AnonymBruker Skrevet 18. april #181 Skrevet 18. april Grønnastar skrev (2 timer siden): Hvorfor kommer du busende inn på side 9 og mener TS skal fikse en 17. mai hun ikke har invitert til - etter at det er etablert at hun har avlyst for mannen…? Greit å ha forskjellige synspunkt tenker jeg? Hvis det er bare den ene dagen i året slikt skjer, så finnes det virkelig verre menn og svigers. I tillegg går det jo ann å gjøre det veldig enkelt. Anonymkode: bf92b...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #182 Skrevet 18. april Mannen di sitter og drikker og familien har med vin? Med små unger så høres både mannen din og hans familie skikkelig slum ut. Ditt valg da... Anonymkode: 414d5...43c 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #183 Skrevet 18. april Er det bare jeg som syns ts er heldig som allerede er opptatt 17 mai? Hadde meldt meg på flere 17 Mai vakter. Anonymkode: 0bdb2...fd4 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #184 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han drikker ikke alkohol til vanlig utenom grilling og litt jobb fester, så alkoholproblem vil jeg ikke si. Men dette med sosial angst synes jeg er merkelig, fordi han drar gjerne på fest/julebord med jobben og har null problem med å være sosial der. Han jobber på en plass med mange ansatte og mye gjennomtrekk, altså mange nyansatte og folk som sier opp/begynner hele tida. Likevel er det null problem for han å være sosial der. Samme gjelder med sine venner og familie. Men den sosiale angsten dukker opp umiddelbart hvis det er ett foreldremøte eller sommeravslutning til barnet vårt. Det samme gjelder å treffe mine venninner og deres samboere. Litt rart dette. Det er jeg som tar alt det sosiale med barna, inkludert foreldremøter, foreldretreff og avslutninger Anonymkode: 3b654...37e Mannen din virker som en stor dust som ikke fortjener deg, men akkurat dette med sosial angst forstår jeg faktisk. Jeg er likedan. Handler om trygghet og rolleavklaring. Når jeg deltar på sosialt med jobben har jeg en etablert rolle jeg kjenner meg trygg i, og jeg vet hva som forventes av meg. Opplegg med barnehagen/skolen får jeg panikk av fordi jeg ikke kan styre det som skjer på noen måte, har en uklar rolle. Men jeg stiller opp uansett, da…. Anonymkode: 69c65...1bf 4 3
BlendaSensitive Skrevet 18. april #185 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han drikker ikke alkohol til vanlig utenom grilling og litt jobb fester, så alkoholproblem vil jeg ikke si. Men dette med sosial angst synes jeg er merkelig, fordi han drar gjerne på fest/julebord med jobben og har null problem med å være sosial der. Han jobber på en plass med mange ansatte og mye gjennomtrekk, altså mange nyansatte og folk som sier opp/begynner hele tida. Likevel er det null problem for han å være sosial der. Samme gjelder med sine venner og familie. Men den sosiale angsten dukker opp umiddelbart hvis det er ett foreldremøte eller sommeravslutning til barnet vårt. Det samme gjelder å treffe mine venninner og deres samboere. Litt rart dette. Det er jeg som tar alt det sosiale med barna, inkludert foreldremøter, foreldretreff og avslutninger Anonymkode: 3b654...37e Dvs når det er jobb og ansvar han ikke liker så trekker han seg unns. men fest, morro da er det ok. Har man barn så inkluderer dette også ansvar. Jeg er heller ikke fan av smalltalk med foreldrene til barnas venner, men det hører liksom til foreldreansvaret. Men det går jo over jo større barna blir. Foreslår parterapi for den mannen må vokse opp og ikke bruke deg som hushjelp og nanny. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april #186 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen di sitter og drikker og familien har med vin? Med små unger så høres både mannen din og hans familie skikkelig slum ut. Ditt valg da... Anonymkode: 414d5...43c Selvom jeg ikke er noen tilhenger av at mannens familie kommer hit hver 17.mai så er ikke alkoholkonsumet deres min største bekymring. Det er snakk om noen lettøl, svigermor og svigersøster pleier å dele en halvflaske rosévin. Dette er til grillmaten. Ikke store mengdene alkohol der. Anonymkode: 3b654...37e
AnonymBruker Skrevet 18. april #187 Skrevet 18. april Har ikke noe med tråden å gjøre egentlig, men jeg ser noen kommentere at ts enkelt bare kan servere grillpølser. Man serverer ikke kun grillpølser når man først inviterer gjester, verken på en vanlig hverdag eller på en festdag som 17. mai. Uansett om vi har grillet med familie eller venner opp gjennom årene (jeg er født i -80), har det aldri noensinne kun stått pølser på menyen, verken når vi har vært vertskap eller gjester. Man har både flere typer kjøtt og grønnsaker, dressinger/saus og gjerne to salater, f eks potetsalat og råkostsalat, i tillegg til pølser. Anonymkode: 3772b...163 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #188 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ikke noe med tråden å gjøre egentlig, men jeg ser noen kommentere at ts enkelt bare kan servere grillpølser. Man serverer ikke kun grillpølser når man først inviterer gjester, verken på en vanlig hverdag eller på en festdag som 17. mai. Uansett om vi har grillet med familie eller venner opp gjennom årene (jeg er født i -80), har det aldri noensinne kun stått pølser på menyen, verken når vi har vært vertskap eller gjester. Man har både flere typer kjøtt og grønnsaker, dressinger/saus og gjerne to salater, f eks potetsalat og råkostsalat, i tillegg til pølser. Anonymkode: 3772b...163 Vi blir ofte bedt over på grillpølser (med lomper, kjøpe-potetsalat, sprøløk og ketchup). Man kan si nei hvis man ønsker en annen opplevelse. Anonymkode: 9ce79...528 5
AnonymBruker Skrevet 18. april #189 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Greit å ha forskjellige synspunkt tenker jeg? Hvis det er bare den ene dagen i året slikt skjer, så finnes det virkelig verre menn og svigers. I tillegg går det jo ann å gjøre det veldig enkelt. Anonymkode: bf92b...ff0 Det er så trist å lese slike innlegg fra kvinner KG som legger lista så sykt lavt. Ja, det finnes verre menn og svigers. Så da skal TS være fornøyd? Anonymkode: 9f593...e98 11 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #190 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi blir ofte bedt over på grillpølser (med lomper, kjøpe-potetsalat, sprøløk og ketchup). Man kan si nei hvis man ønsker en annen opplevelse. Anonymkode: 9ce79...528 Heldigvis ikke skjedd meg. Anonymkode: 3772b...163 4
AnonymBruker Skrevet 18. april #191 Skrevet 18. april Så bare la være stelle i stand noe som helst? Ikke rydd huset, ikke handle inn grillmat/ect (ungen(e) dine blir nok fornøyd med en hotdog og en is) pakk en sekk dagen før med det du trenger + feks skiver/drikke/snacks også blir du bare værende på skolen til eldste etter toget og kjøper hotdog og is der til din unge så lar du mann og svigerfamilie seile sin egen sjø. Anonymkode: 49ce3...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #192 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har ikke noe med tråden å gjøre egentlig, men jeg ser noen kommentere at ts enkelt bare kan servere grillpølser. Man serverer ikke kun grillpølser når man først inviterer gjester, verken på en vanlig hverdag eller på en festdag som 17. mai. Uansett om vi har grillet med familie eller venner opp gjennom årene (jeg er født i -80), har det aldri noensinne kun stått pølser på menyen, verken når vi har vært vertskap eller gjester. Man har både flere typer kjøtt og grønnsaker, dressinger/saus og gjerne to salater, f eks potetsalat og råkostsalat, i tillegg til pølser. Anonymkode: 3772b...163 Helt vanlig med bare pølser også. Født på 90 tallet. Og generelt er man takknemlig for å få servering og mat. Anonymkode: bf92b...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #193 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så trist å lese slike innlegg fra kvinner KG som legger lista så sykt lavt. Ja, det finnes verre menn og svigers. Så da skal TS være fornøyd? Anonymkode: 9f593...e98 Synes ikke det er lavt. Hvis det eneste mannen og svigers vil ha er 17 mai, og ellers får man styre som man vil, så har jeg ingenting å klage for. Anonymkode: bf92b...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #194 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Han drikker ikke alkohol til vanlig utenom grilling og litt jobb fester, så alkoholproblem vil jeg ikke si. Men dette med sosial angst synes jeg er merkelig, fordi han drar gjerne på fest/julebord med jobben og har null problem med å være sosial der. Han jobber på en plass med mange ansatte og mye gjennomtrekk, altså mange nyansatte og folk som sier opp/begynner hele tida. Likevel er det null problem for han å være sosial der. Samme gjelder med sine venner og familie. Men den sosiale angsten dukker opp umiddelbart hvis det er ett foreldremøte eller sommeravslutning til barnet vårt. Det samme gjelder å treffe mine venninner og deres samboere. Litt rart dette. Det er jeg som tar alt det sosiale med barna, inkludert foreldremøter, foreldretreff og avslutninger Anonymkode: 3b654...37e Så nok en udugelig far av en såkalt mann, som du har valgt å få ikke bare en, men flere barn med. Tips: IKKE FÅ FLERE BARN MED HAN! Anonymkode: 0e11d...b06 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #195 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes ikke det er lavt. Hvis det eneste mannen og svigers vil ha er 17 mai, og ellers får man styre som man vil, så har jeg ingenting å klage for. Anonymkode: bf92b...ff0 Har du god grunn til å tro at mannen og svigerfamilien som TS beskriver oppfører seg pent resten av året? Og bare behandler henne som en slave på 17.05? Du har åpenbart lave forventninger for livet. Håper du en dag får det bedre. Anonymkode: 9f593...e98 5
AnonymBruker Skrevet 18. april #196 Skrevet 18. april Man må kommunisere og bli enige om når man vil invitere gjester, og dele på jobben. Men selvfølgelig må mannens familie være velkomne like ofte som kvinnens familie. Har ikke fått med meg om TS har nevnt noe om hvor ofte de har hennes familie på middag? Det lyser lang vei at hun ikke liker svigerfamilien, men det betyr ikke at de ikke skal inviteres noen ganger i året. Men enige om når må man selvfølgelig være. 17. mai passer dårlig her siden TS har ansvar for barna og arrangement på skolen så mye av dagen. Anonymkode: 70ff1...53d
AnonymBruker Skrevet 18. april #197 Skrevet 18. april Han inviterer, han steller i stand. Ferdig snakka. Anonymkode: f0d31...aef 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #198 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så bare la være stelle i stand noe som helst? Ikke rydd huset, ikke handle inn grillmat/ect (ungen(e) dine blir nok fornøyd med en hotdog og en is) pakk en sekk dagen før med det du trenger + feks skiver/drikke/snacks også blir du bare værende på skolen til eldste etter toget og kjøper hotdog og is der til din unge så lar du mann og svigerfamilie seile sin egen sjø. Anonymkode: 49ce3...7a0 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han inviterer, han steller i stand. Ferdig snakka. Anonymkode: f0d31...aef Men nå kom det jo frem etterhvert i denne tråden at mannen til TS både handlet og stod for matlaging (grilling) på disse 17.mai sammenkomstene. Det TS irriterer seg over er: 1. at det koster penger 2. at hun er den som «må» holde et øye med barna 3. at hun ikke liker svigerfamilien 4. at han ikke ryddet opp etter selskapet Vet ikke om jeg synes det er skilsmissegrunn akkurat. Og nå har jo TS avlyst selskapet, så null problem i år. Anonymkode: b4bcd...ce0 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #199 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men nå kom det jo frem etterhvert i denne tråden at mannen til TS både handlet og stod for matlaging (grilling) på disse 17.mai sammenkomstene. Det TS irriterer seg over er: 1. at det koster penger 2. at hun er den som «må» holde et øye med barna 3. at hun ikke liker svigerfamilien 4. at han ikke ryddet opp etter selskapet Vet ikke om jeg synes det er skilsmissegrunn akkurat. Og nå har jo TS avlyst selskapet, så null problem i år. Anonymkode: b4bcd...ce0 Jeg lurer på hvor ofte TS sin familie blir invitert i løpet av et år, og hvordan arbeidsfordelingen er da. Er det da f eks hun som handler og lager mat, og han som rydder? De kan ikke la være å invitere hans familie bare fordi hun ikke liker dem. Anonymkode: 70ff1...53d
avent Skrevet 18. april #200 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor mange er det, hvor ofte er de hos dere ellers, hva pleier dere å servere? Hvis det er sjeldent de er hos dere, hadde jeg bare gjort om til tradisjon frem til unga deltar på skolearrangementer, og etterpå reist til foreldrene mine. Server pølser. Er ikke noe uvanlig på 17 mai. Kjøp inn godt med vanlige grillpølser, lomper, brød, ketchup, og senep og sett mennene til å grille. Så noe alkoholfritt øl (er tross alt barnas dag, og har noen lyst får de ta med neste år), kjøp inn saft og noe cola. Bak og sett en vanlig sjokoladekake i fryseren i forveien og kjøp pinneis. Så har du en enkel og hyggelig 17 mai feiring. Anonymkode: bf92b...ff0 Er jo ikke noe hyggelig 17 mai feiring for Hi når svigermor og svigerinne setter seg ned for og drikke vinn mens de kritiserer henne ogfor hennes utseende og vekt. I tillegg er svigerinnen så opptatt med å drikke vin at hun i tillegg ikke gidder og se etter egne unger det må også hi gjøre! 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå