AnonymBruker Skrevet 17. april #41 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Greit å være fornøyd med seg selv, men du veier jo like mye som TO kvinner tilsammen 😅. Må ha ufattelig sterke lår av å bære på den vekten 😄. Jeg tar knebøy med typ 40 kg, kan ikke forestille meg å være rundt på 60 kg ekstra døgnet rundt 😵💫😮💨🥵 Anonymkode: 932e7...809 Jeg var 130 kg og 160 høy. Fikk ikke opp melkekartongen en gang. Ikke klarte jeg å løfte opp meg selv tre etasjer uten at føttene ga etter for vekten. Ikke alle overvektige er som sumobrytere. Jeg var ekstremt svak i alle muskler som overvektig. Det er jeg også nå som normalvekt. Skal jeg bære opp to 8-pakk brus opp trappen så svikter knærne under meg etter 4 trinn. Sånn seriøst, jeg har nesten tippet bakover alt for mange ganger fordi føttene gir etter. Anonymkode: 45740...fa7
AnonymBruker Skrevet 17. april #42 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Samme her. Det er mye jobb å holde seg slank for meg også, men det å være slank gir meg en konstant lykkefølelse og langt mer overskudd til å takle andre vonde utfordringer i livet. Anonymkode: 34be2...f41 Kan ikke akkurat skryte på meg konstant lykkefølelse, for jeg har det ofte tøft. Men det å være fornøyd med eget speilbilde, føle seg vel i klær, være lett i kroppen, føle at man har kontroll på noe, følge med på vekt og matinntak, alt dette er verdt det. Selv om det selvfølgelig virker deilig å spise det man har lyst på til enhver tid. Mitt svar var også for å nevne at ikke alle psykisk syke overspiser. Og at det å faktisk ta tilbake kontroll på noe så konkret som matinntak gir meg mye positivt også. Anonymkode: 456a6...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #43 Skrevet 17. april 178, 73 kg, normal vekt. Ok 👍 Anonymkode: 5fb69...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #44 Skrevet 18. april 178, 61 kg. 43 år. Føler meg helt normal. Anonymkode: 5f732...7f3
AnonymBruker Skrevet 18. april #45 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er 58, 172 høy og 73 kg. Er veldig fornøyd. Går jeg ned i vekt, så ser ansiktet fort eldre ut. Tiden for å være superslank er forbi for min del. Syns damer på min alder med noen kg for mye ser yngre ut enn de som er veldig tynne. Anonymkode: e0d66...056 Alder ligger ikke i ansiktet. Alder ligger i kroppen. Forsøk å observere folk ute på tur, eller på vei opp en trapp. Gjett hvor gamle de er. Jeg har møtt 25-åringen som tar seg opp en trapp som var de 55, og omvendt. Alder ligger i kroppens evne til bevegelse. Om ansiktet ser 55 år gammelt ut eller 60 år gammelt? Same-same. 25 år gammelt kan det uansett aldri se ut. Men bevegelsene? De kan. Anonymkode: a810f...a19 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #46 Skrevet 18. april Er 170, 72 kg viser vekten nå. Lagt på meg tre-fire kg i det siste, for mye sjokolade hver kveld, så når påsken er over, skal det vekk! Legger seg rundt magen og på puppene. Er 53 år og ganske dvask. Mye løst, kan man si. Anonymkode: e106a...011 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #47 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Irriterer meg med slike tråder som dette, når man håper det kan bli en litt oppløftende tråd. Og i stedet blir det stort sett syltynne som svarer, og de som er litt tyngre, blir disset for vekta .. 😟 Selv veier jeg dessverre nesten 100 kg nå (1,72), etter langvarig kraftig depresjon. Var normalvektig på 65 kg før jeg ble deprimert. Prøver fortvilet å få av kiloene, men mistrives så i livet at jeg samtidig saboterer med å bare spise drit for å komme meg gjennom dagene😟 Og jeg er fullstendig klar over at jeg er feit og ekkel, så trenger ikke at noen påpeker det i tråden.. Har man ikke noe fint å si, kan man la være å si noe.. Tror de fleste som veier mer enn "bmi-akseptert" er fullstendig klar over det, selv om de er fornøyd med vekta de har. Jeg er veldig aktiv da, så vekta hindrer meg ikke i å verken løpe eller trene.. Anonymkode: 248a2...532 Hadde du følt deg bedre hvis flertallet var sykelig overvektige? Du blir jo verken tynnere eller sunnere av at det finnes andre overvektige. Anonymkode: 79221...5a2 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. april #48 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alder ligger ikke i ansiktet. Alder ligger i kroppen. Forsøk å observere folk ute på tur, eller på vei opp en trapp. Gjett hvor gamle de er. Jeg har møtt 25-åringen som tar seg opp en trapp som var de 55, og omvendt. Alder ligger i kroppens evne til bevegelse. Om ansiktet ser 55 år gammelt ut eller 60 år gammelt? Same-same. 25 år gammelt kan det uansett aldri se ut. Men bevegelsene? De kan. Anonymkode: a810f...a19 Tar du hensyn til sykdom og eventuelle tidligere skader når du observerer sånn? tror du ville tenkte jeg var 90 når jeg var i 20 årene om du la vekt på hvordan jeg tok meg opp en trapp og gikk på tur. Du kan ofte se om folk er syke i kroppens bevegelser. huff, jeg har aldri tenkt på at folk oberserverer andres evner evne til bevegelse ute på tur. Jeg liker og gå tur , men nå mistet jeg lysten helt. for og svare på hi , jeg er 48 år er 174 høy og veier 62 kilo. Fornøyd med det . Svømmer og trener på romaskin og ellipsemaskin . Og pleier og gå frem og tilbake til jobb langs turstien, men vurderer og slutte og med det er vanlig og observere folks kroppers evner til bevegelse.ski, skøyter, sykkel , løpe osv… aldri klart. Jeg klarer og gå på veien og å gå opp en trapp om jeg holder meg fast, men liker ikke og bli « observert” .. føles litt tilbake i skolegården. 🥲 Anonymkode: 5717a...e59
AnonymBruker Skrevet 18. april #49 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tar du hensyn til sykdom og eventuelle tidligere skader når du observerer sånn? tror du ville tenkte jeg var 90 når jeg var i 20 årene om du la vekt på hvordan jeg tok meg opp en trapp og gikk på tur. Du kan ofte se om folk er syke i kroppens bevegelser. huff, jeg har aldri tenkt på at folk oberserverer andres evner evne til bevegelse ute på tur. Jeg liker og gå tur , men nå mistet jeg lysten helt. for og svare på hi , jeg er 48 år er 174 høy og veier 62 kilo. Fornøyd med det . Svømmer og trener på romaskin og ellipsemaskin . Og pleier og gå frem og tilbake til jobb langs turstien, men vurderer og slutte og med det er vanlig og observere folks kroppers evner til bevegelse.ski, skøyter, sykkel , løpe osv… aldri klart. Jeg klarer og gå på veien og å gå opp en trapp om jeg holder meg fast, men liker ikke og bli « observert” .. føles litt tilbake i skolegården. 🥲 Anonymkode: 5717a...e59 Herregud hvor lettkrenka er du? Personen du svarer ville bare understreke at alder ligger i mer enn bare rynkene i fjeset. Og det var et motsvar til personen som mente hun så yngre ut som overvektig. Middelaldrende kvinner er ofte litt runde i dag, og det å ha en slank sprek kropp er mer et tegn på ungdom enn om det fører til et par rynker ekstra. Men selvfølgelig, gratulerer om du leter etter en unnskyldning for å la egen kropp forfalle. Anonymkode: 456a6...3c3 6 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #50 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Alder ligger ikke i ansiktet. Alder ligger i kroppen. Forsøk å observere folk ute på tur, eller på vei opp en trapp. Gjett hvor gamle de er. Jeg har møtt 25-åringen som tar seg opp en trapp som var de 55, og omvendt. Alder ligger i kroppens evne til bevegelse. Om ansiktet ser 55 år gammelt ut eller 60 år gammelt? Same-same. 25 år gammelt kan det uansett aldri se ut. Men bevegelsene? De kan. Anonymkode: a810f...a19 Observer gjerne meg på tur i dag, så vil du tenke at jeg er eldre enn jeg er, fordi jeg er veldig støl etter treningsøkt i går. Se fjeset mitt, og du vil tenke at jeg er yngre enn jeg er. Observer gjerne nabojenta på 25 som går krøkkete pga leddgikt. Men fjeset hennes vitner om at hun er ung. Uten å nevne navn så har vi idrettsutøvere som ser 15 år eldre ut enn det de er, men er spreke i bevegelsene. Folk ser ikke nødvendigvis yngre ut fordi de beveger seg godt, selvsagt spiller ansiktet også inn. Anonymkode: 59a0b...9aa 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #51 Skrevet 18. april 49 år 137 kg Skal ta tak i og prioritere meg selv fra etter påsken. Oppskrift: kontroll på matinntak bruk av joggesko (skal gå) Jobbe med hodet Anonymkode: 678e7...390 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #52 Skrevet 18. april Jeg er 51, 168 cm høy, jeg har gått fra å alltid være slank og spinkel til overvektig (78 kg). Trener og spiser sunt, har masse overskudd, ingen smerter; så det plager meg ikke, bortsett fra at jeg ikke akkurat blir glad av å se meg i speilet, og det er ikke så gøy med klær lenger. Bare tar på meg det jeg har, har lite lyst på nye klær i så stor størrelse. Ansiktet ser mye yngre ut enn alderen, fordi man blir litt plumpet i fjeset av ekstra vekt, uten å være trill rund. Anonymkode: 2c682...781 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #53 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Herregud hvor lettkrenka er du? Personen du svarer ville bare understreke at alder ligger i mer enn bare rynkene i fjeset. Og det var et motsvar til personen som mente hun så yngre ut som overvektig. Middelaldrende kvinner er ofte litt runde i dag, og det å ha en slank sprek kropp er mer et tegn på ungdom enn om det fører til et par rynker ekstra. Men selvfølgelig, gratulerer om du leter etter en unnskyldning for å la egen kropp forfalle. Anonymkode: 456a6...3c3 Men kjære vene....personen veier 62 kilo og er slank. Alt hun påpeker er at det kan være mange grunner til at en person beveger seg dårlig og "gammelt", men da er hun altså lettkrenket, og beskyldes samtidig for å la egen kropp forfalle. Hjelpes. Anonymkode: 59a0b...9aa 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #54 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 51, 168 cm høy, jeg har gått fra å alltid være slank og spinkel til overvektig (78 kg). Trener og spiser sunt, har masse overskudd, ingen smerter; så det plager meg ikke, bortsett fra at jeg ikke akkurat blir glad av å se meg i speilet, og det er ikke så gøy med klær lenger. Bare tar på meg det jeg har, har lite lyst på nye klær i så stor størrelse. Ansiktet ser mye yngre ut enn alderen, fordi man blir litt plumpet i fjeset av ekstra vekt, uten å være trill rund. Anonymkode: 2c682...781 Av ren nysgjerrighet, hvilken størrelse må du ha nå? Anonymkode: 678e7...390
AnonymBruker Skrevet 18. april #55 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du følt deg bedre hvis flertallet var sykelig overvektige? Du blir jo verken tynnere eller sunnere av at det finnes andre overvektige. Anonymkode: 79221...5a2 Nei absolutt ikke. Var ikke helt det jeg tenkte på. Det jeg tenkte på var at "alle" som svarer er tynne, og de få som ikke er det, får pes fordi de ikke har en bmi på 21,5. Hva med å være glad på de sine vegne, de som er fornøyd med en kropp med noen kilo ekstra? I stedet for å rakke ned på de. Anonymkode: 248a2...532 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #56 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Av ren nysgjerrighet, hvilken størrelse må du ha nå? Anonymkode: 678e7...390 40, og av og til 42, i bukser. M oventil, av og til L. Anonymkode: 2c682...781
AnonymBruker Skrevet 18. april #57 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 40, og av og til 42, i bukser. M oventil, av og til L. Anonymkode: 2c682...781 Men skapet er fullt av lekre klær fra 34-38. Lite trolig at jeg kan bruke dem igjen. Anonymkode: 2c682...781
AnonymBruker Skrevet 18. april #58 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tar du hensyn til sykdom og eventuelle tidligere skader når du observerer sånn? tror du ville tenkte jeg var 90 når jeg var i 20 årene om du la vekt på hvordan jeg tok meg opp en trapp og gikk på tur. Du kan ofte se om folk er syke i kroppens bevegelser. huff, jeg har aldri tenkt på at folk oberserverer andres evner evne til bevegelse ute på tur. Jeg liker og gå tur , men nå mistet jeg lysten helt. for og svare på hi , jeg er 48 år er 174 høy og veier 62 kilo. Fornøyd med det . Svømmer og trener på romaskin og ellipsemaskin . Og pleier og gå frem og tilbake til jobb langs turstien, men vurderer og slutte og med det er vanlig og observere folks kroppers evner til bevegelse.ski, skøyter, sykkel , løpe osv… aldri klart. Jeg klarer og gå på veien og å gå opp en trapp om jeg holder meg fast, men liker ikke og bli « observert” .. føles litt tilbake i skolegården. 🥲 Anonymkode: 5717a...e59 Dette må være det aller tydeligste eksempelet på passivaggressiv offermantalitet som jeg noensinne har lest. Anonymkode: 34be2...f41 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #59 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg var 130 kg og 160 høy. Fikk ikke opp melkekartongen en gang. Ikke klarte jeg å løfte opp meg selv tre etasjer uten at føttene ga etter for vekten. Ikke alle overvektige er som sumobrytere. Jeg var ekstremt svak i alle muskler som overvektig. Det er jeg også nå som normalvekt. Skal jeg bære opp to 8-pakk brus opp trappen så svikter knærne under meg etter 4 trinn. Sånn seriøst, jeg har nesten tippet bakover alt for mange ganger fordi føttene gir etter. Anonymkode: 45740...fa7 Men det er jo fordi du ødela skjelettet og helsen din når du var like tung som 2 voksne personer. Anonymkode: 34be2...f41 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #60 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har gått ned fra 85 til 55, og klarer såvidt å løfte 30 kg i kettlebell 🙃 Anonymkode: 05da2...615 Kjære deg, du blir da ikke sterkere av å slanke deg. Du blir sterkere av å trene styrke. Anonymkode: 34be2...f41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå