Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får så nok av den sytete og klagete Linn Ullmann (/forfatterinnen)...hørte en TV-debatt med henen og Trond Giske (kulturministeren) og er det mulig at Ullmann kan være så kjerring?

Hun protesterer på at kulturministeren ønsker å fremme kunst i det norske samfunn. Giske mener kunst kan gjøre barn og voksne til bedre mennesker og bidra til et bra samfunn, mens Ullmann protesterer og sier at kunst kan også være lidelse og problemer.

Greit nok, men hvorfor kan det ikke være begge deler? Jeg synes det er tåpelig av Ullmann å kjefte og smelle på Giske når han faktisk er en av få engasjerte politikere og ministre innen området kultur.

Trond Giske: stå på! Vi vil se flere utspill, engasjement og at du tar igjen med arge og sarte forfatterinner! :klappe::klappe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linn Ullmann skrev en kommentar om Giskes kulturframstøt i Aftenposten i dag:

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1246924.ece

Giske har vel ikke bidratt veldig mye for norsk kultur i løpet av det halve året han har sittet. Og når han først bidrar, så vil han ha vi-skal-være-glade-i-hverandre-kultur. Det er fint det, og med siste måneders tumulter ute i verden, så trenger vi definitivt noe koselig. Men jeg tror Ullmann mener det blir for mye kos og for lite substans, og synes at Giske burde kommet opp med noe litt mer vågalt når han først kom med noe konkret.

Forhåpentligvis har han begynt litt forsiktig, for å komme sterkere tilbake.

Catzy

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det beste med Trond Giske er at han parodieres i Kebbelife i Morgenbladet, jeg :sjenert:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Politisk sett så deler jeg ikke Trond Giskes parti APs sine verdier, jeg er mer...hm..konservativ.

Likevel synes jeg Giske skal ha skryt for å viktiggjøre faget kultur opp og fram og det er på tide. Blant annet med den nye "kulturloven" og nå med dette fremstøtet. Med èn gang en offentlig person kommer med bidrag, initiativ og engasjement møtes den av surhet og klager. Vel, man kan aldri tilfredsstille alle, samme hvor flink man er.

Jeg synes det er trist at media og offentligheten skal hakke på alle som forsøke å vise litt initiativ og glede. Det er ikke rart vi får stive, kjedelige og grå offentlige personer når dette er hva som møter dem! Når de forsøker å få til noe bra, blir de slaktet uansett hvor fint det de kommer med er. ¨

Jeg er lei av den ukulturen i Norge!

Kan ikke håpe på annet enn at Giske har gjennomskuet dette og hever seg over det - og står på for sitt syn videre.

Gjest Gjest
Skrevet

Giske har vel ikke kommet med en eneste stortingsmelding den tiden han har sittet som kulturminister. Og dette kaller du engasjement for norsk kultur, trådstarter? Han har tatt seg mer tid til å gå på kjendisfester enn å jobbe for norsk kultur. Og jeg er helt enig med Ullmann, det er mangfoldet innen kulturen vi må jobbe for, ikke det moralistiske ensrettede. jeg har forøvris aldri likt Giske som pilitiker. Han er en sleip ål, som har klart å vri seg unna hittil. Men nå er så absolutt krtikken berettiget, og det håper jeg han tar innover seg.

Gjest Donna
Skrevet

Jeg klarer hverken Trond Giske eller Linn Ullmann. Han virker som en oppblåst kjendisstatus-jeger - Linn Ullmann høres like sytete ut som moren ... uff - det var ikke så pent sagt av meg, kanskje .. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, så hva med Lars Roar Langsletten fra Høyre da? Han var da en god kulturminister?

Hva skal egentlig til for at folk blir fornøyd da? Valgerd Svarstad Haugland ble buet ut, Giske blir buet ut, hvem som sattpå kultur i den borgerlige regjeringen husker jeg ikke en gang (hvem var det?!) Hvem vil folk ha som kulturminister da?

Jeg er ingen Giske-fan selv (eller AP-fan) men skal ikke Giske tross alt få respekt for at innfører den nye Kulturloven? Det er jo en lovfestet "rett" til kultur i alel kommuner, omtrent på linje med renovasjon, kloakk, hytteutbygging, jordbruk, skogbruk, osv.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...