Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april Populært innlegg #1 Del Skrevet 17. april Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e 6 68 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april Populært innlegg #2 Del Skrevet 17. april Jeg hadde bakt en kake i forveien som jeg hadde lagt i fryseren. Enkelt å ta opp dagen før og ta med. Så hadde jeg fått mannen til å ta barna mens jeg ryddet umiddelbart etter arrangementet. Deretter hadde jeg tatt med barna og lagt meg inn på et hotell med badebasseng og feiret videre der Anonymkode: 2f2bb...ef4 68 5 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Del Skrevet 17. april Jeg misliker når noen faker sjukdom, men her er det høyst berettiget. Anonymkode: fcae5...a7a 31 2 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Macro Skrevet 17. april Populært innlegg #4 Del Skrevet 17. april Jeg hadde ganske enkelt ikke laget mat. 87 2 15 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april Populært innlegg #5 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e Gjør det helt klart for mannen din at dette er hans show og derfor han som må stelle i stand, du har sagt ja til å stille opp på skolen. Og ikke hjelp han, la han ta fullt ansvar. Anonymkode: 3772b...163 119 1 31 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Del Skrevet 17. april Fortell alle at du har blitt youtuber og skal streame årets 17. mai live. Tittel: exotic norwegian national day family rølp-o-rama. Anonymkode: fcae5...a7a 14 3 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april Populært innlegg #7 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e Prioriterer barna og skole arrangement. Sier fra til mannen din at han fikser shopping og lage mat til sin familie. Fordi du klarer bare barna den dagen. Klager han gor du tydelig beskjed om at sånn blir det, fordi du har tydelig sagt fra at du ikke kan ha gjester i år, fordi du ikke har tid eller kapasitet. Han får også ta kostnaden Anonymkode: 90d36...c51 41 10 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 17. april #8 Del Skrevet 17. april Kan du sjekke med 17 mai komiteen om du heller kan ta ansvar for noe annet enn å rydde etter dagen, og så tar du barna og stikker til dine foreldre så fort barnet er ferdig på skolen. Evnt at du tar med barna ut og spiser etter arrangementet er ferdig på skolen, og så kan mannen din ta ansvar for selskapet han selv har invitert til. Det inkluderer selvfølgelig også innkjøp. Jeg vet at hadde dette vært meg hadde jeg vært så trassig at jeg ikke hadde vært hjemme etter at barna og jeg var ferdig om morgenen. 37 1 9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde bakt en kake i forveien som jeg hadde lagt i fryseren. Enkelt å ta opp dagen før og ta med. Så hadde jeg fått mannen til å ta barna mens jeg ryddet umiddelbart etter arrangementet. Deretter hadde jeg tatt med barna og lagt meg inn på et hotell med badebasseng og feiret videre der Anonymkode: 2f2bb...ef4 Jeghadde ikke gjort noe! Jeg hadde ikke laget mat, ryddet eller vasket. Den som inviterer får ta det. Hadde ikke dekket bordet eller noe Jeg hadde sagt jeg var opptatt med baby. Gått en lang tur på formiddagen før gjester kommer med baby. Ryddet litt i babyklær, spist en god frokost og mens baby sover hadde jeg satt meg i stua med en bok. Anonymkode: fe736...f05 34 1 11 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 17. april #10 Del Skrevet 17. april Men si meg, veksler ikke dere på å ordne festen da? Er det bare dere hvert eneste år? Hvem har julemiddag, feks? 4 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Del Skrevet 17. april Ulven skrev (1 minutt siden): Kan du sjekke med 17 mai komiteen om du heller kan ta ansvar for noe annet enn å rydde etter dagen, og så tar du barna og stikker til dine foreldre så fort barnet er ferdig på skolen. Evnt at du tar med barna ut og spiser etter arrangementet er ferdig på skolen, og så kan mannen din ta ansvar for selskapet han selv har invitert til. Det inkluderer selvfølgelig også innkjøp. Jeg vet at hadde dette vært meg hadde jeg vært så trassig at jeg ikke hadde vært hjemme etter at barna og jeg var ferdig om morgenen. Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane?? Anonymkode: 3772b...163 8 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april Populært innlegg #12 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen har invitert hele familien sin, både svigers og søsken med barn på 17. mai. Og jeg er litt oppgitt. Synes det er utrolig rottent gjort etter at jeg uttrykkelig hadde sagt at jeg ikke ville ha dem her. Dette er 3. året på rad. I fjor var jeg gravid og sa at det var absolutt siste gangen jeg orka det. Jeg ble så utslitt etter å ha dem her. De spiser, drikker og bare mesker seg, ikke en sjel hjelper til, ikke betaler de for seg. Så er både svigermor og svigerinne noen spydige øgler som kommer med stygge kommentarer både om min vekt, utseende, matlaging, ja egentlig alt som er. Ungene, både vår eldste og svigerinnes to som er på samme alder herjer fritt, det er bare jeg som ser etter dem. Gjerne mens jeg ordner med mat og drikke til «gjestene». Mannen, svigerfar og svigerinnas man åpner den ene ølen etter den andre og bare koser seg. Det hjelper ikke å si ifra til mannen om å ta et tak, se etter ungene osv. For det gidder han bare ikke da. Har prøvd. Og så blir dette en veldig dyr affære for oss, fordi det er vi som står for all maten, drikka og det som er. Gjengen kommer tomhendt og skrubbsulten. I fjor ga jeg beskjed om at de skulle ta med mat til grilling og egen drikke. Svigerinna kom likevel tomhendt, «hadde glemt å handle» var unnskyldninga. Svigermor kom en halvflaske rosévin som hu og dattera delte. Og ikke vippset de etterpå heller. Jeg og mannen har felles økonomi, dette går utover meg også. Jeg er så drittlei mannen som bare inviterer, uten å høre med meg først. Sist sa jeg tydelig ifra om at dette var absolutt siste gangen jeg orka å ha de her, og likevel så får jeg beskjed om at gjengen kommer hit enda en 17.mai. Og ikke kan jeg stikke av fra det hele heller, for tro meg jeg har faktisk tenkt tanken. I år har jeg lovet å bake til skolen der eldste mann går, må være der på dagtid fordi han skal gå i tog og ikke minst gjøre han, babyen og meg selv klar for nasjonaldagen om morgen. Jeg skal også være med å rydde på kvelden da arrangementet på skolen er ferdig. Så derfor kan ikke jeg og ungene bare stikke til mine foreldre som bor 1 times kjøretur unna den dagen. Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e Send melding selv og avlys og si at mannen hadde glemt at dere hadde plikter på skolen og dermed ikke mulig. Anonymkode: 7cd71...48d 36 1 25 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #13 Del Skrevet 17. april Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart. Anonymkode: 32ab1...633 6 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 17. april #14 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane?? Anonymkode: 3772b...163 Jeg har da ikke skrevet at hun skal finne alternative løsninger for å rekke mer hjemme? Jeg skriver at hun skal sjekke om hun kan få en annen jobb enn å rydde etter arrangementet på skolen, slik at hun kan dra til sine foreldre. 37 1 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. april Populært innlegg #15 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart. Anonymkode: 32ab1...633 Men, i alle dager, da. Har jeg plikter på skolen 17.mai, så fikser mannen alt hjemme, inkludert baking av pavlova, med mer. I år tok han også julaften alene, da jeg hanglet litt. Er mannen din tilbakestående? Anonymkode: 0c8b5...f7f 43 23 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet 17. april #16 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart. Anonymkode: 32ab1...633 Dette er tredje året på rad dette skjer, synes du fortsatt hun skal betale, for noe hun ikke selv ønsker engang? 32 12 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #17 Del Skrevet 17. april Mannen har invitert, mannen får ordne. Ferdig snakka. Vær ute av huset så lenge du får til og vær "gjest" når du kommer hjem. Her må det statueres et eksempel Hatt det litt på samme måte her i huset også, Jeg ordner og styrer alle bursdager, høytider o.l. Mannen har oppført seg som gjest. Til nød gjort det han får beskjed om å gjøre Under pandemien begynte vi å dele opp min og hans side pga begrensinger på antall gjester, men også fordi min søster hadde kreft og gikk på cellegift med påfølgende dårlig immunforsvar, så greit med litt begrensning på hvor mange hun var i kontakt med. Så når jeg en helg hadde invitert min side til en av ungenes bursdag presterte han å si at jeg ekskluderte hans familie. Da fikk han svar på tiltale: Jeg har aldri nektet han å invitere sin familie, det kan han gjøre så ofte han ønsker, bare han steller i stand selv. Han har ikke nevnt det igjen for å si det slik. Dvs pipa har fått en annen låt. han bidrar langt mer uten å få beskjed først. Vi blir forøvrig aldri invitert til noe som helst hos hans familie heller. Så de kommer hit til duk og dekket bord flere ganger i året, skal vi til de, må vi invitere oss selv. Det blir sjeldnere og sjeldnere vi møtes for å si det slik. Anonymkode: 27aa1...db2 27 1 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 17. april #18 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt… Anonymkode: 3b654...37e Ingenting. Legg andre planer, uten å forhøre deg med ham. Det er jo det han selv gjør. Jeg foreslår en skogstur, som helst starter ettermiddagen den 16., så kan du overnatte og komme til dekket bord utpå ettermiddagen den 17. 😃🇳🇴🎉 11 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet 17. april #19 Del Skrevet 17. april Hadde ikke løftet en finger hjemme, vært på skolen sammen med barna og latt mannen stå for ALT alene 29 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #20 Del Skrevet 17. april Si til mannen at du kommer til å bli opptatt med 17.mai-arrangement så han må ta seg av gjestene og evt matservering. Også gjør du ingenting annet enn det, han får styre showet selv. Anonymkode: 30a58...fb3 36 2 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1836194-mannen-har-invitert-sin-familie-p%C3%A5-17-mai-igjen-%F0%9F%98%92/#findComment-35918857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå