Gå til innhold

Mannen har invitert sin familie på 17. mai igjen 😒

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her samles vi og alle i mannens familie, svigers, søstre til mannen med mannen, ungene til søstre hans med følge.

Syns det er mer koselig p samles slik en å stresse rundt over alt som jeg hører andre gjør.

Men vi har det slik alle tar med sine drikke varer, så fordeler vi eks hvem lager kake, hvem lager salat osv. Så har vi en fin efta og kveld sammen

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. 

Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt…

Anonymkode: 3b654...37e

Du sier til mannen at du ordner kun deg og det du må med ungene/skolen, resten må han selv stå for. 

Også er du så lite som mulig i huset. Du og ungene får være på skolen, og når det er over drar dere foreldrene dine og etterlatet huset og svigers til gubben. 

Anonymkode: 0e11d...b06

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Klokkeblomst_85 skrev (9 minutter siden):

Dette er tredje året på rad dette skjer, synes du fortsatt hun skal betale, for noe hun ikke selv ønsker engang?

Ja, den som innviterer betaler.

Men hvis hun ikke ønsker å arrangere får hun være litt tydeligere; både ovenfor mannen sin, eller ved å ringe gjestene og «av-invitere» eller ved å (i tilfeller som det i fjor, der alle ble bedt om å ha med egen grillmat) IKKE gi bort egen mat når gjestene likevel møter tomhendt, men enten sende dem til nærmeste bensinstasjon for å skaffe mat eller be dem bestille seg en pizza og si at «vi har bare mat til egen familie, siden det var avtalen i år».

Anonymkode: 32ab1...633

• Liker 2
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker

Slutt å diske opp bare fordi mannen ikke gidder. Kan du reise bort på 17. mai? Ta en langweekend et sted? Jeg har selv tilbragt 17. mai i Göteborg og Liseberg et par ganger, veldig trivelig. 

Anonymkode: 95ca8...b1c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart.

Synes det er helt ok at ts blir irritert på at de ikke bidrar økonomisk jeg. Hvis de kommer tomhendt etter å ha fått beskjed om å ha med noe, da er det jo avklart på forhånd. 

Hvorfor skal mannen hjelpe? Bør han ikke ta ansvar?

Anonymkode: e9027...3fc

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker

Er det alltid sånn at det er du som har ansvar for hjem og barn? Hvorfor kan ikke far være med på å rydde på skolen på kvelden?

Jeg hadde tatt med ungene å reist bort. 

Anonymkode: 1be86...a6a

• Liker 6
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke pakke så bilen er klar og dra rett til foreldrene dine etter dere er ferdig med 17.mai på skolen?

Anonymkode: e9027...3fc

Gjør det. 17. mai er på en lørdag i år, så dere har kanskje mulighet til å overnatte også. 👌🏻

Anonymkode: 3772b...163

• Liker 14
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, den som innviterer betaler.

Men hvis hun ikke ønsker å arrangere får hun være litt tydeligere; både ovenfor mannen sin, eller ved å ringe gjestene og «av-invitere» eller ved å (i tilfeller som det i fjor, der alle ble bedt om å ha med egen grillmat) IKKE gi bort egen mat når gjestene likevel møter tomhendt, men enten sende dem til nærmeste bensinstasjon for å skaffe mat eller be dem bestille seg en pizza og si at «vi har bare mat til egen familie, siden det var avtalen i år».

Altså, det er vanlig kutyme å bidra med mat og drikke eller betale for seg dersom arrangementet aldri går på rundgang.

Og TS har jo allerede gjort det klart for mannen.

• Liker 21
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane??

Anonymkode: 3772b...163

Er du heilt blåst?? Forslaget var jo her å finne alternativ for å sleppe å måtte vere heime på 17.mai, og reise til eigne foreldre ein time unna. Shit, å ikkje klare å lese før ein siterer. ..

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. 

Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. 

Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. 

Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt…

Anonymkode: 3b654...37e

Om han har invitert, la han stå for matlaging og oppvarting av gjestene. Da er det ikke sikkert det blir å invitere senere. Om han vet at du er vertinne og står for det meste er det jo veldig komfortabelt for ham. 

Anonymkode: 42dc3...92a

• Liker 9
  • Nyttig 12

Jeg hadde ikke gjort en dritt. Bare det du selv har sagt ja til ellers så gir du faen. Kanskje du kan bytte med noen og få oppgaver som gjøres på morgenen slik at du bare kan dra etter feiringen. Støtter ideen om hotell og badebasseng. :D 

Så hadde jeg tatt meg en reell tenkepause om dette er et forhold du vil fortsette å være i. En mann som ikke hører deg og tar hensyn til dine behov er ikke en mann som det er verdt å kaste bort tiden på. Han kan fikse ting for familien sin selv, bare greit han begynner å øve til en ny hverdag.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Si til mannen at du kommer til å bli opptatt med 17.mai-arrangement så han må ta seg av gjestene og evt matservering. Også gjør du ingenting annet enn det, han får styre showet selv.

Anonymkode: 30a58...fb3

Hvorfor må hun si det? 

Anonymkode: 0c8b5...f7f

• Liker 3

Eg trur eg hadde kokt over! Men etter å ha fått igjen kvilepuls, kunne eg tenkt meg å gje beskjed til mannen si familie at du er opptatt denne dagen, men at huset sjølvsagt kan brukast om det passar best for dei😆 I så fall må dei sjøl fikse mat og organisere. Mannen din kan evt bidra med pynting.

Og så er det berre å lene seg tilbake og finne på noko anna. Helst overnatte vekk, sånn at det ikkje er du som står med opprydding etterpå heller!

• Liker 5
  • Nyttig 3
Fjaselina skrev (Akkurat nå):

Fordi denne dusten av ein mann reknar med at ho på vanlig vis fiksar alt. 

Poenget er jo at da blir det enda morsommere, når han står der med skjegget i postkassa på morgenen den 17.😉

• Liker 20
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...