AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Har vært et par tilfeller for ikke så lenge siden hvor jeg og mannen ligger i senga og koser og kanskje sovnet han. Etterpå finner han ikke telefonen sin med en gang og sier med en litt merkelig tone «hvor er telefonen min? Jeg tror du vet hvor den er» og det høres litt sånn halvt anklagende eller tullete ut. Men jeg sa at jeg ikke visste hvor den var uten å respondere på tonefallet hans. For kontekst er vi i 30 årene, vært sammen 5 år og gift. Han er privat med telefonen, men ikke ekstremt. Han jobber i IT og software og misliker apper som lagrer data og vet at informasjon kan selges. En annen ting med han er at han blir lett sint. Og legger ikke noe imellom om det er noe han ikke liker. Han blir sint og direkte. Noen ganger passiv aggressiv, men også da er det tydelig hvor han står. Så denne måten å snakke på har jeg aldri hørt fra han. det er et par ting jeg lurer på kan ha innvirkning på hvorfor han sa det; jeg har aldri sjekket telefonen hans. For ca et år siden la jeg merke til at han sendte mye meldinger til en venninne. Vi er jo sammen nesten 24/7 så det er ikke vanskelig å se. Han fortalte at hun nok kom til å skille seg fra mannen sin og jeg sa «jeg har hatt en følelse av det. Dere har hatt mye kontakt i det siste». Og det var egentlig bare en magefølelse, når man sender meldinger ofte til en annen mann på morgenen så tenker man jo at noe er annerledes med hennes partner. Men jeg forklarte ikke hvorfor jeg hadde den følelsen. Kontakten mellom dem roet seg ned etter en stund. En annen gang, før alt dette, lå vi i senga og jeg fant ikke min telefon. Noe jeg pleier å finne fort. Men bestemte meg for å bruke det på en litt ertende måte «hmm, er den her?» og liksom tok hånda mellom beina hans liksom for å bruke det som unnskyldning for å ta på han. Men dette var kun tull. Han sa ganske bestemt at han ikke visste hvor den var og mulig han ikke skjønte at jeg bare tullet. Men dette også skjedde lenge før de episodene da han sa noe. Anklager han meg halvveis (men vet ikke) at jeg ser på telefonen ban ryggen hans? Kan det være at han egentlig ser på min? Han vet passordet mitt, men det var for at han måtte låne den en gang Anonymkode: 818df...55d
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Tenker at du burde prate med mannen din om det jeg. Du skriver jo fra DITT perspektiv, så hele teksten din er farget av "HAN TROR JEG SER PÅ MOBILEN HANS!!!!!", så da vil jo de fleste her også si det. Anonymkode: e57a3...a0b 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Aaah. Den kjente «tilgang på hverandres telefoner» diskusjonen. Jeg finner frem popcorn 🍿. Selv har vi ikke tilgang til hverandres telefoner. Vi har null grunn for å ha det. Om en partner hadde krevd tilgang på min telefon, så er det et stort rop om manglende tillit og forholdet er dømt til å mislyktes. Om man hevder at tilgang på partners telefon er å ha tillit, så er det en logisk feilslutning og en fallitterklæring. Å ønske tillit til partners telefon er mistillit. Da er det underforstått at man tror partner har noe å skjule. Om man trenger tilgang, er forholdet over tid dømt til å mislyktes. Anonymkode: ef28e...ade 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aaah. Den kjente «tilgang på hverandres telefoner» diskusjonen. Jeg finner frem popcorn 🍿. Selv har vi ikke tilgang til hverandres telefoner. Vi har null grunn for å ha det. Om en partner hadde krevd tilgang på min telefon, så er det et stort rop om manglende tillit og forholdet er dømt til å mislyktes. Om man hevder at tilgang på partners telefon er å ha tillit, så er det en logisk feilslutning og en fallitterklæring. Å ønske tillit til partners telefon er mistillit. Da er det underforstått at man tror partner har noe å skjule. Om man trenger tilgang, er forholdet over tid dømt til å mislyktes. Anonymkode: ef28e...ade Ingen av oss krever tilgang til den andres telefon. Anonymkode: 818df...55d
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aaah. Den kjente «tilgang på hverandres telefoner» diskusjonen. Jeg finner frem popcorn 🍿. Selv har vi ikke tilgang til hverandres telefoner. Vi har null grunn for å ha det. Om en partner hadde krevd tilgang på min telefon, så er det et stort rop om manglende tillit og forholdet er dømt til å mislyktes. Om man hevder at tilgang på partners telefon er å ha tillit, så er det en logisk feilslutning og en fallitterklæring. Å ønske tillit til partners telefon er mistillit. Da er det underforstått at man tror partner har noe å skjule. Om man trenger tilgang, er forholdet over tid dømt til å mislyktes. Anonymkode: ef28e...ade Jeg er uenig. Åpne telefoner og ingenting å skjule = tillit. En telefon som ligger henslengt på kjøkkenbenken, på stuebordet eller i gangen er et grønt flagg. Ikke nødvendigvis for at den andre kan snoke, men for å vise at man ikke trenger å gjemme bort sitt digitale liv. En partner som er hemmelighetsfull og som snur seg vekk fra deg når du setter deg i sofen (f.eks for å scrolle på damer på instagram eller OnlyFans) er jo ikke verdt å satse på. Eller har skjulte mapper med bilder av nakne ekser og tinderdates... Man vil jo helst vite om slike ting før man f.eks får barn med vedkommende. Anonymkode: ad1e2...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april Helt uavhengig av dette med telefonen så hadde jeg fått den mannen med i parterapi. En mann som stadig og så lett blir sint og også er passiv-aggressiv hadde jeg ikke orket å dele livet med, om han ikke skjerpet seg. Er man voksen og har respekt for partneren holder man ikke på slik. (Og du bør gjerne bytte ditt eget passord, Ts...) Anonymkode: 1c02d...314 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er uenig. Åpne telefoner og ingenting å skjule = tillit. En telefon som ligger henslengt på kjøkkenbenken, på stuebordet eller i gangen er et grønt flagg. Ikke nødvendigvis for at den andre kan snoke, men for å vise at man ikke trenger å gjemme bort sitt digitale liv. En partner som er hemmelighetsfull og som snur seg vekk fra deg når du setter deg i sofen (f.eks for å scrolle på damer på instagram eller OnlyFans) er jo ikke verdt å satse på. Eller har skjulte mapper med bilder av nakne ekser og tinderdates... Man vil jo helst vite om slike ting før man f.eks får barn med vedkommende. Anonymkode: ad1e2...6b0 Min kone igjennom de siste 20 årene aner ikke koden på telefonen min. Det trenger hun ikke da hun har tillit til meg. Ikke har jeg skjulte mapper med ekser eller tinderdates heller. Hun valgte allikevel å få barn med meg. Flere barn. Jeg aner ikke kosen til hennes heller forøvrig. Det er ingen grunn til at jeg skal ha det. For ordens skyld. Våre telefoner ligger både her og der. Går ikke rundt med den i lommen liksom. Men at telefonene våre ligger tilgjengelig, betyr ikke at vi har tilgang til de. Hadde hun følt et behov for å vite koden på telefonen min, så hadde vi manglet en grunnleggende tillit for et bærekraftig forhold. Om jeg hadde vært utro mot min kone, så hadde jeg uansett ikke vært så idiot at det ville fantes spor av det på telefonen. Om utroskap er grunnen til at man ønsker tilgang på partners telefon, så er man så naiv som det går an. Anonymkode: ef28e...ade 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april Ut ifra det du skriver, syns jeg hans oppførsel er litt mistenkelig. Jeg og mannen har hverandres face-ID men sjekker aldri den andres telefon. Men ingen av oss er redde for det heller. Av og til når vi ikke har vår egen telefon i nærheten spør vi om å få låne den andres for å f.eks. sjekke værmeldingen eller bruke kameraet for å ta bilder av ungene. 🤷♀️ Anonymkode: 3c368...294
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min kone igjennom de siste 20 årene aner ikke koden på telefonen min. Det trenger hun ikke da hun har tillit til meg. Ikke har jeg skjulte mapper med ekser eller tinderdates heller. Hun valgte allikevel å få barn med meg. Flere barn. Jeg aner ikke kosen til hennes heller forøvrig. Det er ingen grunn til at jeg skal ha det. For ordens skyld. Våre telefoner ligger både her og der. Går ikke rundt med den i lommen liksom. Men at telefonene våre ligger tilgjengelig, betyr ikke at vi har tilgang til de. Hadde hun følt et behov for å vite koden på telefonen min, så hadde vi manglet en grunnleggende tillit for et bærekraftig forhold. Om jeg hadde vært utro mot min kone, så hadde jeg uansett ikke vært så idiot at det ville fantes spor av det på telefonen. Om utroskap er grunnen til at man ønsker tilgang på partners telefon, så er man så naiv som det går an. Anonymkode: ef28e...ade Eks-partner her gikk rundt med telefonen i lomma hele tiden. Noen er jo idioter og legger igjen spor både her og der... Så da kan man som kvinne få lov til å stikke av i tide dersom man oppdager ting som ikke tåler dagslys. Og man merker fort hvordan partner håndterer situasjonen. Går han rett i forsvar? Angriper han tilbake? Blir han sur fordi han blir avslørt? Innrømmer han ting som ikke er ok? Gaslighter han deg? Kanskje han lyver deg midt opp i ansiktet? Uansett TS, virker som partneren din er små-paranoid. Ville bytta kode. Anonymkode: ad1e2...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april Typisk oppførsel når man har noe å skjule. Anonymkode: d4dc1...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Han skjuler noe. Han er paranoid. Jeg tipper han har et forhold (flørter eller elskerinne) som du ikke får vite om. Og ettersom han er IT-fyr kan han nekte og vise deg innhold på telefonen. Du ser ingen ting. For han har kryptert og gjemt det. Alle har secret folder som er passordbeskyttet og der kan man ha ekstra utgave av alle apps. Jeg spilte pokemon GO med 2 kontoer samtidig på samme telefon med secret folder. Der kan man ha Messenger og dating-apps og hva som helst også. Han er smart. Han lurer deg. Anonymkode: 30b58...6f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå