Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Min kommende mann og jeg sitter her og planlegger litt. Så kommer en diskusjon: han mener jeg bare kan ha en forlover. Jeg mener og håper jeg kan ha to, ellers blir det fryktelig vanskelig for meg å velge... Noen som vet: kan jeg ha to??
Susan Sto Helit Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Du kan ha flere... Ingen regler på dette! Men du kan bare ha en som signerer på forlovererklæringen.
Elise_ Skrevet 13. mars 2006 #3 Skrevet 13. mars 2006 Det er bare en som kan være forlover i den betydning at han/hun skriver forlovererklæringen. Men om du velger å ha to ved din side på dagen og under vielsen og kaller begge forlovere er opp til deg. Jeg sier at jeg har to forlovere, men det er bare hun ene som er det, sånn offisielt på papiret.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har to stykker. Ei vennine av meg var forlover for ei som også hadde to forlovere, og der hadde begge to skrevet under på papirene.
Gjest Evangelina Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 Jeg vet om ganske mange etter hvert som skal ha/har hatt to, både i familie og vennekrets. Tror det blir stadig mer vanlig.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #6 Skrevet 14. mars 2006 Du kan kalle alle du kjenner forlovar om du vil, men juridisk kan du berre ha ein, altså - det er berre ein person som kan skrive under forlovarærklæringen.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Jeg klarte og ville ikke velge mellom mine to besteveninner, så jeg hadde begge. Og for å veie opp, så hadde mannen to kamerater også. Det er jo litt spesielt, men det var veldig flott og gjennomført, vi er utrolig grad for å ha gjort det på den måten
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 Jeg klarte og ville ikke velge mellom mine to besteveninner, så jeg hadde begge. Og for å veie opp, så hadde mannen to kamerater også. Det er jo litt spesielt, men det var veldig flott og gjennomført, vi er utrolig grad for å ha gjort det på den måten ← Å, så flott! Mye bedre å ha to hver, enn å føle at man må ta et valg mellom to man egentlig ikke kan velge mellom. Hvordan gjør man det praktisk i kirken, tenker på hvordan dere satt og sånn?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Å, så flott! Mye bedre å ha to hver, enn å føle at man må ta et valg mellom to man egentlig ikke kan velge mellom. Hvordan gjør man det praktisk i kirken, tenker på hvordan dere satt og sånn? ← Bare husk at det bare er én som kan skrive under på papirene!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Vi var to forlovere og begge TO skrev under på papirene!
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 Vi var to forlovere og begge TO skrev under på papirene! ← Kva slags papir hadde de då? På folkeregisteret sine skjema er det berre rom for ein forlovar..
Netten Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 Da sender de bare inn ett skjema hver - jeg har hørt om noen som har gjort det og det gikk helt fint visst Jeg skal ha to forlovere, men er kun hun ene som skal skrive under.
Gjest Evangelina Skrevet 17. mars 2006 #13 Skrevet 17. mars 2006 Hvordan gjør man det praktisk i kirken, tenker på hvordan dere satt og sånn? ← Det lurer i grunnen jeg også på. Har ellers også hørt at begge skriver under på papirene, ved å sende inn hver sitt. Så det kan man gjøre, om man ikke vil gjøre forskjell der heller. Ikke alt som må være så firkantet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå