Gå til innhold

Mannen har invitert sin familie på 17. mai igjen 😒

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

At dere orker å gi råd. TS kommer til å fikse til 17-mai - i år også. Hun kommer til å gjøre det de neste årene også. Det ligger greit i kortene at hun aldri kommer til å sette ned foten. 

Anonymkode: ecd29...786

Dette. Hun fremstår som tidenes største tøffel og martyr. 

Anonymkode: 23c0a...4d6

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville prøvd å ta en skikkelig prat med mannen. Være tydelig på hvorfor du ikke ønsker selskap hos dere og at hvis han insisterer på å gjennomføre, får han stå for alt selv. 
Å vente til 17. mai for å demonstrere synes jeg er en dårlig idé med tanke på barna. 

Anonymkode: e5541...fd6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort en forbanna dritt, annet en å ordne ungene,bakt kaken til skolen og dratt på skolen og gjort mitt der. Etterpå hadde jeg tatt en kjapp tur hjemom, om det da var surmuling der med div slektninger så hadde jeg minnet dem på hva de sa til deg i fjor med tanke på vekten din og at du derfor er på slank å dermed heller ikke orket å være i nærheten av god mat og kaker. Hadde også slengt på at du heller ikke orket å stelle i stand til utakknemlig og frekke folk som rakker ned på deg og at du dermed tenkte at de fra nå av kan ordne både 17 mai og julefeiringer selv.  Evt så kan din mann gjøre det men minnet dem på at det nok da ikke blir rare greiene!! Ledd godt og sagt at du ikke kommer hjem før i morgen og at du dermed da regner med å komme hjem til ryddig og rent hus om ikke da mannen i huset heller foretrekker skilsmisse. Hadde da vinket og bare gått!! 😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som mange foreslår :) 

Gjør klart til dagen og ditt ansvar på skolen, ta med ungene til foreldre og overnatt der 😎

Sene melding til svigers hvor du forteller at dere har skoleansvar og andre planer - og dere ikke har mulighet til å påspandere mat og drikke til alle. Så alle må ta med hvaenn de ønsker spise/drikke. 

Og du ordner INGENTING. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naturlig fordeling: dagtid: dere er sammen som en familie. Ettermiddag/kveldstid: siden du ammer er det naturlig at du tar deg av baby og barn mens han har dugnad. Siden du uansett blir alene med barna planlegger du å ta de med deg til dine foreldre. Evt: du har invitert dine foreldre til dere på kvelden. Siden de skjønner hvor hektisk det er har de tatt med seg litt mat til dere tre. 

Anonymkode: 24b7a...d8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hi, hvordan kan din mann bare stå og se på hvordan hans familie behandler deg å så forvente at du steller istand storfest for dem ? Tar han seg ikke forsvar, sier han ikke noe til dem ? Bare det hadde vært nok for meg at ikke engang min egen mann stiller opp for meg! Hadde faktisk gått i fra han. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne familien skjønner jeg ingenting av. Skal de ikke være sammen på dagtid på 17. mai? Dugnaden foregår vel kun en kort stund. De skal vel kle på og ordne familien sammen på morningen? Høres ut som kona er slaven i huset. 

Anonymkode: affb8...fd5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen mangler og savner den mye omtalte "drama" i livet sitt. Jeg ville gitt ham en skikkelig en.

Anonymkode: 39e23...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke du leste innlegget godt nok, gitt…

Jo, hun gjorde det. Kommer noen få sånne kommentarer fra noen inkludert det som blir svart på her. Der det høres ut som kvinner steller og styrer hjemmet som i gamledager. Mannen kan kanskje pynte litt. Nei, mannen skal lytte til konen sin. Og inviteres det til selskap så har begge ektefeller samtykket/blitt enige. Og hele jobben deles i to. Baking, matlaging, handle inn, pådekking, husvask mm. Mannen skal ikke bare pynte litt. Vi lever i 2025.

Anonymkode: cf5d9...195

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svigerfamilien din høres grusomt ut. Han kan begynne å besøke de uten deg, og slutte å invitere de hjem til dere. De mobber deg jo. Bryr han seg ikke? Og hvorfor baker du kake OG rydder på skolen etterpå? Trodde det var vanlig i familier med to foreldre å dele dette i to.?

Du baker kaken til skolen og så må han ta seg av ryddingen etter de er ferdige på skolen. Og så stikker du rett til familie din og blir siden noen sier det er jo på en lørdag i år.

Ikke gjør noe som helst annet enn den ene kaken og å kle på deg selv og barna. Og pakke med en overnattingsbag du legger ut i bagasjerommet uten at han ser det. Ikke si noe til han før han står der som en tulling. Regner ikke med det blir flere selskaper etter dette. Du brukes jo som en slave. Det finnes menn som tar 50/50 av jobben. Dette er trist og hårreisende lesing. :(

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ønsker at dagen er alkoholfri. De høres ut som om de ville funnet på noe annet om alkoholen ikke får være med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sa det i fjor, at jeg ikke skulle rydde og vaske. Mannen ordnet med grillmat, det vil si han stod å grilla, men han ryddet ikke etter seg. Grillen stod i tre dager, til slutt måtte jeg skrubbe den ren da restene begynte å mugne og lokke til seg fugler. Så er det ungene, vår eldste og svigerinnas 2 som herjer helt vilt. Det var bare meg som så etter barna, da svigerinne og svigermor var får opptatt med prating og vindrikking. Jeg kan ikke gi blanke i ungene da de kan skade seg. I fjor stoppet jeg dem fra en nesten ulykke. Det er det jeg er redd for i år også. At jeg blir løpende etter kidsa. Mannen griller og drikker. Så er det opprydninga etterpå. Mannen tar jo ikke tak i ting. I fjor stod oppvasken i nesten to dager, til slutt ga jeg opp og vaska opp selv. Man kan ikke leve i en svinesti med unger. 

Anonymkode: 3b654...37e

Jeg forstår at du vurderer separasjon. Dette er ingen mann. Han behandler deg som om du jobber der. Men siden han ikke betaler deg så er du jo slave. 😢 Var han anderledes før dere fikk barn? Hvor lang tid tok det før han endret seg da i såfall? Lurer for egen skyld.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det mannen som handler inn, fra felles matkonto.

Han må handle inn fra egen konto til dette selskapet ihvertfall. Dette er kun hans selskap. Han bruker vel ikke felles kontoen om han får ut med venner en dag. Samme ting.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du viser til det innlegget der hun selv må ringe svigers, og be fikse mat og organisere alt. Og mannen mulig kan bidra med litt pynting? 

Mange som er ganske skakkjørt når det kommer til likestilling i denne tråden, forstår jeg. 😅

Anonymkode: 0c8b5...f7f

Altså, det står ingenting om at TS skal lage noe mat. Poenget er at TS skal drite ute mannen sin overfor familien sin. Som han fortjener.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jo, hun gjorde det. Kommer noen få sånne kommentarer fra noen inkludert det som blir svart på her. Der det høres ut som kvinner steller og styrer hjemmet som i gamledager. Mannen kan kanskje pynte litt. Nei, mannen skal lytte til konen sin. Og inviteres det til selskap så har begge ektefeller samtykket/blitt enige. Og hele jobben deles i to. Baking, matlaging, handle inn, pådekking, husvask mm. Mannen skal ikke bare pynte litt. Vi lever i 2025.

Nei, prøv å lese enda en gang. Står ikke noe om at TS skal gjøre noe der gitt…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sa det i fjor, at jeg ikke skulle rydde og vaske. Mannen ordnet med grillmat, det vil si han stod å grilla, men han ryddet ikke etter seg. Grillen stod i tre dager, til slutt måtte jeg skrubbe den ren da restene begynte å mugne og lokke til seg fugler. Så er det ungene, vår eldste og svigerinnas 2 som herjer helt vilt. Det var bare meg som så etter barna, da svigerinne og svigermor var får opptatt med prating og vindrikking. Jeg kan ikke gi blanke i ungene da de kan skade seg. I fjor stoppet jeg dem fra en nesten ulykke. Det er det jeg er redd for i år også. At jeg blir løpende etter kidsa. Mannen griller og drikker. Så er det opprydninga etterpå. Mannen tar jo ikke tak i ting. I fjor stod oppvasken i nesten to dager, til slutt ga jeg opp og vaska opp selv. Man kan ikke leve i en svinesti med unger. 

I år reiser du bort. Og når han etterlyser deg og lurer på om når du kommer tilbake så sier du når huset er helt gjennomvasket inkl oppvask og alt som hører til. Rydding og vasket av grillen. 

Jeg synes mannen din høres ubrukelig ut. Du blir utnyttet i relasjonen mellom dere. Hvor glad kan han egentlig være i deg når han utnytter deg og tråkker på deg på denne måten? Jeg hadde ikke funnet meg i det. Hvis ikke mannen deltar 50% i alt fra husarbeid til kakebaking, dugnader, foreldremøter, barnebursdager og kjøring etc så er det over. Jeg har nulltoleranse etter tidligere forhold.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

«Du har» lovet å bake kake og rydde? 

Dere har felles barn, ts, får jeg anta? «Dere har» er formuleringen du leter etter.

Pakk sammen dine saker. Heng en lapp på kjøleskapet der det står «husk å levere kaka du har bakt på sted x før klokka y»

Og så tar du med minstemann på tur 16. mai og returnerer ikke hjem før søndagskvelden.

Han har lyst til å styre 17. mai? Ok. La han få arrangere, bake og rydde. Så går han nok lei den ideen. 

Kake ikke levert? Ting ikke ryddet? Ikke ditt problem. Still deg uforstående til at mannen - i ditt fravær - har valgt å ikke innfri sine forpliktelser.

Anonymkode: bfb14...cb2

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde invitert meg selv til noen i min familie eller venner. Gjør akkurat som du vil. Er jo det mannen din gjør.

Anonymkode: 82c68...eaf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (17 minutter siden):

Altså, det står ingenting om at TS skal lage noe mat. Poenget er at TS skal drite ute mannen sin overfor familien sin. Som han fortjener.

Hvis hun reiser bort som hun bør, og lar være å diske opp for svigerfamilien, kommer de sannsynligvis bare til å sitte der og klage over denne udugelige husmoren som ikke stilte opp for mannen sin. I beste fall kommer hans mor til å ordne noe. Tipper han blir stående igjen som det uskyldige offeret her. Og han kommer ikke til å lære noe. 

Anonymkode: 95ca8...b1c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS er borte fra tråden, for hun er opptatt med å bake, rydde og vaske for både svigers og 17-mai-arrangement.

Anonymkode: 30a58...fb3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...