Sandie Skrevet 17. april #81 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane?? Anonymkode: 3772b...163 Les innlegget en gang til.. Det Ulven vil frem til er jo at TS bør være litt lur, og planlegge slik at hun bare kan stikke fra hele selskapet. Det hadde jeg også gjort. 6 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #82 Del Skrevet 17. april Her har du feiret 3 år med hans familie så om du drar til din familie kan ingen si noe på det. Det er mannen din sitt problem at han inviterte på nytt. Ville ikke løftet en finger eller betalt et øre for festen, og i tillegg gitt beskjed om at dersom oppvasken ikke var tatt senest 18 mai klokka 12 så gidder du ikke mer. Han høres jo helt håpløs ut. Og respekterer deg ikke nok til å høre om det er greit for deg. De høres forøvrig ut som noen gjerrige og late folk som ikke tar med noe til bordet på 17.mai. Anonymkode: bdddc...626 19 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #83 Del Skrevet 17. april Vis han denne tråden! Anonymkode: c55ce...be5 3 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #84 Del Skrevet 17. april Hadde bakt kaken til skolen, ordnet alt med barna, sett på toget, vært med på aktiviteter på skolen, gått tur med den lille. Men hadde ikke gjort noen ting for mannen sitt besøk, bare gitt beskjed til gjestene " jeg har vært på skolen, og vært opptatt med babyen ,så jeg har ikke hatt tid til matlaging " , det er mannen som ordner alt til dere . Flaut for mannen hvis han ikke har ordnet noe da. Anonymkode: b8437...59e 11 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #85 Del Skrevet 17. april Du begynner å bake en kake morgenen. Leverer den. Kler på barna og reiser til skolen Mannen din ordner selskapet han har invitert til. Det blir sure miner, men du må sette deg i respekt nå. Det går mot skilsmisse uansett Anonymkode: 74c0c...648 11 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #86 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e Jeg hadde latt mannen diske opp, også hadde jeg lagt helt andre planer selv, med min familie eller med venner. Hadde dratt ut og latt han styre med alt, handling, matlaging osv osv. Anonymkode: 979f9...424 6 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #87 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sa det i fjor, at jeg ikke skulle rydde og vaske. Mannen ordnet med grillmat, det vil si han stod å grilla, men han ryddet ikke etter seg. Grillen stod i tre dager, til slutt måtte jeg skrubbe den ren da restene begynte å mugne og lokke til seg fugler. Så er det ungene, vår eldste og svigerinnas 2 som herjer helt vilt. Det var bare meg som så etter barna, da svigerinne og svigermor var får opptatt med prating og vindrikking. Jeg kan ikke gi blanke i ungene da de kan skade seg. I fjor stoppet jeg dem fra en nesten ulykke. Det er det jeg er redd for i år også. At jeg blir løpende etter kidsa. Mannen griller og drikker. Så er det opprydninga etterpå. Mannen tar jo ikke tak i ting. I fjor stod oppvasken i nesten to dager, til slutt ga jeg opp og vaska opp selv. Man kan ikke leve i en svinesti med unger. Anonymkode: 3b654...37e Du må la mannen lese dette nå, og gi ham valget: enten avlyser han, eller så ordner han alt, men du og babyen kommer ikke til å være med, og han må rydde og vaske alt etterpå før du kommer hjem. For du skal ikke arrangere noe selskap 17.mai. Anonymkode: b8929...ce3 7 1 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #88 Del Skrevet 17. april Første dag etter påske bør du ringe familievernkontoret, Ts, og så varsle mannen om at dato xx har dere time til parterapi. Jeg ville etterpå minnet ham på at avtalen i fjor var at dere ikke skulle ha noe familieselskap i år på 17. mai, så om han vil ha det, så får han stå for det selv. Og utover det hadde jeg ikke diskutert 17. mai mer med ham, om han forsøkte å ta det opp hadde jeg bare minnet ham om det du har sagt før. Jeg ville så ha planlagt 17. mai med de oppgavene du har tatt på deg med å bake kake og stille opp på skolen og med rydding der, ikke gjort noe annet. Ville hatt med ungene hele tiden, selv om det kan være litt pes, så går det. Når aktivitetene du og ungene må være med på er ferdig, så hadde jeg sendt mannen en melding om at du nå er så sliten at du drar og spiser ute med ungene og om han vil møte dere der så kan han bare komme. (Ev. om du har familie eller en god venninne du kan være hos, dra til dem.) Om han hisser seg opp ang. parterapi eller 17. mai-feiring så hadde jeg bare rolig sagt at parterapi er for å gi forholdet en siste sjanse, men hvis han ikke respekterer at du har rett til å bli hørt i forholdet og rett på å ikke bli utnyttet av ham og hans familie, så er det en smal sak å hoppe over parterapi og gå rett til mekling, at det er opp til ham, om han ønsker å gjøre et forsøk på å redde forholdet og familien, eller om det er bedre å gå fra hverandre. Det er ingen tvil om at du vil greie deg fint uten ham, så om han ikke innser at han og ting nå må endres, så er det han som står igjen som den store taperen, ikke du. (Det er jo også påfallende at han ikke bidrar på skolen og med rydding der etterpå, at du er den av dere som må gjøre slikt også. Han er virkelig ikke et tap å kvitte seg med.) Anonymkode: b87b2...05b 27 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #89 Del Skrevet 17. april Jeg gikk fra en "lignende" mann for 12 år siden. Tre barn, yngste var 2 da. Jeg skjønner dilemmaet ditt godt, og jeg ser også (nå i ettertid) hva løsningen er. Jeg gikk selv i fella med å bare gjøre ting, mest for at barna skulle ha det fint og for å unngå krangling. Så går tida, og til slutt blir det en selvfølge at du gjør alt. Til det renner over, slik det er i ferd med å gjøre for deg... Jeg hadde gjort pliktene mine på 17.mai, og ingenting hjemme. Mannen har tydeligvis ikke noe på programmet, så da hadde jeg overlatt vask, handling, matlaging og opprydding hjemme til han. Så hadde jeg tatt med meg barna på arrangementet og kost oss der. Etterpå hadde vi nok dratt hjem og spist/slappet av, uten å hjelpe til noe der. Der burde det jo være klart både mat pg drikke😅 Evt reist på hotell, siden det er søndag dagen etterpå. Jeg hadde ikke reist til foreldrene mine hvis det ikke var avtalt på forhånd. Da setter man jo dem i samme situasjon, med besøk de må ordne med... de er kanskje slitne selv etter dagen? Poenget her er at mannen må oppleve selv hvor mye det er å gjøre. Han gjør det garantert ikke igjen hvis du holder stand i år😄 Anonymkode: d5667...a16 13 3 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #90 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane?? Anonymkode: 3772b...163 Nå tror jeg du misforstod. Anonymkode: cf5d9...195 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #91 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare la være å forberede noe som helst til dette familieselskapet og ikke ta opp temaet før mannen din gjør det. Da sier du at du selvfølgelig har regnet med at han tar ansvar for dette, siden du styrer med barna og har dugnad på skolen. Spesielt gøy hvis han ikke reagerer før selve dagen. Anonymkode: 3772b...163 Tiltredes! 😁👏🏼 Anonymkode: 46351...761 5 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35919967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 17. april #92 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fortell alle at du har blitt youtuber og skal streame årets 17. mai live. Tittel: exotic norwegian national day family rølp-o-rama. Anonymkode: fcae5...a7a 🤣 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #93 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, den som innviterer betaler. Men hvis hun ikke ønsker å arrangere får hun være litt tydeligere; både ovenfor mannen sin, eller ved å ringe gjestene og «av-invitere» eller ved å (i tilfeller som det i fjor, der alle ble bedt om å ha med egen grillmat) IKKE gi bort egen mat når gjestene likevel møter tomhendt, men enten sende dem til nærmeste bensinstasjon for å skaffe mat eller be dem bestille seg en pizza og si at «vi har bare mat til egen familie, siden det var avtalen i år». Anonymkode: 32ab1...633 Det er ikke hennes jobb å ringe å avbestille mannens selskap. Mannen har invitert til selskap, så mannen får da betale (dine egne ord, han inviterte). Og mannen må da også stå for hele selskapet, det er tross alt hans selskap som konen ikke ønsket. Anbefaler ts å gjøre ingenting den dagen. Så står han der uten mat, kaker og drikke. Han kommer til å se skikkelig dum ut. Regner med at det aldri blir invitert inn til selskap mere uten samtykke da. Det er forresten ikke ts sin jobb å være vert for mannens selskaper. Vi lever i 2025. Og det høres ut som om ts også er den eneste med ansvar ang barn og jobber på 17-mai også. Ts: hva med å gå i tog, være med på arrangementet på skolen, være med å rydde opp etterpå og så enten gå hjem eller til familien 1 time unna. Gjør ingenting for mannens selskap. Det er hans selskap, ikke ditt. 🧡 Anonymkode: cf5d9...195 18 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 17. april #94 Del Skrevet 17. april Klokkeblomst_85 skrev (5 timer siden): Hadde ikke løftet en finger hjemme, vært på skolen sammen med barna og latt mannen stå for ALT alene Dette 🤗❤️ 100 %! Jeg hadde bare sagt at jeg er opptatt, så når du inviterer så blir det du som må fikse 🤗 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #95 Del Skrevet 17. april At dere orker å gi råd. TS kommer til å fikse til 17-mai - i år også. Hun kommer til å gjøre det de neste årene også. Det ligger greit i kortene at hun aldri kommer til å sette ned foten. Anonymkode: ecd29...786 22 10 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #96 Del Skrevet 17. april Hadde det vært min mann hadde jeg sagt: "i kjøleskapet ligger det en pakke pølser og pølsebrød ligger på benken. Jeg er forpliktet til å hjelpe til på 17 mai, FAU har allerede delegert oppgaver så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn dette". Om jeg var i det rause hjørnet hadde jeg skrevet en liste til gan over alt han må gjøre før (og under) besøket: Skifte på alle sengene, rydde og vaske huset, få unna klesvask, handle og planlegge mat, lage mat, osv.. Anonymkode: e7c33...9d0 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #97 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde bakt kaken til skolen, ordnet alt med barna, sett på toget, vært med på aktiviteter på skolen, gått tur med den lille. Men hadde ikke gjort noen ting for mannen sitt besøk, bare gitt beskjed til gjestene " jeg har vært på skolen, og vært opptatt med babyen ,så jeg har ikke hatt tid til matlaging " , det er mannen som ordner alt til dere . Flaut for mannen hvis han ikke har ordnet noe da. Anonymkode: b8437...59e Hvorfor må hun si det? Som i at det er hennes oppgave? Anonymkode: 0c8b5...f7f 7 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #98 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde det vært min mann hadde jeg sagt: "i kjøleskapet ligger det en pakke pølser og pølsebrød ligger på benken. Jeg er forpliktet til å hjelpe til på 17 mai, FAU har allerede delegert oppgaver så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn dette". Om jeg var i det rause hjørnet hadde jeg skrevet en liste til gan over alt han må gjøre før (og under) besøket: Skifte på alle sengene, rydde og vaske huset, få unna klesvask, handle og planlegge mat, lage mat, osv.. Anonymkode: e7c33...9d0 I alle dager, da... Her håper jeg virkelig svarene kommer fra større troll enn TS. Anonymkode: 0c8b5...f7f 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #99 Del Skrevet 17. april Men ts, hvorfor skriver du at du må lage kake, stille på dugnad og følge eldste til toget? Er ikke mannen din faren hans? Ingen barnefar som kan stille opp heller? For disse oppgavene er jo ikke mer dine enn barnefar sine. Anonymkode: 3772b...163 20 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #100 Del Skrevet 17. april Fjaselina skrev (5 timer siden): Fordi denne dusten av ein mann reknar med at ho på vanlig vis fiksar alt. Ja, akkurat. La han stå der som en tulling på 17. Mai og forstå at han har invitert til selskap men ikke har verken mat eller drikke, og må stå for alt arbeid selv. Noe som blir umulig å handle inn til på selveste 17. Mai. God lærepenge. 👍 Anonymkode: cf5d9...195 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/page/5/#findComment-35920172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå