AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:35 #201 Del Skrevet onsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde reist hvis håret hadde bedret seg, tror jeg. De som vet om mitt håravfall sier at de ikke ser det jeg ser og at faktisk varme i syden, lufta vil hjelpe på håret, for sliter med kløe i tillegg. Jeg vet at det ikke gjør det bedre å sitte hjemme eller tilbringe tid hjemme, finner ikke lenger den samme roen jeg hadde før dette. Det er ufattelig vondt at det som jeg elsker mest gjør meg syk, om du skjønner. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Kløen kan komme av angst, det kan komme av sopp i hodebunnen, men det kan også være tegn på at du mangler omega 3. Mangel på omega 3 kan igjen gi depresjon, bidra til hårtap, påvirke hukommelse, gi dårlig søvn, osv. Fet fisk = omega 3. Ingenting i veien for å ta et tilskudd i en periode i tillegg til å innføre laks/makrell/ørret regelmessig i kostholdet. Anonymkode: 85eef...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:27 #202 Del Skrevet onsdag kl 15:27 Jeg støtter de to forrige innleggene ang ferritin og fisk osv. I tillegg vil jeg nevne at å klø med negler i hodebunnen absolutt påvirker hårveksten! Hvis du klarer å heller gni eller på en måte "ta tak" i håret så langt mot hodebunnen som mulig og så gna det litt rundt. Det kan hjelpe kløen samtidig som det kan stimulere hårveksten! Det fører til bedre blodtilførsel i fasciaen Anonymkode: 482c2...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:11 #203 Del Skrevet i går, 06:11 Ts her. Jeg føler meg like ille Nå har jeg begynt å sove dårlig også, våkner ofte og er urolig pluss at jeg får en slags varme/svette om morgenen når jeg våkner. Vi gikk tur i skogen i går og jeg ble bedre, nesten som mitt gamle jeg, men det varte ikke lenge, i morges på’n igjen. Mannen sier fortsatt at hvis skog hjelper, de få timene vi er fra hjemmet, så vil det hjelpe å komme seg litt lenger bort og lengre. Svigerforeldre har feriehus i syden og de maser om at vi må komme. Jeg er veldig glad i dem og har det fint med dem når vi er sammen, men jeg gruer meg å ta det steget. Og dypt innerst inne vet jeg at det vil hjelpe både å komme seg bort og å være med mennesker jeg trives med. Men denne tilstanden stopper meg. Og det verste av alt, jeg er så redd at mannen går lei og forlater meg, siden jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #204 Del Skrevet i går, 06:16 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kløen kan komme av angst, det kan komme av sopp i hodebunnen, men det kan også være tegn på at du mangler omega 3. Mangel på omega 3 kan igjen gi depresjon, bidra til hårtap, påvirke hukommelse, gi dårlig søvn, osv. Fet fisk = omega 3. Ingenting i veien for å ta et tilskudd i en periode i tillegg til å innføre laks/makrell/ørret regelmessig i kostholdet. Anonymkode: 85eef...cc3 På furst står det: det er bestilt vitaminanalyser, disse utføres med kromatografisk metode og har en ukes svartid. Det er tatt ferritin, s jern, s aktivt b12, s tsh, s fsh, østradiol og vitamin d. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 06:21 #205 Del Skrevet i går, 06:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Jeg føler meg like ille Nå har jeg begynt å sove dårlig også, våkner ofte og er urolig pluss at jeg får en slags varme/svette om morgenen når jeg våkner. Vi gikk tur i skogen i går og jeg ble bedre, nesten som mitt gamle jeg, men det varte ikke lenge, i morges på’n igjen. Mannen sier fortsatt at hvis skog hjelper, de få timene vi er fra hjemmet, så vil det hjelpe å komme seg litt lenger bort og lengre. Svigerforeldre har feriehus i syden og de maser om at vi må komme. Jeg er veldig glad i dem og har det fint med dem når vi er sammen, men jeg gruer meg å ta det steget. Og dypt innerst inne vet jeg at det vil hjelpe både å komme seg bort og å være med mennesker jeg trives med. Men denne tilstanden stopper meg. Og det verste av alt, jeg er så redd at mannen går lei og forlater meg, siden jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 1c439...f24 Jeg er enig men mannen din...å komme det vekk fra huset kan gjøre det godt. Som jeg skriver lenger oppe ble huset mitt et utrygt og ukoselig hus når jeg fikk angst og depresjon...jeg følte meg alltid litt bedre når vi kom oss vekk Huset ditt var før fylt med gode tanker og følelser...nå har din kropp og hode gjort dette til et møkka sted. Du har gjort skogen til en koselig sted...snart må du gjøre andre steder til koselig steder Men hva om dere bestiller hotell for 2 nettet er sted...sånn at du kommer deg bort og får prøvd deg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:22 #206 Del Skrevet i går, 06:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her. Jeg føler meg like ille Nå har jeg begynt å sove dårlig også, våkner ofte og er urolig pluss at jeg får en slags varme/svette om morgenen når jeg våkner. Vi gikk tur i skogen i går og jeg ble bedre, nesten som mitt gamle jeg, men det varte ikke lenge, i morges på’n igjen. Mannen sier fortsatt at hvis skog hjelper, de få timene vi er fra hjemmet, så vil det hjelpe å komme seg litt lenger bort og lengre. Svigerforeldre har feriehus i syden og de maser om at vi må komme. Jeg er veldig glad i dem og har det fint med dem når vi er sammen, men jeg gruer meg å ta det steget. Og dypt innerst inne vet jeg at det vil hjelpe både å komme seg bort og å være med mennesker jeg trives med. Men denne tilstanden stopper meg. Og det verste av alt, jeg er så redd at mannen går lei og forlater meg, siden jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 1c439...f24 Kanskje du behøver å tvinges kraftig ut av komfortsonen ved å måtte velge mellom to frykter rundt denne ferien: Frykten for å forlate hjemme, og frykten for å miste mannen din. Hvilken frykt sitter dypest? Anonymkode: 482c2...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:27 #207 Del Skrevet i går, 06:27 mommyaka skrev (4 minutter siden): Jeg er enig men mannen din...å komme det vekk fra huset kan gjøre det godt. Som jeg skriver lenger oppe ble huset mitt et utrygt og ukoselig hus når jeg fikk angst og depresjon...jeg følte meg alltid litt bedre når vi kom oss vekk Huset ditt var før fylt med gode tanker og følelser...nå har din kropp og hode gjort dette til et møkka sted. Du har gjort skogen til en koselig sted...snart må du gjøre andre steder til koselig steder Men hva om dere bestiller hotell for 2 nettet er sted...sånn at du kommer deg bort og får prøvd deg litt? Du har helt rett i det du skrev nå. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hvordan. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:28 #208 Del Skrevet i går, 06:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje du behøver å tvinges kraftig ut av komfortsonen ved å måtte velge mellom to frykter rundt denne ferien: Frykten for å forlate hjemme, og frykten for å miste mannen din. Hvilken frykt sitter dypest? Anonymkode: 482c2...c9b Frykten for å miste mannen min, den sitter dypest, føler jeg. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:34 #209 Del Skrevet i går, 06:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Frykten for å miste mannen min, den sitter dypest, føler jeg. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Og jeg beklager for å si det, men det ER jo en reell sjanse for at det kan skje. Dette har vart i syv(?) år... Det er veldig, veldig lenge. Noe må gjøres, og du er den eneste som kan bestemme deg for å gjøre noe med det. Selve reisen til flyplassen er nok det eneste du behøver å mentalt forberede deg på, og faktisk tiden frem til reisa - hvor du sitter hjemme og gruer deg. Så fort du er der, med han og med hans familie, så er det en stor sjanse for at du vil føle deg bedre. Akkurat som i skogen. Så forsøk å tenke på det som en mindre ting, så ikke du overvelder deg selv. Og unn deg en fin solhatt! Anonymkode: 482c2...c9b 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:35 #210 Del Skrevet i går, 06:35 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Frykten for å miste mannen min, den sitter dypest, føler jeg. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Det finner du forresten ut av denne sommeren - det vil vises i hva du velger. Bli i hjemmet, eller dra på ferie med din mann. Anonymkode: 482c2...c9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #211 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg beklager for å si det, men det ER jo en reell sjanse for at det kan skje. Dette har vart i syv(?) år... Det er veldig, veldig lenge. Noe må gjøres, og du er den eneste som kan bestemme deg for å gjøre noe med det. Selve reisen til flyplassen er nok det eneste du behøver å mentalt forberede deg på, og faktisk tiden frem til reisa - hvor du sitter hjemme og gruer deg. Så fort du er der, med han og med hans familie, så er det en stor sjanse for at du vil føle deg bedre. Akkurat som i skogen. Så forsøk å tenke på det som en mindre ting, så ikke du overvelder deg selv. Og unn deg en fin solhatt! Anonymkode: 482c2...c9b Vi har ikke vært på ferie på mange år og ikke at denne tilstanden har vart i mange år. Jeg føler meg slik i litt over en måned. Hadde noe lignende før, nesten samme tilstand og jeg ble bedre, men vet ikke hvordan og hvor lang tid det tok før jeg ble bedre. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23 timer siden #212 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har ikke vært på ferie på mange år og ikke at denne tilstanden har vart i mange år. Jeg føler meg slik i litt over en måned. Hadde noe lignende før, nesten samme tilstand og jeg ble bedre, men vet ikke hvordan og hvor lang tid det tok før jeg ble bedre. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Tror som mange sier det som vil hjelpe et eksponering....om dette bare har vart 1 mnd må du bryte dette s fort som mulig. Skriv ned hva du gruer deg til i forhold til syden reise.. alle dine tanker og bekymringer Så setter du ned den med mannen din og snakker om det og har åpent hjerte. At om du eks sier du er redd for at flyet skal falle..og han sier at det er minimalt sjanse for dette..må du ta det til deg. Du har skrevet om håret ditt..men i forhold til det du skriver her inne føler jeg du gjemmer deg bak håret. At dette er grunnen til at du ikke vil reise til syden. Men at det ligger mer bak..og du må finne ut hvordan du er redd for å reise bort 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #213 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): På furst står det: det er bestilt vitaminanalyser, disse utføres med kromatografisk metode og har en ukes svartid. Det er tatt ferritin, s jern, s aktivt b12, s tsh, s fsh, østradiol og vitamin d. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Åh, aktiv b-12 er dumt, legen din skulle sjekket s-b12, homocystein, mma, mch/mch, og folat i forhold til b12. Hvorfor sjekker hun ikke elektrolytter? Vet du ikke kan svare på det, men dette burde jo også vært med. Mtp symptomene dine syns jeg legen din har tatt altfor få prøver. Anonymkode: 85eef...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #214 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Jeg føler meg like ille Nå har jeg begynt å sove dårlig også, våkner ofte og er urolig pluss at jeg får en slags varme/svette om morgenen når jeg våkner. Vi gikk tur i skogen i går og jeg ble bedre, nesten som mitt gamle jeg, men det varte ikke lenge, i morges på’n igjen. Mannen sier fortsatt at hvis skog hjelper, de få timene vi er fra hjemmet, så vil det hjelpe å komme seg litt lenger bort og lengre. Svigerforeldre har feriehus i syden og de maser om at vi må komme. Jeg er veldig glad i dem og har det fint med dem når vi er sammen, men jeg gruer meg å ta det steget. Og dypt innerst inne vet jeg at det vil hjelpe både å komme seg bort og å være med mennesker jeg trives med. Men denne tilstanden stopper meg. Og det verste av alt, jeg er så redd at mannen går lei og forlater meg, siden jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 1c439...f24 Du har jo ikke fått noen form for behandling enda, så det er ikke slik at du vil føle deg bedre bare fordi du har vært hos legen. I går pratet du i tillegg mye med legen som kan ha gitt en reaksjon som gjør at du føler deg verre. Dette vil ikke bli bra på 1-2-3, du må bare fortsette med å gå tur i skogen osv. Og vær så snill og begynn med endringer i kostholdet nå med en gang, det er ikke noe vits i å vente med. Så må du bare vente på svare fra lege/dps/behandling. Vær ærlig med svigerforeldre om at du har en helsesituasjon som gjør at du ikke klarer å komme ned nå, også kan dere heller prioritere å reise en langhelg eller noe sånt i nærheten som er en litt lettere terskel for deg å få til. Igjen, du er i gang, noe skjer nå. Anonymkode: 85eef...cc3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #215 Del Skrevet 22 timer siden Kanskje du hadde hatt godt av en sydentur og utfordre psyken. Vi klarer mer en hva vi tror. Anonymkode: 4d356...d51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #216 Del Skrevet 22 timer siden Hva tenker du selv om sommerferien da? Er det greit om de reiser, mens du er hjemme imens? Eller skal alle være hjemme, mens du ikke ønsker/ orker å være med på noe selv med familien? Hvordan har de siste 7 somrene egentlig vært? Er det en mulighet å bestillle sydentur/ ferietur til alle selv om du er usikker, så kan du se om du orker og føler for det når tiden kommer? Ofte er det samme pris fra eller til en person mer/ mindre. Eventuelt fins det hotell og reiser med mulighet for å avbestille i siste liten, og få tilbake pengene. Eller kanskje du egentlig er en litt mer spontan person som liker mer å ta ting på sparket? Det ligger jo alltid sydenreiser ute. Er mulig å bestille kort tid før, eventuelt samme dag også. Det liker jeg selv best. Da vet man sånn ca hvordan været der er. Slipper hetebølge eller uvær med større sannsynlighet. Jeg har noen dårlige erfaringer med ferier fra før, både når det gjelder sykdom og å ikke rekke fly. Ved å bestille kort tid i forveien slipper jeg å stresse lang tid før ferien med å tenke på alt som er «viktig», og som bør ordnes. De fleste ting er eventuelt mulige å få tak i der. Det går som regel an å ombooke fly ved behov. Hater du det og mistrives kan du dra hjem igjen. Hvordan er samtalene med mannen din angående dette? Du syns han maser, men det virker ikke som om du gir noe klart svar. Da blir det vanskelig for han å vite hvordan han skal forholde seg til dette. Hva med å eventuelt si at du må tenke på det, så og så lenge. Så skal du komme tilbake igjen til det da og da (konkret tidspunkt)? Høres uutholdelig ut for dere alle sånn situasjonen er nå. Hvor du til og med blir presset fra folk utenfor familien som skal ha meninger om dette. Hva du vil gjøre i ferien bestemmer du selv. Men når dere bor sammen som en familie er det nødvendig at alle tar hensyn til hverandre. Håper du ikke bruker håret ditt som grunn til å ikke reise på ferie når du snakker med familien foresten. Høres ut som om du ikke kan bli med fordi du må mate gullfiskene du ikke har. Anonymkode: b8734...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #217 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Åh, aktiv b-12 er dumt, legen din skulle sjekket s-b12, homocystein, mma, mch/mch, og folat i forhold til b12. Hvorfor sjekker hun ikke elektrolytter? Vet du ikke kan svare på det, men dette burde jo også vært med. Mtp symptomene dine syns jeg legen din har tatt altfor få prøver. Anonymkode: 85eef...cc3 Jeg kan jo legge bilde av alt det hun har tatt, jeg nevnte bare noen prøver men ikke alle? Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #218 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du har jo ikke fått noen form for behandling enda, så det er ikke slik at du vil føle deg bedre bare fordi du har vært hos legen. I går pratet du i tillegg mye med legen som kan ha gitt en reaksjon som gjør at du føler deg verre. Dette vil ikke bli bra på 1-2-3, du må bare fortsette med å gå tur i skogen osv. Og vær så snill og begynn med endringer i kostholdet nå med en gang, det er ikke noe vits i å vente med. Så må du bare vente på svare fra lege/dps/behandling. Vær ærlig med svigerforeldre om at du har en helsesituasjon som gjør at du ikke klarer å komme ned nå, også kan dere heller prioritere å reise en langhelg eller noe sånt i nærheten som er en litt lettere terskel for deg å få til. Igjen, du er i gang, noe skjer nå. Anonymkode: 85eef...cc3 Jeg er klar over alt du sier. Jeg er så redd for å bli psykotisk Veldig ofte tar jeg meg selv i oppføre meg slik. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #219 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er klar over alt du sier. Jeg er så redd for å bli psykotisk Veldig ofte tar jeg meg selv i oppføre meg slik. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Hvorfor i tror du vil bli psykotisk? Og hva legger du i dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #220 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva tenker du selv om sommerferien da? Er det greit om de reiser, mens du er hjemme imens? Eller skal alle være hjemme, mens du ikke ønsker/ orker å være med på noe selv med familien? Hvordan har de siste 7 somrene egentlig vært? Er det en mulighet å bestillle sydentur/ ferietur til alle selv om du er usikker, så kan du se om du orker og føler for det når tiden kommer? Ofte er det samme pris fra eller til en person mer/ mindre. Eventuelt fins det hotell og reiser med mulighet for å avbestille i siste liten, og få tilbake pengene. Eller kanskje du egentlig er en litt mer spontan person som liker mer å ta ting på sparket? Det ligger jo alltid sydenreiser ute. Er mulig å bestille kort tid før, eventuelt samme dag også. Det liker jeg selv best. Da vet man sånn ca hvordan været der er. Slipper hetebølge eller uvær med større sannsynlighet. Jeg har noen dårlige erfaringer med ferier fra før, både når det gjelder sykdom og å ikke rekke fly. Ved å bestille kort tid i forveien slipper jeg å stresse lang tid før ferien med å tenke på alt som er «viktig», og som bør ordnes. De fleste ting er eventuelt mulige å få tak i der. Det går som regel an å ombooke fly ved behov. Hater du det og mistrives kan du dra hjem igjen. Hvordan er samtalene med mannen din angående dette? Du syns han maser, men det virker ikke som om du gir noe klart svar. Da blir det vanskelig for han å vite hvordan han skal forholde seg til dette. Hva med å eventuelt si at du må tenke på det, så og så lenge. Så skal du komme tilbake igjen til det da og da (konkret tidspunkt)? Høres uutholdelig ut for dere alle sånn situasjonen er nå. Hvor du til og med blir presset fra folk utenfor familien som skal ha meninger om dette. Hva du vil gjøre i ferien bestemmer du selv. Men når dere bor sammen som en familie er det nødvendig at alle tar hensyn til hverandre. Håper du ikke bruker håret ditt som grunn til å ikke reise på ferie når du snakker med familien foresten. Høres ut som om du ikke kan bli med fordi du må mate gullfiskene du ikke har. Anonymkode: b8734...24d Jeg har sagt til mannen min at han kan reise selv, men han vil ha meg med. Selv om jeg tror jeg hadde blitt verre av å bli alene, men jeg er ikke egoistisk, vil han godt allikevel. Jeg har alltid elsket å reise på ferie med mannen min. Før disse årene da vi reiste på ferie så har vi bare bestemt oss og dratt, var ingen planlegging. Men disse årene vi ikke har reist, har vi bare vært hjemme og kost oss hjemme, på terrassen og hjemme. Vi hadde det fint. Angående samtalene med mannen, vi er begge åpne. Han sier at det hadde gjort meg godt å dra på ferie, komme meg bort fra hjemmet og dette stedet, men at han håper at jeg blir bittelitt bedre enn jeg er nå så vi kan reise. Han presser meg ikke til noe. Han er veldig forståelsesfull. Jeg har sagt til han at jeg er redd for at han skal gå lei og at han skal forlate meg, han sier at jeg ikke trenger tanker som dette i tillegg, da blir jeg bare verre om jeg har også disse tankene i tillegg. I dag har jeg for første gang tenkt at faen heller vi bare reiser, jeg orker ikke å gå slik lenger, hjemmet mitt gjør meg ikke godt. Men da blir det liksom med den tanken bare. Ts Anonymkode: 1c439...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå