AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Del Skrevet 17. april Jeg er så lei og oppgitt. Barnet vårt har gått i barnehage siden august. Er nå 22 mnd. men hun er syk hele tiden. Hun har vært syk nå en hel måned konstant. Det startet med influensa og så kom øyekatarr og så kom forkjølelse og nå har det kommet noe annet. Vi har ikke fått feire bursdager, kunnet blitt med på turer, har ikke fått feira jul eller nyttårsaften og nå heller ikke påske. Jeg er så ensom og har ikke sett andre enn mannen min og svigers siden sommeren. For det er noe sykdom HELE tiden. Når i helvete går dette over? Hvorfor sender folk syke unger i barnehagen? Jeg ble så matt og tatt på senga av all sykdommen at jeg sluttet i jobben og kun studerer. Det går faktisk ikke an å kombinere sykedager når det er sykdom HELE tiden. Jeg er så oppgitt. Barnet har vært hos lege og feiler ingenting… er bare så mye sykdom i barnehagen og for en eller annen grunn blir hun smittet av alt som er der. Anonymkode: b684d...42f 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Del Skrevet 17. april Virker som de har dårlige rutiner i bhg. Knapt vært sykdom i vår i høst, vinter og vår… Anonymkode: 8ad67...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Del Skrevet 17. april Første året er sånn, dessverre. Vi har ensom går siste året nå og Synes i grunn det er har vært ganske mye sykdom de andre årene også, men ikke sånn som første året. Barnet er fortsatt sykt 4-5 ganger i året. Får alltid et veldig mildt foreløp, med svak feber eller oppkast én gang, men så må man jo holde hjemme hhv 24 og 48 timer i etterkant da. Mild feber på natten tre dager på rad blir jo fort noen dager hjemme. Anonymkode: ae7d5...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Del Skrevet 17. april Dere har vært ekstra uheldige. Mine var også syke, men ikke så mye som du beskriver. Gjør du alt du kan for å minimere smitte? Lite man får gjort med andres hygiene og å unngå smitte i barnehagen, men gjør maks for egen del; sørg for god håndhygiene hos dere alle, vask klær som har vært i barnehagen ved så høy temperatur som mulig, vadk sengeklær minst hver 14 dag når alle er friske, hyppigere ved sykdom, bruk minimum 70 grader ved vask i oppvaskmaskinen, spis sunt og sørg for at dere alle og særlig barnet får i seg nok d-vitamin. Og husk at leker og kosedyr også må vaskes. Anonymkode: 24ec1...5e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Del Skrevet 17. april Folk sender syke barn i barnehagen mye oftere enn før. Vi blir ofte fortalt at barnet har hatt feber på kveld/natt men var i fin form på morningen (den lille halvtimen man var sammen før det var tid for å dra). Så er barnet sutrete, spiser dårlig - men det er jo snart dupp. Sånn tikker klokka mot 14 og en nesten full arbeidsdag før foreldre evt ringes om sykdom. I tillegg overholdes ikke 48t hjemme etter oppkast OG diare. Mange teller bare oppkast f.eks. Vi ser også ofte paracetrester i bleien. Har også møtt på foreldre som ved levering uoppfordret sier at barnet fikk en paracet da det sto opp. Nå i påska var flere unger litt hanglete (og ja, opptil flere av disse foreldrene var hjemme - de sa det selv). Resultatet er at jeg sitter her med feber, hodepine, snørr og en kjip hoste - og det er sikkert minst tre andre smittede barn. Kommer sikkert til å smitte resten av familien, også drar vi det med oss ut av påska med egenmeldinger og sykt barn-dager. Jeg skjønner frustrasjonen til foreldre altså. Man har altfor få sykt barn-dager. Men barnehager har mye sykdomsfravær. En ting er slitasje og vondter, men vi får også forkjølelser og omgangssyken. Det blir til at vi ofte må ta paracet og gå på jobb, og da er vi også med på å spre smitte. Men hva er alternativet? Noen må passe barna deres, og vi har ikke ubegrensa med egenmeldingsdager vi heller. Håndvask og vask av leker er det som reduserer mest smitte. I tillegg til at barn ikke går med snørrete neser men får det hyppig tørka bort. Alle disse tre glipper fort i en travel hverdag, men du kan jo etterspørre rutinene de har i barnehagen. I tillegg er håndsprit i gangen viktig. Da får man brutt smittekjeden mellom barnehage - bil - (butikk) - hjem og omvendt. Anonymkode: 646bb...735 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dere har vært ekstra uheldige. Mine var også syke, men ikke så mye som du beskriver. Gjør du alt du kan for å minimere smitte? Lite man får gjort med andres hygiene og å unngå smitte i barnehagen, men gjør maks for egen del; sørg for god håndhygiene hos dere alle, vask klær som har vært i barnehagen ved så høy temperatur som mulig, vadk sengeklær minst hver 14 dag når alle er friske, hyppigere ved sykdom, bruk minimum 70 grader ved vask i oppvaskmaskinen, spis sunt og sørg for at dere alle og særlig barnet får i seg nok d-vitamin. Og husk at leker og kosedyr også må vaskes. Anonymkode: 24ec1...5e5 Vi gjør allerede alt dette. Men ser ikke ut til å hjelpe 🤷♀️ Anonymkode: b684d...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo det er det Anonymkode: 12b5e...7a1 Nei. Det er ikke tilfeldig at noen barnehager år etter år knapt har sykdom… Anonymkode: 8ad67...ef8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #8 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er så lei og oppgitt. Barnet vårt har gått i barnehage siden august. Er nå 22 mnd. men hun er syk hele tiden. Hun har vært syk nå en hel måned konstant. Det startet med influensa og så kom øyekatarr og så kom forkjølelse og nå har det kommet noe annet. Vi har ikke fått feire bursdager, kunnet blitt med på turer, har ikke fått feira jul eller nyttårsaften og nå heller ikke påske. Jeg er så ensom og har ikke sett andre enn mannen min og svigers siden sommeren. For det er noe sykdom HELE tiden. Når i helvete går dette over? Hvorfor sender folk syke unger i barnehagen? Jeg ble så matt og tatt på senga av all sykdommen at jeg sluttet i jobben og kun studerer. Det går faktisk ikke an å kombinere sykedager når det er sykdom HELE tiden. Jeg er så oppgitt. Barnet har vært hos lege og feiler ingenting… er bare så mye sykdom i barnehagen og for en eller annen grunn blir hun smittet av alt som er der. Anonymkode: b684d...42f Vi er så lei. Vår mellomste startet i barnehagen i høst, og siden da har hun vært slått ut med det meste, og langvarige forkjølelser som aldri slipper helt tak. Immunforsvaret rekker ikke å hente seg inn igjen før neste runde med sykdom. Hun blir frisk, så to dager i barnehagen og ny runde med sykdom. Slik har det vært siden høst. Vi har så klart blitt smittet og vært like mye syke omtrent. Jeg hadde termin i februar, og siden da har vi holdt henne hjemme. Vi orker ikke mer sykdom. Tungt for den lille og, som har vært så uheldig. Vi hadde omgangssyke samtidig, hele forbanna familien.. Vurderer å sende henne tilbake i barnehagen etter påske, men er usikker på om vi gjør det. Mulig vi venter til nytt barnehageår. Foreldre må bli flinkere til å holde barna sine hjemme når allmenntilstanden ikke er god. God hygiene både hjemme hos barn og foreldre, og i barnehage. Vet om et par sløve foreldre i barnehagen. De innrømmet å ha sendt barnet sitt i barnehagen småsyk! Anonymkode: 05507...a0e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Del Skrevet 17. april Vil også bare legge til at de andre ungene i avdelingen er også syke hele tiden. De ansatte sier ofte at de vasker seg nærmest ihjel og nå i påska har også ungene som har vært der vært med på å vaske ned. Jeg opplever at de som jobber der er like oppgitt som meg og sikkert andre foreldre. Jeg ser også stadig vekk dau sjuke foreldre levere i barnehagen. Jeg vasker som en gal hjemme for jeg er så lei. Vi kan ikke bytte barnehage for det er den eneste i nærheten. Vi bor landlig. Må nesten vurdere å selge huset da 😅 TS Anonymkode: b684d...42f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #10 Del Skrevet 17. april Du må holde henne hjemme så hun blir skikkelig frisk. Ta ut ulønnet permisjon. Anonymkode: 06944...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må holde henne hjemme så hun blir skikkelig frisk. Ta ut ulønnet permisjon. Anonymkode: 06944...5b8 Jeg slutta i jobben min i november for å få tid til å være hjemme med henne for at hun skulle få tid til å bli helt frisk. Jeg studerer nå og får lån kun for å få det til å gå opp økonomisk. Men hun blir likevel syk på nytt av noe annet så fort hun kommer tilbake i barnehagen. Hvis vi er heldige har det hendt et par ganger at hun har vært frisk opp mot 14 dager. Anonymkode: b684d...42f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #12 Del Skrevet 17. april Begge mine unger var slik, og det ble ikke bedre etter første året heller (unnskyld, ikke det du vil høre). De var omtrent syke alle årene i barnehagen, og de startet ikke før de var 2,5 år. Ble litt bedre på skolen, men var ofte syke de første årene der også. Anonymkode: a4d3f...e9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #13 Del Skrevet 17. april Her bedret de seg når våren kom. Startet i bhg i aug,og tror ingen av oss hadde fulle uker på jobb frem til april/mai. Husker hele perioden som et ork. Fikk to barn til, de var ikke like mye syk som førstemann, sikkert fordi de var mere «utsatt» pgs søsken og søskens venner. Anonymkode: 2b14d...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #14 Del Skrevet 17. april Her starta ungen i desember og vi har ikkje hatt en dag med sjukdom ennå, selv om det har gått rart i barnehagen i vinter. Anonymkode: 1d1c4...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #15 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Det er ikke tilfeldig at noen barnehager år etter år knapt har sykdom… Anonymkode: 8ad67...ef8 🙄 Anonymkode: 12b5e...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #16 Del Skrevet 17. april Min var syk en del første året, lite andre året, og nå tredje året har vi ikke hatt en eneste sykedag. Men hvorfor har du isolert deg sånn? Du kan jo treffe andre selv om barnet er pjusk, så lenge mannen er hjemme? Anonymkode: 71201...98a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17. april #17 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Virker som de har dårlige rutiner i bhg. Knapt vært sykdom i vår i høst, vinter og vår… Anonymkode: 8ad67...ef8 Det har da ikke noe med det å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17. april #18 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er så lei og oppgitt. Barnet vårt har gått i barnehage siden august. Er nå 22 mnd. men hun er syk hele tiden. Hun har vært syk nå en hel måned konstant. Det startet med influensa og så kom øyekatarr og så kom forkjølelse og nå har det kommet noe annet. Vi har ikke fått feire bursdager, kunnet blitt med på turer, har ikke fått feira jul eller nyttårsaften og nå heller ikke påske. Jeg er så ensom og har ikke sett andre enn mannen min og svigers siden sommeren. For det er noe sykdom HELE tiden. Når i helvete går dette over? Hvorfor sender folk syke unger i barnehagen? Jeg ble så matt og tatt på senga av all sykdommen at jeg sluttet i jobben og kun studerer. Det går faktisk ikke an å kombinere sykedager når det er sykdom HELE tiden. Jeg er så oppgitt. Barnet har vært hos lege og feiler ingenting… er bare så mye sykdom i barnehagen og for en eller annen grunn blir hun smittet av alt som er der. Anonymkode: b684d...42f Første året i bhg er det veldig mye sykdom. Rett og slett fordi de ikke har fått opparbeidet noe ervervet immunsystem ennå. Små barn får også ofte feber selv ved uskyldige infeksjoner, noe eldre barn og voksne ikke får. Men allerede når de er 2 år, er det mye mindre sykdom of mindre og mindre blir det jo eldre de blir, selv om det naturligvis er individuelle forskjeller; noen har dårlig immunsystem og blir fort syke hele livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #19 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min var syk en del første året, lite andre året, og nå tredje året har vi ikke hatt en eneste sykedag. Men hvorfor har du isolert deg sånn? Du kan jo treffe andre selv om barnet er pjusk, så lenge mannen er hjemme? Anonymkode: 71201...98a Mannen er ikke hjemme fra jobb før 17, så skal vi spise middag, og så skal ungen legges og det er ofte jeg som tar legge rutinene. Så er kvelden over og vi må ta husarbeidet. Da er vi ganske slitne til ungen er lagt seg og huserbeid unnagjort. har prøvd å besøke venner etter barnehagen men da er jo ungen vår for sliten til å bli med på noe. Jeg har ingen venner som vil ha besøk etter 18 uansett siden de selv har familie å ta hensyn til. I helger er ungen eller vi foreldre syke og da vil ikke våre venner ha oss på besøk. De få gangene vi har vært friske i helger har venner vært syke. Ender ofte opp hos svigers i helger pga dette. Anonymkode: b684d...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 17. april #20 Del Skrevet 17. april (endret) Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerdebatt. veronica<3, mod. Endret 17. april av veronica<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå