Gå til innhold

Lov med sparkesykkel i Kristiansand dyrepark?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Drt rr noen år siden jeg var der sist. 

Nå er barna 5 og 7 år. Og jeg husker det er mye, mye, mye å gå. Men husker å ha sett noen med sparkesykkel der inne,og barnevogner osv.. er ert egentlig lov med sparkesykkel? Finner ikke noe info på hjemmesiden dems. Ikke elektrisk, helt vanlig.

Anonymkode: 2606a...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg  ringte og spurte og fikk nei. Mitt barn har en funksjonsnedsettelse som gjør at hen ikke kan gå stødig og over lengre tid. Hen bruker derfor elsparkesyklel som hjelp. Det var ikke lov, så da ble det rullestol istedenfor. 
du tenker kanskje på vanlig sparkesykkel, ikke el? Ring og hør!

Anonymkode: 49df0...021

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, heldigvis

Anonymkode: f98eb...473

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Ofte stilte spørsmål - parker og opplevelser - se alle spørsmål - hvilke regler har dyreparken:

Sykler: Sykler, sparkesykler, rulleskøyter, ståhjuling og rullebrett er ikke tillatt. Trehjulssykler med stang er heller ikke tillatt, og bakgrunnen for dette forbudet er at mange har pedaler som barna kan trø på, og at stangen kun benyttes når barna er slitne og må dyttes. Forbudet gjelder derfor for å unngå påkjørsler i bakker o.l. Forbudet gjelder uavhengig om sykkelen har pedaler eller ikke, da vi har opplevd at pedaler blir skrudd på etter innpassering.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 18.52):

Hei

Drt rr noen år siden jeg var der sist. 

Nå er barna 5 og 7 år. Og jeg husker det er mye, mye, mye å gå. Men husker å ha sett noen med sparkesykkel der inne,og barnevogner osv.. er ert egentlig lov med sparkesykkel? Finner ikke noe info på hjemmesiden dems. Ikke elektrisk, helt vanlig.

Anonymkode: 2606a...0e6

Du får leie en tralle om de har, praktisk og om en har med seg niste, skifte klær osv 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...