AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april I Kristiansand blir avgiftene for tømming av restavfall doblet. Vi har alltid sortert søppel, men nå føler vi og veldig mange andre vi snakker med at incentivene for å gjøre dette forsvinner. Som småbarnsfamilie med to bleiebarn må vi tømme restavfallet hver uke. 70% av søpla er jo bleier og det blir lite trivelig for naboene om vi skal la det stå og stinke i ukesvis. Så nå kjører vi alt i restavfall siden den må tømmes hver uke uansett. Tydelig at småbarnsfamilier ikke er tenkt på her. Man kan få tilskudd til tøybleier, men ærlig talt - jeg har nok klesvask som det er. Og da blir det økt strømregning og enda mer tid på vaskerommet. Kjenner jeg er mektig irritert. Selvfølgelig burde jeg være idealist og fortsette å sortere. Men om jeg får plass til alt matavfall og restavfall i grå dunk, så betaler jeg ikke ekstra for å tømme matavfall. Ikke mange som Sier det høyt, men det er mange som deler denne oppfatningen tror jeg? Anonymkode: bf889...0e3
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Jeg er så lei av disse ekstraavgiftene de elsker å dytte på oss. Anonymkode: ee693...783
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så lei av disse ekstraavgiftene de elsker å dytte på oss. Anonymkode: ee693...783 Helt enig. Spesielt når man ikke har noen mulighet til å påvirke det selv. Hadde vi ikke hatt bleiebarn kunne vi sikkert redusert antallet tømminger av restavfall om vi sorterte absolutt alt, men nå har vi jo ikke noe valg. Så må Betale dobbelt for restavfall og alle de andre tømmingene på Toppen. På Sommeren må man jo tømme bioavfall hver uke, så da er det jo billigere for oss å bare stappe det i restavfallet og ikke sortere. Det er jo det de oppnår… Anonymkode: bf889...0e3
Traktor Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I Kristiansand blir avgiftene for tømming av restavfall doblet. Vi har alltid sortert søppel, men nå føler vi og veldig mange andre vi snakker med at incentivene for å gjøre dette forsvinner. Som småbarnsfamilie med to bleiebarn må vi tømme restavfallet hver uke. 70% av søpla er jo bleier og det blir lite trivelig for naboene om vi skal la det stå og stinke i ukesvis. Så nå kjører vi alt i restavfall siden den må tømmes hver uke uansett. Tydelig at småbarnsfamilier ikke er tenkt på her. Man kan få tilskudd til tøybleier, men ærlig talt - jeg har nok klesvask som det er. Og da blir det økt strømregning og enda mer tid på vaskerommet. Kjenner jeg er mektig irritert. Selvfølgelig burde jeg være idealist og fortsette å sortere. Men om jeg får plass til alt matavfall og restavfall i grå dunk, så betaler jeg ikke ekstra for å tømme matavfall. Ikke mange som Sier det høyt, men det er mange som deler denne oppfatningen tror jeg? Anonymkode: bf889...0e3 Bleier er vel ikke matavfall? 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april Traktor skrev (12 minutter siden): Bleier er vel ikke matavfall? Nei, det er restavfall. Så da må restavfallet tømmes hver uke. På sommeren bør man også tømme bioavfall hver uke. 12 tømminger av bioavfall betale man for uansett. Dvs en tømming i måneden. Men om jeg skal tømme hver uke på sommeren så må jeg jo betale ekstra. Så da hiver jeg bioavfallet i restavfallet i stedet for så det tømmes hver uke. Anonymkode: bf889...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå