AnonymBruker Skrevet 17. april #141 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har du igjen tatt ansvar, mens mannen din ikke har lært noen ting. Anonymkode: c488d...080 Ja, vet ikke helt hvor vi er på vei hen, mannen og jeg. Føler vi glir lenger og lenger fra hverandre. Ikke godt å vite hva fremtiden bringer … Anonymkode: 3b654...37e 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #142 Del Skrevet 17. april Troverdigheten daler alltid litt når ting bråløser seg. Anonymkode: 95ca8...b1c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #143 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart. Anonymkode: 32ab1...633 Nå er det vel ikke alle som har økonomi til å handle inn masse mat til en gjeng sultne voksne. Alkohol koster sitt det og. Og det er faktisk ikke ts som har invitert dem på besøk, skjønner godt hun reagerer. Anonymkode: 598c3...b45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #144 Del Skrevet 17. april Dårlig gjort! Kan eventuelt sende ut melding at f.eks en tar med kake, en focaccia, salat osv. Så blir jobben og utgiftene fordelt ☺️ Anonymkode: c0ce2...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 17. april #145 Del Skrevet 17. april Du bør faktisk ta deg en skikkelig prat med mannen og forklare han i klartekst at du slettes ikke misforstår hva familien hans faktisk sier til deg. Spør han hva de egentlig mener når de kritisere vekten din og hvordan du ser ut? Spør han hvordan dette liksom skal være et kompliment. Forklar han at du ikke orker og leve med en mann som nekter å stå opp for deg og som ikke vil forsvare deg, men i steden inviterer de til stort kalas med alt inkludert og betalt av dere. Si at dette får deg til å føle deg som en dritt og at du ikke betyr noe for noen og at du ikke orker dette lengre og at det eneste løsningen du ser er skilsmisse siden han ikke ser på dette som et problem. Hadde faktisk tatt med babyen og tilbrakt et par dager enten hos foreldre søsken eller venner bare for å gitt han noe å " tenke " på. Si at du gir han noen dager å tenke på, men at du forventer en endring for at du skal være villig til å fortsette ekteskapet. Nå har vist mannen at du ikke er en dørmatte, fortsett i samme spor og krev en endring ! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 17. april #146 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt du satte ned foten.👏 Anonymkode: e5541...fd6 Satt ned foten? Hun var hønemor, og ingenting har endret seg, slik at det kommer til å skje igjen 🙂 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sygma Skrevet 17. april #147 Del Skrevet 17. april Lag en kake og gå med det til venner. Ikke vær med. Og hvis du ikke vil gå ut, ta kose mat til rommet ditt, lukk døra og se på filmer og serier-bare kos deg alene. Det vil få mannen forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 17. april #148 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Dårlig gjort! Kan eventuelt sende ut melding at f.eks en tar med kake, en focaccia, salat osv. Så blir jobben og utgiftene fordelt ☺️ Anonymkode: c0ce2...3c5 Det var avtalen i fjor. Alle «glemte» ta med mat. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 17. april #149 Del Skrevet 17. april (endret) BlendaSensitive skrev (3 minutter siden): Det var avtalen i fjor. Alle «glemte» ta med mat. Ser ut som du også «glemte» noe… Og om alle glemte, så hadde det ikke vært noe servering. Endret 17. april av Grønnastar 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #150 Del Skrevet 17. april Er det egentlig familien hans som har invitert seg selv? Anonymkode: 02b70...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #151 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e altså man ber da ikke folk betale for seg når man invitere dem det er bare frekt og be om man trenger ikke gjøre det så innmaridyrt di felste tar bare og griller pølser, copp har familie pakker som er kjempe billige Anonymkode: e747c...569 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #152 Del Skrevet 17. april Nå har du avlyst for familien hans, det er bra! Det er lenge til 17.mai fortsatt så du må nok stå i noen stormer fram til det, jeg håper du holder på ditt, TS. De kommer helt sikkert til å snakke med mannen din om dette og tøffelen din kommer sikkert til å mumle at det er bare å komme, han skal være hjemme... det er min spådom for de neste ukene hos dere. Heier på deg, TS. Og god påske 🐣 Anonymkode: e2a78...e67 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #153 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sa det i fjor, at jeg ikke skulle rydde og vaske. Mannen ordnet med grillmat, det vil si han stod å grilla, men han ryddet ikke etter seg. Grillen stod i tre dager, til slutt måtte jeg skrubbe den ren da restene begynte å mugne og lokke til seg fugler. Så er det ungene, vår eldste og svigerinnas 2 som herjer helt vilt. Det var bare meg som så etter barna, da svigerinne og svigermor var får opptatt med prating og vindrikking. Jeg kan ikke gi blanke i ungene da de kan skade seg. I fjor stoppet jeg dem fra en nesten ulykke. Det er det jeg er redd for i år også. At jeg blir løpende etter kidsa. Mannen griller og drikker. Så er det opprydninga etterpå. Mannen tar jo ikke tak i ting. I fjor stod oppvasken i nesten to dager, til slutt ga jeg opp og vaska opp selv. Man kan ikke leve i en svinesti med unger. Anonymkode: 3b654...37e Hvorfor er dere fortsatt gift? Kan ikke fatte og begripe at man ønsker å være gift med en sånn mann. Anonymkode: f3763...890 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #154 Del Skrevet 18. april Bra du løste det med 17. mai. Bra mannen din hørte hva du sa også, for da vet han at familien vet at det var han som rotet til dette. Neste kamp for deg tenker jeg må være at du krever at mannen heretter setter klare grenser og støtter deg når hans familie er ufine mot deg. Og dere bør komme dere raskt i parterapi, om ikke for annet enn å kanskje bli bedre rustet til å samarbeid om samvær med barn, om dere går fra hverandre. ❤️ Anonymkode: b87b2...05b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #155 Del Skrevet 18. april Jeg syntes det var bra gjort av deg jeg ts. Du får også ta en skikkelig prat med han om at det var siste gang han gjorde dette uten at dere avtaler sammen og møtes på halvveien. Her i huset inviteres aldri noen uten at den andre er med på planen. I tillegg blir vi også enig om hva vi skal servere. Og hvor mye penger som skal legges i gildet. Dette er fordi vi skal ha respekt for hverandres ønsker, tid og penger. Da må man bestemme sammen slik at den ene ikke bare overkjører den andre. Jeg pleier å bake kaker og ordne desserter og han tar ansvar for maten og drikke. Sammen kaster vi søppel, tar oppvask, setter frem mat, serverer kake, rydder uderveis parallelt med tilsyn av ungene. Nå er familiene våre veldig opptatt av å være sammen med barna når de først er her da, så vi får stort sett stelt istand ifred. Men, vi står alltid på og er sammen om det vi skal gjøre. Det skal ikke være sånn at en sitter på rompa og koser seg mens den andre beinflyr rundt og steller. Anonymkode: e41ca...226 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #156 Del Skrevet 18. april Fy faen! Det der er ikke greit! Hos oss er det ofte jeg som inviterer selv om mannen ikke alltid vil. Han er med på det, men syns det blir mye mas. Men til gjengjeld så sørger jeg for å stelle i stand. Så da blir det et slags kompromiss. Det er jo din mann som har invitert. Hva om du sier at han får stelle i stand og sørge for at alt er på plass (hva som betyr at alt er på plass er opp til han). Får dere gjester uten at mannen har fikset noe, så får du beklage på din manns vegne. "Beklager dere, men *navn* ville invitere dere, jeg ga beskjed om at jeg ikke har mulighet å stelle i stand, og han skulle fikse, sorry altså". Kjøp inn noe i bakhånd til deg og barna så ikke det blir en rævva 17.mai (pølser og brød kan tines mikro og is i fryseren). Ellers ville jeg hatt en backup plan om alt går til helvette (ingenting er i orden, lite mat, sure tryner). Holder du deg edru kan du raskt ta med barna på et eller annet (besøke din familie, besteforeldre, dra til byen, tivoli, lekeplass, skole og arrangement). Eller lei en hytte ikke for langt unna, så reiser dere rett før gjestene kommer. Du skal ikke måtte ta i mot så mye dritt fra hans familie. Sliter de med alkoholrproblem siden alkohol er så viktig og spydige kommentarer skjer ofte? Anonymkode: 7cdd4...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #157 Del Skrevet 18. april 17. mai er på en helg, jeg hadde pakket og tatt med ungene til mine foreldre dagen før. Jeg hadde ikke sagt noe, bare pakket og reist. Her må du virkelig sette ned foten. Anonymkode: 7d0ff...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #158 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han fikser ikke «smalltalk» eller bli kjent med nye mennesker. Derfor er det vanskelig for han å være med på foreldre arrangementer, skoleavslutninger etc. Jeg pleier å ta det alene. De gangene han har blitt tvunget med av meg så har han stått langt unna eller satt seg alene på ett bord og tvunget oss til det samme… Han var, tro det eller ei, ganske romantisk og hyggelig en gang i tidene. Falt for humoren hans og at han alltid fikk meg til å le. Anonymkode: 3b654...37e ok, han er en av dem. hvorfor har du fått et barn til med en så hjelpeløs mann.. hva om det skjer noe med deg så barna virkelig er avhengig av en fungerende far? Anonymkode: d0954...af3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 18. april #159 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e "Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at...." -Ok? Og hvilken beskjed FÅR MANNEN DIN AV DEG når han sier dette da? Men så kommer du med en del info om timeplanen/oppgaver for nasjonaldagen. Du må ordne frokost, klær og flagg til deg og unga. Ta med kaka, som du sikkert har fiksa den 16. Så den kveldsryddinga. 17. mai starter jo altfor tidlig på dagen, men sånn jeg ser det, er det å komme seg tidlig opp med unga, pakke vogn, flagg, stellebag og kake i bilen, dra avgårde. Se på eldstemann i tog/leker på skolen eller hva nå som skjer. Er det fritid, så henger dere med noen andre, eller spiser is, drar på restaurant eller noe annet. Hvor sent på kvelden er ryddinga? Kan du ta med unga dit? Kan du alliere deg med en venninne som kan se etter barna? Er det noen mulighet for å bytte bort dugnadsjobben sånn at du faktisk KAN dra til din familie? For jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal være hjemme denne dagen (med mindre du klarer å gjøre det klart for mannen at han skal trekke tilbake invitasjonen sin sånn at familien ikke kommer da, men utfra HI høres det ikke ut som dette er noe som er lett å tenke seg eller gjennomføre for deg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 18. april #160 Del Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå har du igjen tatt ansvar, mens mannen din ikke har lært noen ting. Anonymkode: c488d...080 Mannen har fått "offentlig" refs. Det bør svi;) Eg trur ikkje han kjenner at dette er heilt behagelig. Og familien hans forstår kanskje at TS har bein i nasa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå