Gå til innhold

Mannen har invitert sin familie på 17. mai igjen 😒

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kan du sjekke med 17 mai komiteen om du heller kan ta ansvar for noe annet enn å rydde etter dagen, og så tar du barna og stikker til dine foreldre så fort barnet er ferdig på skolen. Evnt at du tar med barna ut og spiser etter arrangementet er ferdig på skolen, og så kan mannen din ta ansvar for selskapet han selv har invitert til. Det inkluderer selvfølgelig også innkjøp. 

Jeg vet at hadde dette vært meg hadde jeg vært så trassig at jeg ikke hadde vært hjemme etter at barna og jeg var ferdig om morgenen. 

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde bakt en kake i forveien som jeg hadde lagt i fryseren. Enkelt å ta opp dagen før og ta med. Så hadde jeg fått mannen til å ta barna mens jeg ryddet umiddelbart etter arrangementet. 
Deretter hadde jeg tatt med barna og lagt meg inn på et hotell med badebasseng og feiret videre der

Anonymkode: 2f2bb...ef4

Jeghadde ikke gjort noe!

Jeg hadde ikke laget mat, ryddet eller vasket. Den som inviterer får ta det. Hadde ikke dekket bordet eller noe  

Jeg hadde sagt jeg var opptatt med baby. Gått en lang tur på formiddagen før gjester kommer med baby. Ryddet litt i babyklær, spist en god frokost og mens baby sover hadde jeg satt meg i stua med en bok. 

Anonymkode: fe736...f05

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Ulven skrev (1 minutt siden):

Kan du sjekke med 17 mai komiteen om du heller kan ta ansvar for noe annet enn å rydde etter dagen, og så tar du barna og stikker til dine foreldre så fort barnet er ferdig på skolen. Evnt at du tar med barna ut og spiser etter arrangementet er ferdig på skolen, og så kan mannen din ta ansvar for selskapet han selv har invitert til. Det inkluderer selvfølgelig også innkjøp. 

Jeg vet at hadde dette vært meg hadde jeg vært så trassig at jeg ikke hadde vært hjemme etter at barna og jeg var ferdig om morgenen. 

Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane??

Anonymkode: 3772b...163

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker

Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart.

Anonymkode: 32ab1...633

• Liker 6
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er jo helt blåst. Hvorfor i all verden skal ts finne alternative løsninger for å rekke mer på hjemmebane??

Anonymkode: 3772b...163

Jeg har da ikke skrevet at hun skal finne alternative løsninger for å rekke mer hjemme? Jeg skriver at hun skal sjekke om hun kan få en annen jobb enn å rydde etter arrangementet på skolen, slik at hun kan dra til sine foreldre. 

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde bedt mannen om å hjelpe til med å gjøre i stand mat o.l. Men reagerer på setningen «ikke betaler de for seg». Man forventer vel ikke at innbudte gjester skal betale? Hos oss er det alltid den som er vertskap som betaler for all mat og drikke, og gjestene har heller med seg en liten vertinnegave - med mindre annet er avtalt på forhånd, så klart.

Anonymkode: 32ab1...633

Dette er tredje året på rad dette skjer, synes du fortsatt hun skal betale, for noe hun ikke selv ønsker engang?

• Liker 32
  • Nyttig 12
Annonse
AnonymBruker

Mannen har invitert, mannen får ordne. Ferdig snakka. Vær ute av huset så lenge du får til og vær "gjest" når du kommer hjem. Her må det statueres et eksempel

Hatt det litt på samme måte her i huset også, Jeg ordner og styrer alle bursdager, høytider o.l. Mannen har oppført seg som gjest. Til nød gjort det han får beskjed om å gjøre

Under pandemien begynte vi å dele opp min og hans side pga begrensinger på antall gjester, men også fordi min søster hadde kreft og gikk på cellegift med påfølgende dårlig immunforsvar, så greit med litt begrensning på hvor mange hun var i kontakt med. Så når jeg en helg hadde invitert min side til en av ungenes bursdag presterte han å si at jeg ekskluderte hans familie. Da fikk han  svar på tiltale: Jeg har aldri nektet han å invitere sin familie, det kan han gjøre så ofte han ønsker, bare han steller i stand selv. Han har ikke nevnt det igjen for å si det slik. Dvs pipa har fått en annen låt. han bidrar langt mer uten å få beskjed først.

Vi blir forøvrig aldri invitert til noe som helst hos hans familie heller. Så de kommer hit til duk og dekket bord flere ganger i året, skal vi til de, må vi invitere oss selv. Det blir sjeldnere og sjeldnere vi møtes for å si det slik. 

Anonymkode: 27aa1...db2

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva gjør jeg? Sånn bortsett fra å søke om separasjon, selvom det begynner å bli aktuelt…

Anonymkode: 3b654...37e

Ingenting. Legg andre planer, uten å forhøre deg med ham. Det er jo det han selv gjør. Jeg foreslår en skogstur, som helst starter ettermiddagen den 16., så kan du overnatte og komme til dekket bord utpå ettermiddagen den 17. 😃🇳🇴🎉

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Si til mannen at du kommer til å bli opptatt med 17.mai-arrangement så han må ta seg av gjestene og evt matservering. Også gjør du ingenting annet enn det, han får styre showet selv.

Anonymkode: 30a58...fb3

• Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...