Gå til innhold

Mannen har invitert sin familie på 17. mai igjen 😒

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her har svigers invitert seg selv hjem til oss på 17 mai - men det er en helt annen type besøk, så det går helt fint. De vil bare være med på fest på skolen og de forventer ikke mye ellers. De skal overnatte noen dager da de må kjøre i 3-4 timer men de kommer sikkert med kake. Vi skal overta et nytt hus noen få dager før 17 mai, så vi kommer til å være fult opptatt med å ordne og begynne oppussing i det nye huset, så fint at de kommer og underholder barna. De kommer til å lage mat til oss alle også 😅

jeg tipper hvis det var en sånn type besøk, der svigers kommer for å hjelpe samtidig som de får oppleve 17.mai med barnebarn, da ville også TS vært helt åpen for besøk!

Anonymkode: 5693a...309

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på hvor ofte TS sin familie blir invitert i løpet av et år, og hvordan arbeidsfordelingen er da. Er det da f eks hun som handler og lager mat, og han som rydder? De kan ikke la være å invitere hans familie bare fordi hun ikke liker dem.

Anonymkode: 70ff1...53d

Jo man kan faktisk la være å invitere folk som mobber en i ens eget hjem, uansett hvem de er. Jeg hadde nektet både 17. mai og hverdag, og hadde ikke mannen min støttet meg i det, så hadde han ikke vært mannen min lenge.

Anonymkode: 52378...6a9

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker folk på 17 mai alt nå? 😅

Anonymkode: cff66...bb6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er din manns shitshow, så da får han ta ansvaret for dette, mat, oppdekking, rydding og alt. 

Så tar du ansvar for det du må gjøre den dagen, og det er det som innbefatter deg og ditt. 

Anonymkode: e496d...58d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I alle dager, da...

Her håper jeg virkelig svarene kommer fra større troll enn TS. 

Anonymkode: 0c8b5...f7f

Hvis min manns familie inviterer seg selv til oss og han sier ja til tross for at vi har hatt samtale om at jeg opplever det som ugreit, ja da kan han værsågod ta seg av dem selv. Kan ikke han stelle hus og varme pølser på lik linje som henne da kanskje? 

Dama har sagt at hun ikke ønsker besøk av dem etter flere mislykkede forsøk.

Hun er opptatt med FAU og dugnad.

Mannen ønsker besøk. Fint, da kan han ordne for besøket? Glemte å tilføye dette til listen btw: ta oppvask etter måltidene deres, vaske og støvsuge etter dem, ta ut søppel og tomgods. Og jeg hadde forventet at de vinket til barna som gikk i tog. Det er det aller minste de kan få til på "barnas dag".

Anonymkode: e7c33...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men har du en oppdatering på kommunikasjonen mellom dere? Hva har du sagt til ham? Sender du svigers en melding om avlysning? Hva skal du gjøre? 

Anonymkode: f2d7b...8b8

Hvorfor skal ts avlyse? Det er ikke ts sin jobb. Det er så sjokkerende så mange som tror at alt er kvinnen sin jobb. Mannen til ts er en voksen mann. Hvis han vil ha selskap mot ts sitt ønske, så får han ordne opp med alt. INGENTING er ts sin jobb.

Anonymkode: cf5d9...195

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke noe med tråden å gjøre egentlig, men jeg ser noen kommentere at ts enkelt bare kan servere grillpølser. Man serverer ikke kun grillpølser når man først inviterer gjester, verken på en vanlig hverdag eller på en festdag som 17. mai. Uansett om vi har grillet med familie eller venner opp gjennom årene (jeg er født i -80), har det aldri noensinne kun stått pølser på menyen, verken når vi har vært vertskap eller gjester. Man har både flere typer kjøtt og grønnsaker, dressinger/saus og gjerne to salater, f eks potetsalat og råkostsalat, i tillegg til pølser. 

Anonymkode: 3772b...163

Selvsagt kan man servere både pølser og lapskaus på 17 mai. Først og fremst så har ikke ts invitert dem, hun er heller ikke hjemme den dagen (da hun er opptatt med dugnad og FAU), men også fordi det er lettvindt mat og noe som er rask å spise. Her i hus er det ingen som har tid til å sitte ned ved spisebordet og spise treretters på 17 mai, de skal ut å gå i tog, se på tog, samle russekort, spise is, leke/spille spill og være ute i bygda. Fancy mat til fine anledninger, er enig i det, men samtidig ingenting i veien med noe raskt når det er en travel dag som denne....?!

Anonymkode: e7c33...9d0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor mange er det, hvor ofte er de hos dere ellers, hva pleier dere å servere? 

Hvis det er sjeldent de er hos dere, hadde jeg bare gjort om til tradisjon frem til unga deltar på skolearrangementer, og etterpå reist til foreldrene mine.

Server pølser. Er ikke noe uvanlig på 17 mai. Kjøp inn godt med vanlige grillpølser, lomper, brød, ketchup, og senep og sett mennene til å grille. Så noe alkoholfritt øl (er tross alt barnas dag, og har noen lyst får de ta med neste år), kjøp inn saft og noe cola. Bak og sett en vanlig sjokoladekake i fryseren i forveien og kjøp pinneis. Så har du en enkel og hyggelig 17 mai feiring.

Anonymkode: bf92b...ff0

Men hun vil jo ikke. At du vil lage dette til en tradisjon, kan jo du gjøre for DIN familie. Ts sier hun ikke vil. Men likevel så foreslår du hvordan ts skal helt alene lage til en stor 17. Mai feiring hun verken ønsker å holde eller betale for.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjaselina skrev (6 timer siden):

Forstår du ikkje innholdet i denne "beklagelsen"? Det er rart kor dårlig leseferdighet mange på KG har. Forslaget er å "beklage" at mannen har gått for langt, at ho har gitt beskjed om at det ikkje skal inviterast, og dermed gje seg sjølv fri frå evt forpliktelser som uønska gjestar lett legg på kvinna i forholdet. Dette er ikkje ein beklagelse for noko TS har gjort eller sagt, dette er ein talemåte.

Poenget er at ts skal ikke trenge å si noe som helst. Det er ikke hennes jobb å snakke for mannen sin.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 12.55):

Si til mannen at du kommer til å bli opptatt med 17.mai-arrangement så han må ta seg av gjestene og evt matservering. Også gjør du ingenting annet enn det, han får styre showet selv.

Anonymkode: 30a58...fb3

oe sånt hadde vel jeg og gjort og sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han drikker ikke alkohol til vanlig utenom grilling og litt jobb fester, så alkoholproblem vil jeg ikke si. Men dette med sosial angst synes jeg er merkelig, fordi han drar gjerne på fest/julebord med jobben og har null problem med å være sosial der. Han jobber på en plass med mange ansatte og mye gjennomtrekk, altså mange nyansatte og folk som sier opp/begynner hele tida. Likevel er det null problem for han å være sosial der. Samme gjelder med sine venner og familie. Men den sosiale angsten dukker opp umiddelbart hvis det er ett foreldremøte eller sommeravslutning til barnet vårt. Det samme gjelder å treffe mine venninner og deres samboere. Litt rart dette. 

Det er jeg som tar alt det sosiale med barna, inkludert foreldremøter, foreldretreff og avslutninger :( 

Anonymkode: 3b654...37e

Han utnytter deg. Du må ta alt det kjipe. Noe som gjør han til en skikkelig kjip fyr. Eller drittsekk om man vil. Og han ventet med oppvasken med vilje etter den grillingen på 17. mai i fjor fordi han visste du ville gi deg til slutt og gjøre det. Det var et maktspill, og han vant.

Når en mann ønsker å vinne over kona istedenfor å samarbeide med henne da er det dødfødt å være gift. Det finnes menn som vil dra lasset med deg. Denne fyren bare lemper mere og mere på deg. En mann er ment å gjøre livet ditt enklere å leve. Når de gjør livet ditt verre, da er det på tide å gå.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes ikke det er lavt. Hvis det eneste mannen og svigers vil ha er 17 mai, og ellers får man styre som man vil, så har jeg ingenting å klage for.

Anonymkode: bf92b...ff0

Det er ikke kun 17 mai. De kommer annenhver jul også. Feiringene foregår hos ts og mannen. Aldri hos de andre. Og ts blir mobbet på utseendet og vekt når de er på besøk. Og ts står for all jobben. Med mat og opprydding. Og hun betaler for halve gildet.

Du må lese tråden før du svarer.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å tilføye dette til listen btw: ta oppvask etter måltidene deres, vaske og støvsuge etter dem, ta ut søppel og tomgods.

Hun sa det i fjor. Da sto oppvasken og alt griset i to dager til ts ga etter og gjorde det selv. Han bryr seg ikke. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er bare en måned til og mange har mye programmet den dagen og må planlegge litt. Du er kanskje en tenåring uten plikter, null gjester, null barn, bare deg selv å tenke på? Mamma stryker kanskje kjolen din for deg?

Anonymkode: 3772b...163

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han drikker ikke alkohol til vanlig utenom grilling og litt jobb fester, så alkoholproblem vil jeg ikke si. Men dette med sosial angst synes jeg er merkelig, fordi han drar gjerne på fest/julebord med jobben og har null problem med å være sosial der. Han jobber på en plass med mange ansatte og mye gjennomtrekk, altså mange nyansatte og folk som sier opp/begynner hele tida. Likevel er det null problem for han å være sosial der. Samme gjelder med sine venner og familie. Men den sosiale angsten dukker opp umiddelbart hvis det er ett foreldremøte eller sommeravslutning til barnet vårt. Det samme gjelder å treffe mine venninner og deres samboere. Litt rart dette. 

Det er jeg som tar alt det sosiale med barna, inkludert foreldremøter, foreldretreff og avslutninger :( 

Høres ikke ut som mye å samle på lenger, han her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest alt her, TS, men har du mulighet for å dra til dine foreldre, en venninne eller rett og slett booke en fin helg på hotell? Leie noe på Airbnb? Ikke si noe om dette, bare dra ut av huset når dere kommer hjem fra skolen. Pakk bilen/bagen på forhånd. Ikke bidra med noen verdens ting hjemme i dagene før, dere er jo ute av huset så mannen får handle, vaske, lage mat osv helt på egenhånd.

Når han ringer og lurer på hvor du er kan du jo si at du har tatt inn på hotell fordi du som sagt ikke orker selskap i år. Og husk et «Som jeg har sagt flere ganger….» i starten av setningen når du sier hvor du er, og «Åh, har du ikke fått det med deg? Det var jo dumt da. Men dere får ha et fint selskap, det blir sikkert hyggelig!» om han sier han ikke har hørt det før. Såpass har han fortjent! 

Og så får du vurdere om det kanskje er på tide å bli kvitt dødvekta for godt om ikke denne 17 mai blir en lekse. Ha. har ikke respekt for deg og bruker deg som hushjelp.

Anonymkode: 4ab8c...46f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg lurer på hvor ofte TS sin familie blir invitert i løpet av et år, og hvordan arbeidsfordelingen er da. Er det da f eks hun som handler og lager mat, og han som rydder? De kan ikke la være å invitere hans familie bare fordi hun ikke liker dem.

Anonymkode: 70ff1...53d

Hvorfor trekke hennes familie inn her? Hva har de med saken å gjøre?

Anonymkode: 58546...eae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han vil ikke, orker ikke og melder seg ut.

Og så blir du den slemme som forventer, maser og gnåler. Fordi han gjør jo så godt han kan. Når dere blir skilt skjønner han ingenting, men tenker jo at alt hadde vært mye bedre om du bare ikke gnålte så mye. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var veldig tidlig ja, og spesielt merkelig at dugnadsvaktene er klare allerede nå. Til og med kakebaksten til skolen er avklart. En ambisiøs 17.mai-komité der!

Anonymkode: 1973b...40d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...