BareMay Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Jeg tenker ikke på de som vokser opp i hjem med rusmisbrukere og blir introdusert for dette i veldig ung alder osv. De er uskyldige ofre. Men folk som begynner med dette i relativt voksen alder? Vi vet jo alle at rusmidler er fort avhengighetsskapende og uforenlig for det meste i livet. Det kjempes for legalisering osv. Hvem er det nyttig for? 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Kjenner en del voksne rus misbruker i full jobb og god økonomi. Opplever at disse sliter med å finne en mening i hverdagen. Anonymkode: edc80...926 8
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #3 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner en del voksne rus misbruker i full jobb og god økonomi. Opplever at disse sliter med å finne en mening i hverdagen. Anonymkode: edc80...926 Hvor lenge er det mulig å kombinere det? Hva slags jobb kan de utføre i aktiv rus?
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april FLUKT. Man flykter fra ett eller annet. Og hva det kan være er så ekstremt mangt. Noen sliter psykisk, noen trenger en pause fra hamsterhjulet også videre, også videre, også videre... Også er det veldig viktig å påpeke at rusbruk og rusmisbruk er to forskjellige ting. De fleste som driver med rus, er oppegående mennesker. Også er det de som misbruker det til den graden at de mister alt de har, til rus. Derav rusmisbrukere. Anonymkode: 2f579...61d 10 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): Hvor lenge er det mulig å kombinere det? Hva slags jobb kan de utføre i aktiv rus? Det gikk en tvserie på tv3 for 10-15 år tilbake som viste at dette skjer over alt. De aller aller fleste jobber. Piloter, ambulansesjåfører, politikere, lærere osvosv Anonymkode: 2f579...61d 12 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april BareMay skrev (6 minutter siden): Hvor lenge er det mulig å kombinere det? Hva slags jobb kan de utføre i aktiv rus? Tja, de har vel så god kål på jobb at de klarer å håndtere rusen. Men de er jo avhengige. Opplever dem som arbeidsnarkomaner. Mange rusmisbrukere på gata har jo en del baggasje fra de var barn, eller de slet psykisk når de begynte med rus og slet derfor med å holde orden på livet mens de ruste seg. De jeg kjenner som er oppegående har jo ikke tilsynelatende andre lidelser. Anonymkode: edc80...926
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #7 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gikk en tvserie på tv3 for 10-15 år tilbake som viste at dette skjer over alt. De aller aller fleste jobber. Piloter, ambulansesjåfører, politikere, lærere osvosv Anonymkode: 2f579...61d Det er jo kjempe skremmende! 3
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #8 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): FLUKT. Man flykter fra ett eller annet. Og hva det kan være er så ekstremt mangt. Noen sliter psykisk, noen trenger en pause fra hamsterhjulet også videre, også videre, også videre... Også er det veldig viktig å påpeke at rusbruk og rusmisbruk er to forskjellige ting. De fleste som driver med rus, er oppegående mennesker. Også er det de som misbruker det til den graden at de mister alt de har, til rus. Derav rusmisbrukere. Anonymkode: 2f579...61d Det er dette jeg ikke skjønner. Oppegående mennesker som velger å ruse seg.. Hvor lenge kan en person holde seg oppegående med rus? Ender det ikke på gata til slutt? Det er jo ikke akkurat billig å finansiere rusmidlene heller.. 2
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #9 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, de har vel så god kål på jobb at de klarer å håndtere rusen. Men de er jo avhengige. Opplever dem som arbeidsnarkomaner. Mange rusmisbrukere på gata har jo en del baggasje fra de var barn, eller de slet psykisk når de begynte med rus og slet derfor med å holde orden på livet mens de ruste seg. De jeg kjenner som er oppegående har jo ikke tilsynelatende andre lidelser. Anonymkode: edc80...926 De setter jo andre i fare.. Hvorfor skal det legaliseres? 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #10 Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): Det er dette jeg ikke skjønner. Oppegående mennesker som velger å ruse seg.. Hvor lenge kan en person holde seg oppegående med rus? Ender det ikke på gata til slutt? Det er jo ikke akkurat billig å finansiere rusmidlene heller.. Nei det ender jo ikke på gata til slutt? Tenker du at alle rusmidler er at man ikke klarer å tenke klart? Det finnes mange forskjellige rusmidler med forskjellig virkning. Det er ikke alt som har lik effekt som heroin. Anonymkode: 2f579...61d 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): De setter jo andre i fare.. Hvorfor skal det legaliseres? HVILKE konkrete rusmidler snakker du om som skal legaliseres? Kilder på påstandene dine? Anonymkode: 2f579...61d 4 2
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #12 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det ender jo ikke på gata til slutt? Tenker du at alle rusmidler er at man ikke klarer å tenke klart? Det finnes mange forskjellige rusmidler med forskjellig virkning. Det er ikke alt som har lik effekt som heroin. Anonymkode: 2f579...61d Forklar meg. Hvilke rusmidler er forenelig med diverse yrker?
AnonymBruker Skrevet 17. april #13 Skrevet 17. april BareMay skrev (Akkurat nå): Forklar meg. Hvilke rusmidler er forenelig med diverse yrker? Helt avhengig av yrket det. Men de yrkene jeg nevnte tidligere (ambulansesjåfører, piloter, osv bruker som regel sentralstimulerende rusmidler - slik som amfetamin eller ... som de aller fleste i hele verden bruker: kaffe. Som da er koffein som igjen er ett rusmiddel. https://sml.snl.no/sentralstimulerende_midler Anonymkode: 2f579...61d 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #14 Skrevet 17. april Flykt. Folk som ruser seg er egentlig dypt ulykkelige. Anonymkode: 11aa6...efd 1 3
K.B. Skrevet 17. april #15 Skrevet 17. april BareMay skrev (41 minutter siden): Jeg tenker ikke på de som vokser opp i hjem med rusmisbrukere og blir introdusert for dette i veldig ung alder osv. De er uskyldige ofre. Men folk som begynner med dette i relativt voksen alder? Vi vet jo alle at rusmidler er fort avhengighetsskapende og uforenlig for det meste i livet. Det kjempes for legalisering osv. Hvem er det nyttig for? Jeg vil bare si at premisset ditt er feil. Du kunne like så godt spurt: "hvorfor velger folk å amputere bena" Du forutsetter at vi snakker om rasjonelle valg på samme måte som om du står i butikken å velger mellom lettmelk eller skummetmelk. 7 6
AnonymBruker Skrevet 17. april #16 Skrevet 17. april BareMay skrev (5 minutter siden): Forklar meg. Hvilke rusmidler er forenelig med diverse yrker? "Uppers" (sentralstimulerende) klarer vel de fleste å gå på jobb etter å ha tatt, verre med "downers" (opioder f.eks.) for da vil man helst ikke gjøre så mye. Anonymkode: 20a03...926 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #17 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tja, de har vel så god kål på jobb at de klarer å håndtere rusen. Men de er jo avhengige. Opplever dem som arbeidsnarkomaner. Mange rusmisbrukere på gata har jo en del baggasje fra de var barn, eller de slet psykisk når de begynte med rus og slet derfor med å holde orden på livet mens de ruste seg. De jeg kjenner som er oppegående har jo ikke tilsynelatende andre lidelser. Anonymkode: edc80...926 God kål på jobb?? 🤣🤣 Anonymkode: 21b22...0b8 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #18 Skrevet 17. april Jeg har levd et liv fullt av seksuelle overgrep, vold og trusler på livet mitt. Så jeg prøvde å ta selvmord flere ganger, men lyktes ikke til tross for altfor store mengder av det jeg tok. Så jeg ga opp å prøve å dø og fant ut at hvis jeg tok narkotika så holdt jeg ut livet mitt enklere. Så den nye planen min var å gå til psykolog og ruse meg så jeg holdt ut livet mitt og slutte når jeg var blitt frisk nok. Så jeg gjorde det og etter ti år så sluttet jeg og har ikke rørt noe siden. Og det er over ti år siden nå. Min bror ruser seg også på et annet mere lovlig stoff. Vi hadde samme oppvekst. Tror mange ruser seg av samme årsaker. Hvis du er glad i deg selv så passer du bedre på kroppen din. Anonymkode: a72f0...16f 1 5
BareMay Skrevet 17. april Forfatter #19 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): HVILKE konkrete rusmidler snakker du om som skal legaliseres? Kilder på påstandene dine? Anonymkode: 2f579...61d Det var mye snakk om rusreform før siste valg og enda holder Rødt og unge høyre på med at de vil legalisere iallefall harsj.. Det er bare å google om temaet.
AnonymBruker Skrevet 17. april #20 Skrevet 17. april BareMay skrev (1 minutt siden): Det var mye snakk om rusreform før siste valg og enda holder Rødt og unge høyre på med at de vil legalisere iallefall harsj.. Det er bare å google om temaet. Rusreformen var ikke snakk om å legalisere noe som helst. Det har aldri vært oppe til ordentlig debatt å legalisere hasj (cannabis) i Norge. Så nei, her tar du feil. Anonymkode: 2f579...61d 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå