Gå til innhold

Hvor ofte snakker dere eller diskuterer angående oppdragelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan det er hos andre. Dere med småbarn i alderen 0-3 år, hvor ofte er det diskusjoner angående oppdragelsen? For eksempel temaer som kosthold, bruk av TV, aktiviteter, hvordan håndtere trass osv. 

Jeg spør siden jeg opplever at jeg og samboer til stadighet er uenige angående dette, å da gjerne flere ganger for dag. Dersom barnet ser på TV de dagene hun er syk, snakkes det om hele dagen fra og til. Synes det er litt slitsomt. 

Anonymkode: 3b476...12e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om oppdragelse hvis vi ser den andre gjøre noe som virker feil. For eksempel hvis ungen vår søler ut hele glasset med vann over bordet har mannen min en tendens til å rope «NEEI» på instinkt. Da snakker vi om at det burde vi ikke gjøre.

eller kaker hos andre etter kl 17 fordi det ødelegger for leggingen etc. 

men tv hele dagen når ungen er syk? Hva annet skal du gjøre? Syke unger griner hele dagen fordi de har det fælt. Å leke med en syk unge vil verken forelderen eller ungen. Vi ser og tv hele dagen når ungen er syk. Blir bare skriking og hyling hvis ikke av alle verdens vondter.

Anonymkode: 43675...d8d

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om det ganske ofte, hvertfall en gang i uken, men går vel litt i de samme tingene. Vi er enige om det du nevner, men mannen er mer ettergivende når det gjelder sukker og litt slapp på kosthold, så det snakker vi om noen ganger som en påminnelse. 

Hvis dere er uenige flere ganger daglig ville jeg prøvd å lage en form for plan eller avtale dere imellom sånn at dere slipper diskusjon. Og den som ikke ønsker skjerm ved sykdom kan kanskje tilrettelegge for det? Tegnesaker, bøker, lydbok osv

Anonymkode: 16901...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...