Gå til innhold

Ektopisk ureter, hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette? Har en valp som skal utredes, men er usikker på om hvordan livskvalitet er etter en eventuell operasjon, om det er verdt gjennomgå? Har forsikring på hunden, men mistenker at det kanskje ikke dekkes pga det er en medfødt feil. Selvfølgelig dekker vi utgiftene likevel, hvis det er sånn at hunden blir frisk og rask etterpå. 

Anonymkode: bc7ed...b43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min hund har det, men i liten grad (hannhund). Vi valgte å ikke operere men han fikk rinexin i 6md til prostata var ferdig utvokst. Nå har han ingen symptomer og lever fint. Heldigvis var vi hos en kjempefint dyrlege som anbefalte oss å prøve medisiner i stedet for operasjon i første omgang. 
hvis hunden deres ikke har mye lekkasje kan det hende det kan være aktuelt for dere også. 

Anonymkode: fca08...45c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsikring dekket det hos oss, spiller ingen rolle at det er medfødt når det er noe man ikke har kunnet vite om på forhånd før man tegnet forsikring tror jeg. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg lurer på hva symptomene til hunden din var og hvilken rase det er? Jeg har selv en labradoodle tispe som er fem mnd. og som jeg mistenker at har det samme. Hun fikk først en fem dagers antibiotikakur mot urinveisinfeksjon. Den ga effekt mens hun tok den, men uvi var tilbake straks hun avsluttet. Deretter ny fem dagers kur, hvor det samme gjentok seg. Da ble urinprøven sendt til dyrking, med påfølgende ny AB behandling, - denne gang med ny, mer spisset type, og varighet i to uker. For to dager siden ble kuren med to typer AB avsluttet og kontrollprøve hos veterinær viste at hun var frisk. I dag er hun imidlertid verre enn noensinne og har tisset ca hvert tiende minutt, tisset i sengen min seks ganger, (til tross for minimalt drikke de siste 1.5 timene før vi gikk til til sengs), og hun har ikke fått sove enda. (Omtrent fire timer på overtid ift. når hun pleier å sovne). Hun fremstår plaget og smertepåvirket.  Når jeg leser om ektopisk ureter står det at hunden lekker mye. Gjør/gjorde din hund det? Min hund setter seg ned kontinuerlig for å tisse, men det er en villet handling. Det er nemlig ikke sånn at det bare renner ukontrollert… Derfor blir jeg nysgjerrig på hvorvidt det da kan være dette, eller evt. noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
ToneCJ skrev (12 timer siden):

Hei! Jeg lurer på hva symptomene til hunden din var og hvilken rase det er? Jeg har selv en labradoodle tispe som er fem mnd. og som jeg mistenker at har det samme. Hun fikk først en fem dagers antibiotikakur mot urinveisinfeksjon. Den ga effekt mens hun tok den, men uvi var tilbake straks hun avsluttet. Deretter ny fem dagers kur, hvor det samme gjentok seg. Da ble urinprøven sendt til dyrking, med påfølgende ny AB behandling, - denne gang med ny, mer spisset type, og varighet i to uker. For to dager siden ble kuren med to typer AB avsluttet og kontrollprøve hos veterinær viste at hun var frisk. I dag er hun imidlertid verre enn noensinne og har tisset ca hvert tiende minutt, tisset i sengen min seks ganger, (til tross for minimalt drikke de siste 1.5 timene før vi gikk til til sengs), og hun har ikke fått sove enda. (Omtrent fire timer på overtid ift. når hun pleier å sovne). Hun fremstår plaget og smertepåvirket.  Når jeg leser om ektopisk ureter står det at hunden lekker mye. Gjør/gjorde din hund det? Min hund setter seg ned kontinuerlig for å tisse, men det er en villet handling. Det er nemlig ikke sånn at det bare renner ukontrollert… Derfor blir jeg nysgjerrig på hvorvidt det da kan være dette, eller evt. noe annet. 

Heisann! 

Valpen er en blandingshund, mellom Border Collie og Golden Retriever. Vi trodde også først at det var UVI, noe det viste seg at det ikke var. Reagerte på ofte tissing, også mens hun sover. Hun setter seg ned som om det er en villet handling når hun er våken, men kan dryppe litt innimellom. Men i søvne renner det bare ut av henne.  I tillegg er hun fuktig i bakparten hele tiden, så tydelig at hun lekker små mengder hele tiden.

Anbefaler at du hører med veterinæren om E.U. kan være aktuelt . 🥰❤️ Lykke til! ❤️🥰

Anonymkode: bc7ed...b43

AnonymBruker
Skrevet
ToneCJ skrev (På 2.5.2025 den 4.11):

Hvor bor du? Jeg vil anbefale å oppsøke en dyrlege som er spesialist på denne typen ting. Når standard behandling mot uvi ikke hjelper trenger du hjelp av noen med mer ekspertise. Vi oppleve å gå til veldig mange «vanlige» veterinærer uten å få hjelp før vi endelig kom til en som skjønte problemet.

Therese hos Empet Skedsmo hjalp oss da ingen andre fant ut hva som var galt, så hvis du bor i nærheten kan du bestille time der. De har også flinke folk på Fredrikstad dyrehospital.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...