som bremser, ville jeg vurdert hvorvidt det er ok at et så lite barn får holde på med slikt utstyr, og så ville jeg kjøpt nye sko. 

Lar dere virkelig en 2-åring bruke sparkesykkel? Hvor blir den brukt?

Anonymkode: 12a15...8a8

en toåring kan da fint bruke sparkesykkel ...ettåring også, ingenting galt med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville du klagd på en bukse med hull på kneet om barnet falt? Eller en rift i jakke om barnet lekte i en busk? Irriterende med ødelagte sko, men det er ikke butikken sin feil.

Og så må du vise barnet hvordan man bremser, bruk brems ikke skotupp. Er han stor nok til å få den farten på sparkesykkel så han ødelegger skoene (da er det ikke rolig sakte kjøring), så må han lære seg å bremse riktig med bremsen på sparkesykkelen. 

Trenger ikke så stor fart for å slite tuppen når man bremser med den

Anonymkode: 70471...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når sandalsesongen kommer, så kan du velge åpen-tå sandal, og barnet vil lære raskt hvordan bremsa fungerer. 

Anonymkode: bd4fa...88d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger ikke så stor fart for å slite tuppen når man bremser med den

Anonymkode: 70471...700

Men uansett selvforskyldt. Man kan ikke klage på bukse med hull på kneet eller sko med slitt tupp når det er pga lek. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...