Gå til innhold

Hvilken er den beste påskekrimmen?

MissStiles

Anbefalte innlegg

Forslag til hva man kan se etter å ha sett The Murlow murders Club, Agatha Cristie: Towards zero, Nedgravde hemmeligheter og Shetland?

Anonymkode: 6cf3d...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi så ferdig nedgravde hemmeligheter i går, og enig med dere før meg i tråden om at den var bra. Mange fascinerende mennesker og historier og en litt spesiell slutt. 

Vet ikke helt hvilken vi skal begynne på nå, tror kanskje det blir towards zero. Men tar gjerne i mot tips. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forslag til hva man kan se etter å ha sett The Murlow murders Club, Agatha Cristie: Towards zero, Nedgravde hemmeligheter og Shetland?

Anonymkode: 6cf3d...98b

Vera☺️

Anonymkode: 57775...0a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å se The Residence på Netflix. Synes det er en lettbein og morsom påskekrim med artige karakterer. Jeg elsker Cordelia Cupp og opphenget hennes i fugler og fuglekikking mens hun løser mordgåten i det hvite hus :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (På 15.4.2025 den 13.48):

Sett ferdig Wisting sesong 5. Synes det var den kjedeligste sesongen hittil. Andre som har sett den? 

Takk for svar på det jeg så etter i denne tråden - vurderer å se den, men den har jo tapt seg etter sesong 1 som jeg syns var veldig god. Var det jeg mistetenkte ja 

Anonymkode: d8494...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk for svar på det jeg så etter i denne tråden - vurderer å se den, men den har jo tapt seg etter sesong 1 som jeg syns var veldig god. Var det jeg mistetenkte ja 

Anonymkode: d8494...62a

Enig. Syntes egentlig den har tapt seg litt for hver sesong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken er den beste?

Begynte å se "Nedgravde hemmeligheter", men sovnet🥱

Anonymkode: 0e2f8...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken er den beste?

Begynte å se "Nedgravde hemmeligheter", men sovnet🥱

Anonymkode: 0e2f8...39d

Det er absolutt en av de bedre. 😉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala_L skrev (På 16.4.2025 den 10.22):

Vi så ferdig nedgravde hemmeligheter i går, og enig med dere før meg i tråden om at den var bra. Mange fascinerende mennesker og historier og en litt spesiell slutt.

Jeg så også ferdig den igår. Veldig bra!!

Også sett ferdig Shetland. Litt treg i starten men synes det tok seg opp litt mot slutten. Fortsatt ikke det samme uten Jimmy. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera er min favoritt, men av en eller annen grunn har jeg ikke sett nest siste sesong og den ligger jo ikke ute noe sted 😞

Liker også Wisting, men sesong 5 synes jeg ikke er så bra som de andre.

Har ikke sett Shetland eller nedgravde hemmeligheter, må kanskje legge de på lista mi

Anonymkode: f3079...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shetland har vi aldri sett, men kanskje vi rekker den også.

Men vi startet på sesong en av Magpie murders på nrk-appen, for den hadde vi ikke sett. Den liker jeg skikkelig godt så langt, kanskje mer underholdende enn spennende da. Har noen sett sesong 2? Så at Filmpolitiet slaktet den. 

Endret av Mala_L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Glasskuppelen" på netflix var ganske nifs. Litt treig første episode, men var spennende fra andre episode og utover.

Anonymkode: 9c74e...65d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte på Nedgravde hemmeligheter etter mange dere anbefalte denne. 1 sesong veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala_L skrev (4 timer siden):

Men vi startet på sesong en av Magpie murders på nrk-appen, for den hadde vi ikke sett. Den liker jeg skikkelig godt så langt, kanskje mer underholdende enn spennende da. Har noen sett sesong 2? Så at Filmpolitiet slaktet den. 

Det er samme forfatter som Poirot-serien med David Suchet, og Foyles krig.

Har ikke sett sesong to så kan ikke svare. 

Anonymkode: 89616...284

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nylig første sesong av Siste Kapittel (Magpie Murders) og moret meg veldig. Så langt har jeg bare sett første episode av den nye sesongen (Moonflower Murders), så jeg vet ikke om den holder samme nivå, men det lover iallfall godt. Jeg liker det doble plottet der en del foregår i seriens nåtid og den andre følger en krimroman vår helt har vært redaktør for med handlingen lagt til 50-åra. De ulike tidsepokene gjør at det ikke er så vanskelig å skille de to historiene fra hverandre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er samme forfatter som Poirot-serien med David Suchet, og Foyles krig.

Har ikke sett sesong to så kan ikke svare. 

Anonymkode: 89616...284

Han har ikke skrevet Poirot-serien! Han har, i 11 av 70 episoder,  tilpasset Agatha Christies bøker til tv-serien.

Anonymkode: b6999...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått sett den siste sesongen av Wisting. Stor fan av bøkene og mener å huske at den saken var en god og spennende bok. Det var litt treg start men ellers grei sesong.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shetland skuffet faktisk, syntes det tok for lang tid å komme til poenget nå, ble litt trått. Ikke spesielt overraskende avslutning heller. Allikevel sitter jeg igjen med go’følelse etter å ha sett. Syntes «nedgravde hemmeligheter» var mye bedre denne gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått sett på The Au-pair på tv2 play. Det endte litt annerledes enn jeg så for meg men det er jo alltid bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...