AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Har rundt 10 kilo solbær liggende i en fryser, halvparten fra i fjor og halvparten fra året før. Har dessverre aldri fått somlet meg til å sette igang med syltingen. 😕 Spørsmålet er om det går greit å gjøre det nå, eller om det har ligget for lenge? Forringes smak, kvalitet samt innholdet av vitaminer og antioksidanter? Anonymkode: 7b71a...c58
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Har hørt at bær holder seg lenge, siden det er lite fett i dem. Anonymkode: 2be9e...73d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Sylt i vei, det går helt fint og er uansett bedre enn å kaste mat. Evt kan du lage saft, min far gikk for noen år siden løs på min bestemors årgangsbær - alder ukjent, men langt over to år - og det ble veldig god saft. Anonymkode: a583c...acf 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april Takk for påminnelsen, jeg har også masse blåbær i fryseren Anonymkode: edb69...6e2
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har rundt 10 kilo solbær liggende i en fryser, halvparten fra i fjor og halvparten fra året før. Har dessverre aldri fått somlet meg til å sette igang med syltingen. 😕 Spørsmålet er om det går greit å gjøre det nå, eller om det har ligget for lenge? Forringes smak, kvalitet samt innholdet av vitaminer og antioksidanter? Anonymkode: 7b71a...c58 Du kan helt fint sylte bør fra 2023 sesongen. Bruk dem først så tar du 2024 sesongens bør. De har det greier i frysen enn i sylteglass og flasker før de blir fortært. Anonymkode: 9a2bc...18e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå