Gå til innhold

Hva er kjipest med å ha barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skole

Anonymkode: 5d45d...7e8

Hvorfor?

Anonymkode: 7e69b...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle bekymringene. Fy søren! Hadde noen fortalt meg hvor heftig det var for psyken å få barn vet jeg ikke om jeg hadde gjort det. Og bekymringene blir bare større og større, jo større barna blir🥲 

men også det at en ikke kan trekke seg vekk når en selv føler behov for egentid/syk/trøtt osv. Det er andres behov som kommer før ens egne i lang tid. Det kan til tider være helt utmattende

Anonymkode: fde20...442

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være all bekymringen for alt mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

…. HÆ. 

Jeg er vokst opp med at det er nettopp oppmøtetvang? Altså at 17. mai er som en skoledag - man skal møte opp. 

Er det bare en Oslo-greie? :klo: :bond: 

Anonymkode: c912c...bcf

Da må du ha misforstått. Kan godt hende det er oppmøtepress til skoletoget, men ikke obligatorisk.
17. mai er en høytidsdag og fridag på lik linje med en søndag. Jeg gikk selv i korps i Oslo og var aldri med skolen på 17. mai. 

Anonymkode: a4d7d...008

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen her nevner Uendelig med rydding, matlaging etc. Og det kan jeg forstå, men samtidig gir det meg så mye mer mening å gjøre de tingene for barna mine enn å feks ha hele kvelden til TV-titting. Det å være nyttig for andre gjør meg mer lykkelig. 

Det verste for min del er å aldri få sove ut (bortsett fra ved barnevakt en sjelden gang)…

Anonymkode: f3ddc...300

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bekymringer og matpakker! 

Anonymkode: c918a...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den evige bekymringen for hvor verden er på vei, og om det var egoistisk å sette dem ut i det livet her 😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬

Anonymkode: 0005a...8f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykdom, lite søvn og tilnærmet ingen egentid. 

Anonymkode: a0d83...458

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

…. HÆ. 

Jeg er vokst opp med at det er nettopp oppmøtetvang? Altså at 17. mai er som en skoledag - man skal møte opp. 

Er det bare en Oslo-greie? :klo: :bond: 

Anonymkode: c912c...bcf

Vi bor i Oslo. Hos oss er det kun 4.klassen hvor foreldrene har ansvar for opplegget på ettermiddagen. Men selv da er det folk som er bortreist. Alle andre skoleår er det helt opp til hver enkelt. Man må melde barnet på skoletoget i byen for at barnet skal få bli med. Mine barn har bare hatt lyst et par ganger gjennom hele barneskolen. 

Anonymkode: c67a1...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen! Det er mannen som gjør arbeidet tungt. 

Anonymkode: 0690a...beb

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykdom. Alt annet var jeg mer eller mindre forberedt på, og takler som en del av hverdagen. Men med 3 barn er det sykdom i hus til enhver tid. Siden 2022 har vi ALDRI gått mer enn 2 uker uten sykdom i huset. Vi slo rekorden nå nylig, 13 dager uten sykdom, frem til minstemann våknet med feber i går. Jeg får ikke engang kommet meg skikkelig, før jeg slås ut av ett nytt virus. Og samtidig skal hverdagen med barn gå rundt.

Anonymkode: e5a86...96e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støy, sykdom og om barnet har det vanskelig.

Anonymkode: 11857...270

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater mest er nå når barna er blitt voksne og 2 av dem har fått seg partnere som virkelig er en miss match med hvordan dynamikken fungerer. Spesielt den ene tar så stor plass at det blir irritasjon. Har 5 andre svigerbarn som glir inn uten problemer, man gir og man tar i passe porsjoner. 

Anonymkode: 25a97...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har perfekte barn så ingenting har vært negativt. Dess så er det så kort tid barna er små og du vil savne tida når ungene er ute av redet. 

Anonymkode: 6fc28...fb4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har perfekte barn så ingenting har vært negativt. Dess så er det så kort tid barna er små og du vil savne tida når ungene er ute av redet. 

Skulle ønske jeg hadde perfekte barn. Mine barn er normale barn. Så heldig du var som trakk lykkeloddet og slipper å være sliten!

Anonymkode: 03f61...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke bruke ordet "kjipt". Barna er livet mitt. Men det må være bekymringene som følger med, som vi ikke har kontroll over. Russetid, ekskludering, sykdommer, krig, miljø, kriser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle ønske jeg hadde perfekte barn. Mine barn er normale barn. Så heldig du var som trakk lykkeloddet og slipper å være sliten!

Anonymkode: 03f61...d7f

Jepp!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bekymringene. Nå er de blitt tenåringer, men i starten savnet jeg litt friheten, nå skulle jeg virkelig ønske jeg hadde de mer hjemme.

Anonymkode: 8595e...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bekymringen for om jeg gjør/har gjort det rette.

Frykten for at noe skal skje med dem.

Sorgen over alt som ikke ble som de fortjener. 

Anonymkode: 782e4...51e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 13.44):

Uendeligheten i å planlegge måltider,  servere, nøde til å spise og å rydde opp etterpå. Igjen og igjen og igjen.

Uendeligheten av husarbeid.

Lite egentid, alltid noen andre som må prioriteres først. 

Innsikten i at han jeg valgte å få barn med, ikke var den jeg trodde.

Anonymkode: 77ab2...b65

Som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Men et tillegg; det at man sjelden har det bedre enn barna. Har man 3 barn er det som regel mye hodebry med minst en av dem, og det farger hverdagene kraftig.

Anonymkode: fd019...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...