Gå til innhold

Mye kontakt med annen kvinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kloke lesere av KK, hvordan vurderer dere denne situasjonen? Jeg er mann 46 år og gift. For noen år siden begynte en kvinne i virksomheten jeg arbeidet i på den tiden. Hun var sjarmerende og en veldig hyggelig kollega. Vi hadde en god tone og arbeidet mye sammen. Det var ikke noe flørting eller noe annet enn gode kolleger. Vi begge sluttet i virksomheten og begynte på andre steder.

For et knapt år siden tok hun kontakt med meg fordi hun skulle søke en jobb i den virksomheten jeg jobber i nå. Det var i en annen avdeling i en annen by, men hun ønsket tips og råd for å få jobben. Vi hadde en del kontakt, og hun fikk jobben. Siden da har vi hatt en hel del kontakt på Messenger, i stort sett på kontortid.

Men nå til problemet: Når jeg nå ser på dialogen vi har hatt, er det ikke noe upassende som er skrevet (mest om jobb), men det er veeeldig mange meldinger. Min kone vet at jeg har kontakt med denne kvinnen, men ikke omfanget av kontakten. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 8702c...7cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kloke lesere av KK, hvordan vurderer dere denne situasjonen? Jeg er mann 46 år og gift. For noen år siden begynte en kvinne i virksomheten jeg arbeidet i på den tiden. Hun var sjarmerende og en veldig hyggelig kollega. Vi hadde en god tone og arbeidet mye sammen. Det var ikke noe flørting eller noe annet enn gode kolleger. Vi begge sluttet i virksomheten og begynte på andre steder.

For et knapt år siden tok hun kontakt med meg fordi hun skulle søke en jobb i den virksomheten jeg jobber i nå. Det var i en annen avdeling i en annen by, men hun ønsket tips og råd for å få jobben. Vi hadde en del kontakt, og hun fikk jobben. Siden da har vi hatt en hel del kontakt på Messenger, i stort sett på kontortid.

Men nå til problemet: Når jeg nå ser på dialogen vi har hatt, er det ikke noe upassende som er skrevet (mest om jobb), men det er veeeldig mange meldinger. Min kone vet at jeg har kontakt med denne kvinnen, men ikke omfanget av kontakten. Hva skal jeg gjøre?

Kutt det gradvis ut. Jeg hadde ikke likt det om det var min mann. Svar hyggelig om hun sender melding først, men ikke inviter til videre dialog. Ikke send melding til henne først. 

Anonymkode: 20a4e...92b

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaringer med at mannlig og kvinnelig kollegaer får et så tett og nært vennskap, og har så mye kontakt. Det har endt med sex på julebord, glidd over til flørtende meldinger, personlige utvekslinger som ikke hører hjemme i en slik relasjon.. 

Hvor godt liker du denne dama, og om du er ærlig; liker du kanskje denne kontakten ganske så godt? Men du forsvarer den med at det stort sett er om jobb? Du er tydelig stressa for hva kona di skal mene her, så du kjenner kanskje på at du har krysset en grense?

Jeg ville ha kuttet kontakten, om du vil ta vare på ekteskapet og ha ren samvittighet.

Sidenote: er denne kollegaen i et forhold, eller er hun single? Ikke at det alltid har noen betydning.

Anonymkode: de1e6...ac3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er også gift. Vi treffes aldri fysisk i jobbsammenhenger. Jeg liker å ha kontakt med henne; hun er morsom og intelligent. Men jeg burde fase ut kontakten så at den i hvert fall blir mindre hyppig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRXUL skrev (10 timer siden):

Hun er også gift. Vi treffes aldri fysisk i jobbsammenhenger. Jeg liker å ha kontakt med henne; hun er morsom og intelligent. Men jeg burde fase ut kontakten så at den i hvert fall blir mindre hyppig.

Om du er bekymret for hva kona di tenker om denne kontakten, vet du hva du bør gjøre. 

Hadde du vært komfortabel om kona di hadde samme kontakt med en mannlig kollega, som hun egentlig ikke treffer og jobber tett med, og derfor ikke trenger å ha noe kontakt med i utgangspunktet? Men som hun likevel holder kontakt med fordi hun liker det, synes han er morsom og intelligent..

Anonymkode: de1e6...ac3

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KRXUL skrev (10 timer siden):

Bare gjør deg mindre tilgjengelig slik at det fader ut.

Ikke svar på meldinger med en gang. Svar kort og ikke still oppfølgingsspørsmål. 

Jeg synes forøvrig det er bra at du ønsker å dempe kontakten. Jeg har opplevd noe lignende med min mann og det var avgjørende for vårt forhold at han klarte å sette foten ned.

Anonymkode: b10a4...301

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen får selvfølgelig ha kvinnelige venner. Men, jeg forventer at folk i forhold begrenser nye relasjoner med motsatt kjønn. F.eks at han ikke lenger utveksler SoMe/tlf.nr med fremmede damer på byen/fest. Men å bli introdusert via jobb, kjente, hobby etc og ha såpass mye til felles at man gradvis blir venner, det kan skje.

Jeg stusser når det bare er kontakt uten partner tilstede. Det er litt suspekt. Typen har kontakt med sine venninner uavhengig av hvor jeg er. Også om jeg ligger på skulderen hans og har innsyn på skjermen. At enkelte samtaler er private er greit, men alle samtaler er ikke det.

Så kanskje ta en tankerunde og finn ut om det er så uskyldig som du tror? Hvorfor såpass mye private meldinger med en kollega (det trenger ikke være galt! men du reagerer jo på det selv). Hvorfor aldri foran dama? Er det bevisst av dere å skjule for de hjemme? Hvorfor har hun ikke vært nevnt hjemme? Hvis jeg har mye kontakt med en fyr og hjelper han en del, så er det noe jeg naturlig deler med typen og, uten å utlevere noe.

Anonymkode: 930cd...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Hvorfor skal du gjøre noe med dette? Alle har godt av å ha venner.

Anonymkode: 7d15e...544

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRXUL skrev (12 timer siden):

Det høres ut som en fin relasjon som gir deg påfyll og energi. Alle trenger smarte og intelligente mennesker i livene sine, og en del av meg sier at dette mennesker gir deg noe som du ønsker mer av.

Men samtidig er dette et verdivalg og et spørsmål om respekt ovenfor din kone. Tror du vet svaret selv.

Anonymkode: f0eb4...f41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte liker du denne kontakten? Hadde det vært like interessant hvis hun var en mann? Og hvordan tror du kona de hadde reagert hvis hun fikk lese gjennom dialogen dere har hatt? Hva hadde du tenkt hvis hun hadde samme type relasjon til en tidligere kollega? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt kontakten.

Når du reagerer, vet du allerede at det antagelig er upassende, eller fort kan bli det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo bare kollegaer. Prøve å ikke snakke så mye da.

Anonymkode: b60d9...58d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den damen får knytte seg til deg og liker deg kanskje bare bedre og bedre, fordi du lar henne. Du er kanskje smigret? Der bør gå grenser og dere bør ikke fortsette "den sjarmerende og veldig hyggelige" kontakten, av respekt for din kone og deres forhold.

Anonymkode: 5384d...d0b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg. 

Har full tillit til forloveden min. Om han hadde pratet med en kvinnelig kollega vet jeg han hadde stoppet det øyeblikkelig om han trodde hun misforsto hans interesse og intensjoner.

Vi er begge veldig sosiale og utadvendte mennesker. Vi kan prate med alt og alle og er genuint interessert i mennesker og historiene deres. Vi vet av erfaring at mange kan misoppfatte det som om at vi flørter, men vi er bare hyggelig og pratsomme av natur, med menn som kvinner.

Jeg har pratet med en del menn på messenger mht en hobby. Det er totalt platonisk. I sekundet jeg kjenner på at de prøver å vinkle samtalen mot noe annet enn hobbyen er jeg krystallklar på at jeg er i et forhold og ikke interessert.

Ble mye bedre etter jeg endret sivilstatus på FB til "I et forhold" 

Anonymkode: 9bcb5...e7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingenting.

Hvorfor skal du gjøre noe med dette? Alle har godt av å ha venner.

Anonymkode: 7d15e...544

Enig. Jeg ser virkelig ikke problemet. Bortsett fra at kona muligens kan ha et kontrollbehov hvis han er redd for at hun skal få vite det.

Anonymkode: ef4d8...508

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 8.23):

Min eksmann ble skilt på grunn av slik oppførsel. 

Anonymkode: 988a6...681

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRXUL skrev (På 17.4.2025 den 10.48):

Du burde fase ut og avslutte kontakten helt. Du vet jo selv at det ikke er ok. 

Anonymkode: ddc9a...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har gjort noe dumt eller feil her.

Men jeg leser det dithen at du tenker det kan skli over til noe annet og vil slutte mens leken er god.

Fas det gradvis ut over en måneds tid.

Begynn med å svare sent på meldinger, med litt korte med normalt hyggelig respons. 

Ikke start samtaler, så etter en stund lar du siste spørsmpl stå ulest. 

Skulle dere treffes og hun spør om noe er galt bare svarer du «travelt på jobb». 

Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min eksmann ble skilt på grunn av slik oppførsel. 

Anonymkode: 988a6...681

For å snakke med kvinnelige kollegaer og jobbrelaterte tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...