AnonymBruker Skrevet 17. april #21 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): FLUKT. Man flykter fra ett eller annet. Og hva det kan være er så ekstremt mangt. Noen sliter psykisk, noen trenger en pause fra hamsterhjulet også videre, også videre, også videre... Også er det veldig viktig å påpeke at rusbruk og rusmisbruk er to forskjellige ting. De fleste som driver med rus, er oppegående mennesker. Også er det de som misbruker det til den graden at de mister alt de har, til rus. Derav rusmisbrukere. Anonymkode: 2f579...61d Jeg har antatt at jeg var rusmisbruker tidligere i livet. Men jeg mistet ingenting. Jeg hadde et budsjett det rusen var med i budsjettet. Budsjettet ble alltid holdt. Hvis jeg ikke hadde ruset meg så hadde jeg måttet drepe meg selv. Da hadde jeg mistet mye mere. Jeg har vel tenkt at jeg misbruker rus. Anonymkode: a72f0...16f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #22 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (20 minutter siden): Det er dette jeg ikke skjønner. Oppegående mennesker som velger å ruse seg.. Hvor lenge kan en person holde seg oppegående med rus? Ender det ikke på gata til slutt? Det er jo ikke akkurat billig å finansiere rusmidlene heller.. Nesten ingen havner på gata. Så en dame på tv som var avhengig av heroin. Ingen kunne se det. Bodde fint. Fint kledd. Få som havner på gata. Heldigvis. Anonymkode: a72f0...16f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #23 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har antatt at jeg var rusmisbruker tidligere i livet. Men jeg mistet ingenting. Jeg hadde et budsjett det rusen var med i budsjettet. Budsjettet ble alltid holdt. Hvis jeg ikke hadde ruset meg så hadde jeg måttet drepe meg selv. Da hadde jeg mistet mye mere. Jeg har vel tenkt at jeg misbruker rus. Anonymkode: a72f0...16f Jeg vil da si heller at du var rusbruker. Så lenge ditt rusbruk ikke gikk utover livet men dens plikter du har; arbeid/skole, hjem, menneskelige relasjoner. Men rusmisbruk/rusbruk er vel en annen diskusjon. Anonymkode: 2f579...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #24 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (21 minutter siden): De setter jo andre i fare.. Hvorfor skal det legaliseres? Hvorfor er alkohol legalisert. Det er en av de farligste stoffene vi har. Anonymkode: a72f0...16f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #25 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørs hva du ruser seg på. Hasj koster bare 100 kr grammet. Anonymkode: a72f0...16f Og tenk på alle de som får rusmidler fra legen, piller og metadon for eksempel. Mye på blåresept Billig for bruker! Anonymkode: 2f579...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #26 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rusreformen var ikke snakk om å legalisere noe som helst. Det har aldri vært oppe til ordentlig debatt å legalisere hasj (cannabis) i Norge. Så nei, her tar du feil. Anonymkode: 2f579...61d Joda. Avkriminalisering og legalisering går jo hånd i hanske.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #27 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (22 minutter siden): Forklar meg. Hvilke rusmidler er forenelig med diverse yrker? Ingen. Man skal jo ikke ruse seg på jobb selv om det hadde blitt legalisert. Folk drikker jo ikke på jobb (bortsett fra de som gjør det likevel) selv om det er legalisert. Anonymkode: a72f0...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #28 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): Joda. Avkriminalisering og legalisering går jo hånd i hanske.. Nei. Det gjør det ikke. https://rusinfo.no/skole_og_fag/hva-er-forskjellen-pa-avkriminalisering-og-legalisering-av-narkotika/ UTDRAG: Avkriminalisering Vil si at bruk og besittelse av mindre mengder narkotika ikke skal straffes. Narkotika vil fortsatt være ulovlig, det vil være forbudt å selge og produsere narkotiske stoffer, og det vil være forbudt å oppbevare større mengder. Det finnes mange ulike modeller for hvordan avkriminalisering kan praktiseres. Legalisering Vil si at bruk, kjøp, salg og oppbevaring av narkotika blir lovlig, og omfattet av en gitt lovgivning. Anonymkode: 2f579...61d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #29 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er alkohol legalisert. Det er en av de farligste stoffene vi har. Anonymkode: a72f0...16f Så da kan vi bare ha frislipp på alt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #30 Del Skrevet 17. april Det bør være legalisert fordi da kan vi slutte å trakassere stakkars rusmisbrukere for noe de gjør med sin egen kropp. Men det må selvfølgelig ikke være lov å kjøre bil eller være med barn ruset. Dette gjelder forresten også alkohol, som er legalisert. Anonymkode: a72f0...16f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #31 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (15 minutter siden): Det var mye snakk om rusreform før siste valg og enda holder Rødt og unge høyre på med at de vil legalisere iallefall harsj.. Det er bare å google om temaet. Jeg ruser meg ikke på noe inkludert alkohol. Men jeg kunne ønske de kunne legalisert alle rusmidler sånn at folk kan få fred. Så på blålys på tv at flere politifolk plaget noen stakkars rusmisbrukere for noen små brukerdoser de hadde på seg. Det var fælt å se. La nå folk få bestemme over egne kropper. De har sikkert opplevd grusomme traumer i barndom og liv. De trenger hjelp, ikke straff. Anonymkode: a72f0...16f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #32 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det bør være legalisert fordi da kan vi slutte å trakassere stakkars rusmisbrukere for noe de gjør med sin egen kropp. Men det må selvfølgelig ikke være lov å kjøre bil eller være med barn ruset. Dette gjelder forresten også alkohol, som er legalisert. Anonymkode: a72f0...16f Men "de stakkars rusmisbrukerne" valgte jo en gang å begynne med det. Ingen blir avhengig av rusmidler, hvis de ikke begynner å putte det i seg. Med unntak selvsagt. Hadde det bare vært "noe de gjør med egen kropp", men det ligger ofte familier i ruiner pga av rusbruk. Og de færreste greier vel å finansiere rusmidlene på noen grei måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #33 Del Skrevet 17. april For du blir avhengig av det, og det er alt du bryr deg om. Stol på meg jeg har vært i det i et par måneder da jeg gikk igjennom ganske mye vondt i livet og helsevesenet tok meg ikke inn i tide,så vær så snill å ikke døm når du ikke vet historien gjennom det person har vært igjennom. Mange mennesker har forskjellige typer traumer eller noe i livet de ikke kan håndtere, det er derfor mange av våre unge mennesker bruker narkotika, så vær så snill, ikke døm noen, du ber for dem og du prøver å hjelpe dem. Narkotika er ikke problemet. De er svaret. Det beste svaret der å da når psykisk helsevern har ikke plass til alle som sliter psykisk og derfor tar til narkotika. Det er lett å dømme folk for deres valg, men du vet ikke hva de hadde å velge mellom ❤️ jeg har slitt ifra jeg var 20år da jeg ble foreldreløs, først med alkohol også andre ting da jeg gikk på en annen smell men har fått hjelp nå og har blitt rusfri å har vært det i 1 år Anonymkode: afa0d...1b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #34 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): Men "de stakkars rusmisbrukerne" valgte jo en gang å begynne med det. Ingen blir avhengig av rusmidler, hvis de ikke begynner å putte det i seg. Med unntak selvsagt. Hadde det bare vært "noe de gjør med egen kropp", men det ligger ofte familier i ruiner pga av rusbruk. Og de færreste greier vel å finansiere rusmidlene på noen grei måte? Du har dessverre veldig mye feil informasjon i innleggene dine. Mange blir introdusert til rusmidler via legen sin, via smertestillende, eller adhd medisin eller lignende. Noen blir tvingt til å bli å bruke rus fordi de har kroniske smerter. Finansering av rus er det minste problemet til de aller aller fleste. Det å gå på vinmonopolet og kjøpte en flaske sprit koster ikke mye penger. Blåresept fra legen på smertestillende. Eller gå til det ulovlige markedet er heller ikke ekstremt dyrt. Det er kun ett fåtall mennesker som ikke klarer å finansiere rusbruket sitt bra. Anonymkode: 2f579...61d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #35 Del Skrevet 17. april De kjeder seg i livet sitt. Anonymkode: dfe5e...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #36 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ruser meg ikke på noe inkludert alkohol. Men jeg kunne ønske de kunne legalisert alle rusmidler sånn at folk kan få fred. Så på blålys på tv at flere politifolk plaget noen stakkars rusmisbrukere for noen små brukerdoser de hadde på seg. Det var fælt å se. La nå folk få bestemme over egne kropper. De har sikkert opplevd grusomme traumer i barndom og liv. De trenger hjelp, ikke straff. Anonymkode: a72f0...16f Jeg vet om folk som har kommet fra oppegående og ressurssterke hjem som begynte med rusmidler fordi de syntes det var spennende osv. Senere fikk de barn som endte opp med flere enn ett opphold i fosterhjem. De barna synes jeg opprinnelig synd på.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #37 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): Jeg vet om folk som har kommet fra oppegående og ressurssterke hjem som begynte med rusmidler fordi de syntes det var spennende osv. Senere fikk de barn som endte opp med flere enn ett opphold i fosterhjem. De barna synes jeg opprinnelig synd på.. Men det er jo noe galt med de konkrete menneskene du vet om. Det betyr jo ikke at alle som bruker rusmidler er som disse menneskene. Anonymkode: 2f579...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #38 Del Skrevet 17. april BareMay skrev (9 minutter siden): Men "de stakkars rusmisbrukerne" valgte jo en gang å begynne med det. Ingen blir avhengig av rusmidler, hvis de ikke begynner å putte det i seg. Med unntak selvsagt. Hadde det bare vært "noe de gjør med egen kropp", men det ligger ofte familier i ruiner pga av rusbruk. Og de færreste greier vel å finansiere rusmidlene på noen grei måte? Du har fått mange svar på flere av spørsmålene dine flere ganger. Men du vil ikke høre. Så hvorfor spør du på nytt og på nytt? Du virker også å ha lite medlidenhet med folk som har det vondt og sliter. Og igjen, rusmidler kan være veldig billig. Mye billigere enn å drikke alkohol. Anonymkode: a72f0...16f 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #39 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For du blir avhengig av det, og det er alt du bryr deg om. Stol på meg jeg har vært i det i et par måneder da jeg gikk igjennom ganske mye vondt i livet og helsevesenet tok meg ikke inn i tide,så vær så snill å ikke døm når du ikke vet historien gjennom det person har vært igjennom. Mange mennesker har forskjellige typer traumer eller noe i livet de ikke kan håndtere, det er derfor mange av våre unge mennesker bruker narkotika, så vær så snill, ikke døm noen, du ber for dem og du prøver å hjelpe dem. Narkotika er ikke problemet. De er svaret. Det beste svaret der å da når psykisk helsevern har ikke plass til alle som sliter psykisk og derfor tar til narkotika. Det er lett å dømme folk for deres valg, men du vet ikke hva de hadde å velge mellom ❤️ jeg har slitt ifra jeg var 20år da jeg ble foreldreløs, først med alkohol også andre ting da jeg gikk på en annen smell men har fått hjelp nå og har blitt rusfri å har vært det i 1 år Anonymkode: afa0d...1b7 Jeg dømmer deg ikke.Det har jeg ikke noe grunnlag for. Jeg er bare nysgjerrig. Jeg kan love deg at jeg kunne ramset opp en hel del med "gode grunner" til å ruse meg jeg også.. Men ser ikke at det hadde endret noen ting. Jeg vet hva traumer er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #40 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De kjeder seg i livet sitt. Anonymkode: dfe5e...a61 Ja, det er jo en god grunn til å ødelegge seg 🤨 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå