AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Hva er obligatorisk kjøkkenutstyr for en hobby-kokk? Anonymkode: bb9ee...e95
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april En god kjøkkenmaskin med tilleggsutstyr, jeg er team Kenwood. En god stavmikser - Bamix. Slowcooker. Airfryer Sous vide maskin Vakumpakker Kuttemaskin (og dadmpovn og dobbel stekovn - men det er jo ikke utstyr) Gode og varierte kjøkkenredskap i tre, for eksempel har jeg en handholdt sitruspresse som er i bruk mange ganger i uka Godt knivsett og sliper Store og gode skjærebrett i tre Anonymkode: d85f2...f5e
Taluno Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april For meg er kjøkkenmaskinen en av mine beste venner. Har en Multitalent fra boch, som kan raspe, kutte i skiver, mose, blende og diverse annet. Og den er liten nok til å stå fremme. Jeg bruker den mye for å raspe ost og gulrøtter, og kutte løk, og bruker blenderen når jeg lager supper. En god stavmikser. En liten shaker for å blande dressinger, eller blande ut maisenna i vann, og slikt. Og visper/stekespader som er stabile nok til gytne dine, slik at man kan la de være igjen i gryta uten at de ramler ut.
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april Slikkepott som også tåler varmt og dermed kan brukes til å røre i gryta med. Anonymkode: 1e355...f03
AnonymBruker Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april Taluno skrev (Akkurat nå): For meg er kjøkkenmaskinen en av mine beste venner. Har en Multitalent fra boch, som kan raspe, kutte i skiver, mose, blende og diverse annet. Og den er liten nok til å stå fremme. Jeg bruker den mye for å raspe ost og gulrøtter, og kutte løk, og bruker blenderen når jeg lager supper. En god stavmikser. En liten shaker for å blande dressinger, eller blande ut maisenna i vann, og slikt. Og visper/stekespader som er stabile nok til gytne dine, slik at man kan la de være igjen i gryta uten at de ramler ut. Vi koker mat, ikke vipser og steiker heller ikke steikespaden. Anonymkode: 1e355...f03
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi koker mat, ikke vipser og steiker heller ikke steikespaden. Anonymkode: 1e355...f03 Jeg synes det er greit å kunne ha vispen stående i sausen uten at den faller ut, eller la stekespaden ligge oppå f.eks kjøttdeigen mens jeg finner frem krydder. Det er ikke nødvendig være spydig selv om dere har andre preferanser. Anonymkode: 9ed42...462 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #10 Skrevet 17. april Til mitt bruk: God stekepanne (jeg liker gastrolux) Gode kniver Sleiv/stekespader/visp Blender (jeg sverger til Vitamix) Stavmikser og foodprosessor Skjærebrett i forskjellig utførelse, minst 1 stort i heltre/eik. Anonymkode: 82db1...5ae
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Skrevet 17. april Jeg har ikke så mye utstyr. Jeg liker ikke å ha så mye ting og tang. Så gode kniver. God stekepanne og kasseroller. Kjøkkenmaskin. Skjærefjøl. Vekt. Jeg hadde ikke god råd når min interesse for mat kom. Så jeg pisker fløten selv og slik. Er ikke vant med masse utstyr. Anonymkode: 4f422...d57
Daisy-love Skrevet 17. april #12 Skrevet 17. april Som hobbykokk så kommer du langt med veldig lite. En god kniv, eller par til ulike ting, og skjærefjøl(er). Visp, stekespade, tresleiv, slikkepott (gjerne en veldig liten som kommer til mange tider), øse, grønnsakskreller, boksåpner (om du bruker hermetikk), og en god kjøkkensaks. Boller til å røre sammen ingredienser og bake med, så i ulike størrelser. Noen gryter, ildfast form, kakeform og brødform. Obs grytekluter av noe slag. Det kan være fint med elektriske hjelpemidler, men hva du trenger kommer helt an på hva du skal lage. Jeg har selv forskjellig, men det jeg bruker mest i hverdagen er vel stavmikser og blender, men det går i rykk og napp hvor ofte det brukes. Så her hadde jeg vurdert hva jeg skal lage, og heller tatt det litt og litt. Samme med en del annet som rivjern, sikt, pizzahjul, kjevle, sitruspresse, og mye mer. Jeg kan selv klare meg helt fint uten litermål, men klare meg ikke uten kjøkkenvekten. For andre er det motsatt. Ikea har mye billig og bra, og Nille, Søstrene Grene og Clas Ohlson har også en del. Kitchn har også ofte tilbud på en god del ting, som 200kr av om en handler for 600kr. Det er også mye å finne brukt. Jeg hadde begynt med litt, også utvidet etter behovet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå